  • 51. Data: 2021-02-01 21:09:21
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka [OT]
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    parze drobinki tłuszczu. W akumulatorach uzupełnia się wodę bo kwas nie paruje. Ale
    żeby go nie ubywało jak by był unoszony na tlenie i wodorze w korkach robią labirynt
    żeby się wytrącił.

    Hmm, zupełnie jak ci w rządzie :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 52. Data: 2021-02-01 21:28:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-01, Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:

    > Tłuszcze (triglicerydy) można analizować techniką chromatografii
    > gazowej, ich lotność nie jest więc pomijalna. Analizy takie robi się
    > bardzo rzadko, dają one mało informacji. Standardowo robi się analizy
    > kwasów tłuszczowych w tłuszczach, ale to zupełnie inna bajka.

    Daj proszę jakiś link do publikacji nt. tej niepomijalnej lotności.
    Prężności par, te sprawy. Mówimy o syfie co się gromadzi na pokrywce,
    czyli trzeba być w stanie to okiem zauważyć, a nie detektorem
    chromatografu, który łapie na poziomie ppm/ppb.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2021-02-01 21:33:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 1 lutego 2021 o 21:09:46 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    Z tym uśmiechem się urodziłeś czy to nabyte po wypadnięciu z okna?

  • 54. Data: 2021-02-01 22:41:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    żeby się wytrącił.

    > Z tym uśmiechem się urodziłeś czy to nabyte po wypadnięciu z okna?

    To uśmiech ironiczny, dostałem go za darmo od Ironmena. Widzą go Ci,
    którym to ma przeszkadzać :]

  • 55. Data: 2021-02-01 23:25:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 1 lutego 2021 o 22:41:27 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    Zmień lekarza bo ten co cię teraz leczy kłamie żeby kasę zarabiać. Parter to nie był.
    Mnie nie przeszkadza z ciekawości pytałem i w sumie odpowiedź dostałem.

  • 56. Data: 2021-02-01 23:30:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    żeby się wytrącił.

    > Mnie nie przeszkadza z ciekawości pytałem i w sumie odpowiedź dostałem.

    Dziwne zatem, że go widzisz :)

  • 57. Data: 2021-02-02 10:35:49
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > czyli trzeba być w stanie to okiem zauważyć, a nie detektorem
    > chromatografu, który łapie na poziomie ppm/ppb.

    Nigdy tego nie robiłem. Jeśli jesteś zainteresowany, najprościej znaleźć
    na stronie producenta kolumn chromatograficznych (na przykład Agilent).
    Są tam noty aplikacyjne i odnośniki literaturowe. Szukaj krótkich
    kolumn, na przykład 5m x .53mm. Słowo kluczowe to oczywiście triglicerydy.
    Detektor FID "łapie" na poziomie pikogramów, ale zwróć uwagę na fakt, że
    wstrzykujemy 1 mikrolitr raczej rozcieńczonego roztworu (powiedzmy 0.1%)
    a na kolumnę wchodzi 1/100 wstrzykniętej próbki. W garnku masz
    dziesiątki gramów.

    P.P.

  • 58. Data: 2021-02-02 11:33:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-02, Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:

> [...]
    > wstrzykujemy 1 mikrolitr raczej rozcieńczonego roztworu (powiedzmy 0.1%)
    > a na kolumnę wchodzi 1/100 wstrzykniętej próbki. W garnku masz

    Nie chce mi się za głęboko szukać, dlatego pierwsze z brzegu, olej sojowy:
    https://ars.els-cdn.com/content/image/3-s2.0-B978098
    189360050007X-f02-21-9780981893600.jpg

    Z obliczeń mi wychodzi, że 1 g tego oleju pójdzie z 20 tonami wody. Przy
    czym warto zauważyć, że to przy prężności par oleju w 180C. Patrząc po
    tych krzywych to w 100C będzie raczej 2-3 rzedy wielkości więcej.

    Tu trochę mniejsze cząsteczki tłuszczów z mleka:
    https://d3i71xaburhd42.cloudfront.net/8207d24acad110
    f00cb5f7e611beb78bd41d39ee/500px/7-Table3-1.png

    Wziałem wartości środkowe Mw~650. Dla temp. 245C. Wychodzi mi ca 0.5kg
    wody na 1g tłuszczu, ale biorąc pod uwagę, że to mniejsza niż oleju
    sojowego cząsteczka za to temperatura dużo wyższa, to pewnie nie jest to
    pół kilo a ponownie rząd wielkości tony.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2021-02-03 14:09:03
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > No właśnie mam taki z kanibalizacji jakiejś nieżyjącej już lampy z Ikei
    > Na minimum, wciąż za dużo tego idzie. Poza tym taki regulator sam w
    > sobie też żre, a co do zasady nie potrzebuję regulatora.

    To może dioda krzemowa w szereg?

    --
    Przychodzi chłopiec do lekarza. Z gabinetu dobiega głos:
    - Cztery lata Cię leczyłem na żółtaczkę a teraz mi mówisz, że jesteś

  • 60. Data: 2021-02-03 14:13:31
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > To może dioda krzemowa w szereg?

    Ale co to zmieni?
    Musiałby wymienić triaka na takiego z małym prądem podtrzymania. Jakiś
    sensitive gate na mały prąd.

    P.P.