  • 381. Data: 2014-01-03 19:48:45
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-03 19:28, mk4 pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Jak nie ogarniasz drogi to sa tam po 2 pasy ruchu w kazda strone
    > rozszielone pasem zieleni oraz na srodku tego pasa barierka z metalu.
    > Jest tez cos na ksztalt pobocza oddzielone ciagla gruba biala linia.

    Jak nie ogarniasz słowa pisanego i sensu tego co opisane, to zwrócę
    uwagę, że napisałem dokładnie co podkreślone. Co do Twoich dość
    pokrętnych dywagacji o odcinku Płońsk - W-wa, to ci napiszę, że
    zależy od sytuacji itd. i jest to droga dwujezdniowa, w części
    ekspresowa. Nie przebiega nigdzie przez miasto/teren zabudowany,
    a na niektórych fragmentach (głównie skrzyżowania z przejściami dla
    pieszych) są stosowne ograniczenia do 70km/h i do wypadków z
    powodu nadmiernej prędkości tam co jakiś czas dochodzi.

  • 382. Data: 2014-01-03 19:56:25
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-01 15:59, Tomasz Stiller pisze:
    > Tragedia, brak słów normalnie....
    >
    > Przypomnijcie mi proszę, dlaczego w nie odbiera się dożywotnio PJ
    > wszystkim przyłapanym choć raz na jeździ po pijaku? Dodatkowo dla
    > otrzeźwienia delikwentowi przywalić wysoką grzywnę 20000+ i powiedzmy
    > 1000 godzin prac społecznych? Dlaczego nie?
    >
    > Tomek

    myslisz ze komus kto ma 2 promile i wsiada za kołko potrzebne jest PJ?
    Co jest potrzebne? Podniesienie progu dozwolonych promili alkoholu. Co
    najmniej na 0,5 IMO idealne jest 0,8. Dzieki absurdalnemi progowi 0.02%
    w Polsce statystyki wypadków wrod pijanych kierowców i trzezwych (wg
    definicji kodeksowej) sa dokladnie takie same, czyli de facto w Polsce
    nie widac korelacji miedzi alkoholem a wypadkami. I nic dziwnego, ponad
    90% złapanych kierowców na podwójnym gazie ma mniej niz ,5 promila! Taki
    próg jest dozwolony min we Francji, WB, Szwajcarii, USA.
    Jak juz podniesiemy próg to wtedy kary powinne byc zautomatyzowane,
    złapany na kierowaniu na podwójnym gazie z automatu 3 miesiace
    bezwzglednego wiezienia, potem 3 miesiace robot publicznych no i ofc
    mug-shot wraz z jego upublicznieniem w necie. Dodatkowo grzywna
    uzalezniona od promili. W przypadku notorycznego pijanstwa za kółkiem
    kary odpowiednio dłuższe i przymusowe leczenie alkoholizmu.

    --
    @foe_pl

  • 383. Data: 2014-01-03 19:59:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 19:39:37 +0100, mk4 napisał(a):

    > Haha, niezla sciemka. Wejdz sobie i zobacz na
    > http://www.berlinczyk.eu/taryfikator-mandatow-w-niem
    czech-2013-cz-1/
    > jak zdaje sie jest w Niemczech.
    > I co ja widze, te postkomunistyczne kraiki, ktore podales wykazuja sie
    > nadgorliwoscia gorsza od faszyzmu bo Niemczech gdzie zarabiaja tak ze
    > 3,5 raza tyle placa tyle samo badz mniej z apodobne wykroczenia.

    Bo sie skupiles na wysokosci mandatu.
    A tam stoi tez 51-60 - 2 miesiace zabrania PJ. Bez prawa laski. Taki
    faszystowski kraj.
    Za 31 - jeden miesiac. I 3 punkty.

    A tych punktow mozna miec 7. I sie kasuja po dwoch latach. I ile nie
    przybyl zaden punkt w tym czasie.

    Wiec sie niemcy staraja nie przekraczac wiecej niz 20km/h.
    Za co grozi 35 euro, wiec sie nawet policji nie chce wypisywac
    mandatu. Wiec ono takimi fetyszystami przepisow nie sa, maja sporo
    autostrad bez ograniczen, ale srube tez im sie przykreca.

    > No i manipulacja sie nie udala.
    > Zupelnie nie widze powodu dlaczego z powodu ze ty tak chcesz mamy miec
    > kary oderwane od rzeczywistosci (w sensie zarabianej kasy).

    No wiesz, sa jeszcze kraje skandynawskie. Tam licza w procencie od
    zarobkow i kary po 100 tys euro sie zdarzaja. Owszem, na biednego nie
    trafiaja, ale do myslenia daja :-)
    I jakos z tym zyja :-)

    J.

  • 384. Data: 2014-01-03 20:00:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-03 19:25, J.F. pisze:

    > Na razie to sie nie zarzekles ze "90 na autostradzie to absurd", tylko
    > "no trudno" :-)

    Skoro w konkretnym kraju uznano, że tak ma być, to ja się do tego
    dostosowuję. 90 na autostradzie to nie absurd. Zdarzało mi się tak
    jeździć.

    > Bylo przestrzegac :-P

    Problem w tym, że nie masz nawet jednego dowodu/argumentu, że nie
    przestrzegałem ograniczenia. Chcesz pogadać o tolerancji itd.?
    No, ale to nie pierwszy wypadek, kiedy próbujesz kombinować bez
    argumentów ze swojej strony, a te 'ironie' to czysta erystyka...

    > Ale wyprzedzana ciezarowka moze zaslonic.

    Bywa, można mandatu nie przyjąć.

    > Ty nie, ale przepis jest przepis - we wsi centymetr za tablica tez
    > obowiazuje.

    O czym Ty piszesz? Przecież przepisu o którym pisałem nie ma.

    > No chyba ze jakos inaczej sformulujesz, albo zostawisz komus mozliwosc
    > indywidualnego osadu zagrozenia.

    Widzę, że czytasz nieuważnie, ewentualnie wybiórczo, bądź tendencyjnie.
    Zacytuję jeszcze raz swą wypowiedź, do której się odnosiłeś:
    "
    "

    Ja nie muszę niczego inaczej formułować - napisałem chyba wystarczająco
    czytelnie dla inteligentnych ludzi...

  • 385. Data: 2014-01-03 20:09:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl>

    >...W przypadku notorycznego pijanstwa za kółkiem kary odpowiednio dłuższe i
    >przymusowe leczenie alkoholizmu.

    Jakiego alkoholizmu ?

  • 386. Data: 2014-01-03 20:20:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 19:56:25 +0100, the_foe napisał(a):
> [...]
    > 90% złapanych kierowców na podwójnym gazie ma mniej niz ,5 promila! Taki
    > próg jest dozwolony min we Francji, WB, Szwajcarii, USA.

    Bardzo sie mylisz. w 2012 tylko 25 tys przylapanych kierowcow zalapalo
    sie na wykroczenie. 78 tys wypilo za kodeks karny.
    Podobnie z rowerzystami - prawie 10 tys bylo w stanie wskazujacym, ale
    57 tys przekroczylo 0.5.

    Co do wypadkow, to nie wiem czy statystyki obejmuja tych mniej niz
    0.5. W koncu formalnie nietrzezwi nie sa.

    Ale delikatne podniesienie popieram.

    J.

  • 387. Data: 2014-01-03 20:56:14
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 3 Jan 2014 15:17:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
    <k...@l...eu.org> wrote:

    >Słuchaj, na to jest bardzo prosta rada. Wystarczy, że nie będziesz łamał
    >przepisów, wtedy wysokość mandatów będzie ci totalnie obojętna. Prawda,
    >że proste?

    Czasem się zagapisz, zamyślisz, nie zauważyś jakiegoś durnego znaku
    ograniczającego prędkość, i będziesz potem lamentował że mandaty
    wysokie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 388. Data: 2014-01-03 20:57:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > W skali makro ma to sens i często tak się dzieje. Dla osoby
    > prywatnej nie.

    Ale mnie nie musisz przekonywać.
    Zapasy to ja robię pomidorów na zime.

  • 389. Data: 2014-01-03 20:57:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AZ a...@g...com ...

    > Nie wiem, ja nie.

    To po co o tym piszesz?

  • 390. Data: 2014-01-03 20:57:19
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 03 Jan 2014 17:13:04 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Bredzenie. Przepisy nie są zbyt restrykcyjne, autostrad jest sporo

    Co z tego że jest sporo, jak nie tam, gdzie ja chcę jechać? ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280