  • 21. Data: 2014-07-21 21:26:43
    Temat: Re: 350k km na silnik benzynowy Toyoty to dużo?
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-21 21:09, PiteR pisze:

    > Ja bym nie kupował. Ani się nie obejrzysz i będzie 400tyś. Wsłuchaj się
    > jak to brzmi 400tyś. Co ty rekordy jakies chcesz bić?

    hmm brzmi... fajnie :)
    na mnie też dziwnie patrzą bo robiłem tzw. chip tuning przy przebiegu
    315.000km...
    A jak sprzedawałem VW T4 i powiedziałem że nie wiem jaki ma przebieg,
    ale na liczniku ma 320.000km, to mi jeden powiedział że silnik do
    wymiany ;) a w moich okolicach taki sam stał z przebiegiem 690.000km :)
    ale na benzyniakach to ja się nie znam, dla diesla to żaden przebieg...

    Łukasz

  • 22. Data: 2014-07-21 21:49:47
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Ja bym nie kupował. Ani się nie obejrzysz i będzie 400tyś. Wsłuchaj się
    > jak to brzmi 400tyś. Co ty rekordy jakies chcesz bić?

    no właśnie...teraz nie ma chętnego przy 350 to po 400-450 już chyba tylko
    muzeum:-)

    Niemniej zużycia "na oko" na elementach typu fotele (mimo, że "półskóry"),
    kierownica itp nie widać wcale.
    W zawieszeniu ponoć nic nie stuka, silnik/skrzynia suche.
    Auto z wizualnej strony wygląda super (mimo, że nie picowane, pastowane
    itp).
    Wyposażenie full - wszystko super tylko ten stan licznika...
    Z drugiej strony skoro to przebieg autostradowy (podobno) to zyżycia tak nie
    widać.

    Jutro bede sie widział z właścicielem, przejade sie i zobaczymy.

    uciu

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 23. Data: 2014-07-21 22:22:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > akumulator 2 razy, gumy wycieraczek kilka razy, alternator i kompresor
    > klimatyzacji po 2 razy wymienione, uszczelki w silnika co najmniej raz,
    > a lepiej 2 razy wymienione, końcówki drążków przynajmniej raz, świece co
    > najmniej dwa razy, sprzęgło przynajmniej raz, a lepiej dwa razy, a
    > jeszcze lepiej 3 razy, wtryski... itd. Jakie tam są zawory -
    > hydrauliczne, czy na szklankach? Jeżeli na szklankach, to minimum raz
    > szklaneczki wymienione. Jeżeli to wszystko jest w historii serwisowej z
    > ASO i ostanie wymiany niedawno, to brać i dziękować.

    Kiedyś miałem seata ibize, nie tą od volksvagena, tylko z napisem na
    silniku system porshe. przejechała 500 tyś, w silniku wymieniałem olej,
    świece, rozrząd paski i raz uszczelkę pod głowicą. Teraz ma ponad 25
    lat, stoi na kołach, nie jeździ.
    Potem miałem cytrynę c15. kupiłem ją jak miała ponad 350tyś, i w silniku
    był wymieniany rozrząd olej i nic więcej.
    Potem miałem 2 auta z silnikami hdi. to samo co wcześniej, olej, paski,
    rozrząd, pompy wody, jakiś napinacz..... Co prawda nie mają jeszcze 350
    tyś, ale nigdy moje auta nie wymagały takich napraw! co więcej, nawet
    bym się nie zgodził na naprawę przekraczającą 1 tyś złotych, wolałbym
    kupić silnik z rozbitka i przełożyć.
    Czy to nie jest tak że ta Toyota ma więcej wspólnego z dziełem sztuki,
    zaspokajaniem pożądania, a coraz mniej z motoryzacją?

    ToMasz

    Ps. ja bym kupił. Tzn nie spotkałem dobrego auta z komisu, sprowadzonego
    itp. Natomiast jak auto jest od takiego normalnego chłopka roztropka,
    który nie kombinuje, ma inne hobby, to zazwyczaj usterki są banalne w
    naprawie a auto jeździ bezawaryjnie.

  • 24. Data: 2014-07-21 23:06:20
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Auto ma od nowości (2007r) i wszystko było robione w ASO Toyota.
    >
    > W komisie licznik skręciliby do 150k km i cene podniesliby o 10-15k zł i
    > chęty by się znalazł.
    > A on z prawdziwym przebiegiem ma problem...
    >
    > Tak sie zastanawiam czy nie wziąść tego auta...
    > Ładować się w takie coś czy to już koniec?
    > Dodam, że auto zadbane (brak oznak zużycia w środku), regularne serwisy,
    > wszystkie wydruki z ASO itp
    >

    > Jakie są Wasze opinie?
    > Co sprawdzić przy oględzinach?
    > Jak sprawdzić skrzynie - nie mam doświadczenia z automatycznymi skrzyniami

    ja bym bral
    350k na automacie to jakies 100k na manualu
    skrzyni jako takiej nie sprawdzisz bez podlaczednia do kompa
    ale...
    stan gdzies gdzie masz miejsce z przodu
    hamulec do dechy
    i gaz tez do dechy ale max na 3-4 sekundy
    obroty nie maja prawa przekroczyc 2000 rpm
    jesli beda wyzsze albo auto wyrwie do przodu lub zgasnie to nie bierz

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 25. Data: 2014-07-22 04:11:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na paliwo wydal chyba wiecej niz ta nowa warta.
    >
    > liczac po 12l/100km to poszlo 42 tys litrow paliwa, a wiec dobrze
    > ponad 200 tys.

    No ale jaki jest sens tak liczyć paliwo i porównywać do ceny samochodu?

  • 26. Data: 2014-07-22 04:21:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
> [...]

    Niby dlaczego? Ja miałem toyotę osobową z przebiegiem ponad 270tys mil
    w USA (ponad 430 tyś km) i oryginalne katalizatory i sondy tlenowe.

    Ja miałem oryginalne cewki jak sprzedawałem auto.
    Kable VN były tylko wymienione na nowe.

    Kto wymienia układ wydechowy na zapas, jeśli nie ma problemów??
    Te samochody mają prawie cały układ z nierdzewki - ja miałem problem
    jedynie z giętkim (siatkowym) złączem rury wydechowej przy silniku.
    I to tylko dlatego, że nie przypilnowałem gumowych poduszek pod
    silnikiem i wymieniłem już za późno, gdy cały silnik pod maską latał...

    No tak, gumy wycieraczek to jego największe zmartwienie :-)))

    I znowu - po co miałby wymieniać coś, co nie było zepsute? Na zapas?

    A w automacie to pewnie 5 razy trzeba sprzęgło wymieniać :-)

> [...]
    > rozrząd, pompy wody, jakiś napinacz..... Co prawda nie mają jeszcze 350
    > tyś, ale nigdy moje auta nie wymagały takich napraw!

    Zgadzam się... Ale gościom od polonezów to się nie mieści w głowie ;-)

    > Czy to nie jest tak że ta Toyota ma więcej wspólnego z dziełem sztuki,
    > zaspokajaniem pożądania, a coraz mniej z motoryzacją?

    Wręcz przeciwnie - toyota to niezawodne i godne zaufania toczydło.
    Żadne tam dzieło sztuki....

> [...]
    > itp. Natomiast jak auto jest od takiego normalnego chłopka roztropka,
    > który nie kombinuje, ma inne hobby, to zazwyczaj usterki są banalne w

    Dokładnie - ważne tu jest że zna oryginalnego (jedynego) właściciela i wie
    że nie ma on w głowie pacykowania, kombinowania/handlowania z autem.

  • 27. Data: 2014-07-22 05:57:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "HANA" <h...@s...com.pl> wrote in message
> [...]
    > hamulec do dechy
    > i gaz tez do dechy ale max na 3-4 sekundy
    > obroty nie maja prawa przekroczyc 2000 rpm

    Tu zgoda...

    > jesli beda wyzsze albo auto wyrwie do przodu lub zgasnie to nie bierz

    ... ale dlaczego uważasz za zły wynik testu
    gdy auto zgaśnie lub wyrwie do przodu?

  • 28. Data: 2014-07-22 08:19:49
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 21 Jul 2014 19:03:13 +0200
    "uciu" <g...@i...pl> wrote:

    > nie uciekła bo nic nie wnosi do zapytania,

    a to nie ta przyapdkiem? ;)
    http://otomoto.pl/toyota-rav-4-4x4-rocznik-2007-sreb
    rny-metalik-C33523745.html

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 29. Data: 2014-07-22 08:34:29
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 21 Jul 2014 18:48:51 +0200, "uciu" <g...@i...pl> wrote:

> [...]
    >Co sprawdzić przy oględzinach?
    >Jak sprawdzić skrzynie - nie mam doświadczenia z automatycznymi skrzyniami

    Czy to ta?..

    Excessive oil consumption

    by ravnmad on Nov 8, 2012
    Vehicle: 2007 Toyota RAV4 4dr SUV (2.4L 4cyl 4A)

    My 2007 RAV4 ran dry on oil at 96,000 miles. Always maintained in a
    reasonable manner. Dealer and manufacturer refused to help offset
    repair cost that included replacing the 2.4 AZ-FE engine. There is a
    technical service bulletin addressing the design flaw of the 2AZ-FE
    engine, specifically related to the piston and ring assembly
    (TSB-0094-11). Reall list for this RAV4 includes intermediate shaft in
    steering column, Faulty air bag sensor, Rear lower control arm
    failure, unexpected acceleration and power widow switch fire hazzard
    to name a few. This list doesn't include the many TSB's affecting
    quality, namely the excesive oil consumption bulletin.

    Z edmunds.com

    A.L.

  • 30. Data: 2014-07-22 09:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > No ale jaki jest sens tak liczyć paliwo i porównywać do ceny samochodu?

    Ja tylko zwrociłem uwage ze przy takich ilosciach km to zazdroszcze komus
    kogo było stać na PB.
    Preliczanie do wartosci - rzeczywiście nie widze sensu chyba ze chodziło o
    t zeby kupic nowy, oszczedniejszy :)