  • 21. Data: 2010-06-29 14:51:04
    Temat: Re: 7 latek szybko zleci...
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 13:56:19 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale jechal tez na tyle wolno ze ludziom w Omedze sie nic nie stalo.
    > Co to byl za hultaj ? Fizyka robi swoje, 160+0 to tak jakby po 80,
    > ale przy 80 zniszczenia tez sa spore.

    Co Ty wiesz o fizyce? Prędkość to jedno, masa to drugie. Omega waliła
    przodem, Hunday dostał w bok. Policz sobie energie obu pojazdów przed
    zderzeniem i zastanów się, który ją pochłonął w trakcie zderzenia.

    > Pare opini bieglych czytalem i teraz im wstepnie nie dowierzam.

    Przy takiej znajomości fizyki, to się nie dziwię.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 22. Data: 2010-06-29 14:53:38
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 14:09:46 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dlatego ze ktos kiepskiego linka dal :-P

    Chcesz link do Google?

    > No coz, zajrzalem w google - Chylonska dluga, prosta, chodnik
    > szeroki .. ale z Piaskowej to chyba widok akurat zaslania drzewo.

    Drzewo, żywopłot, słupy trakcji trolejbusowej - ogólnie mało widać.

    > A jakby drugi kierowca byl trzezwy, to co bys powiedzial ?

    Ja bym powiedział, że był trzeźwym debilem.

    > Tak. Trzy osoby nie mogly siedziec przy lewym oknie .

    Z Hundaya niewiele zostało po zdarzeniu.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 23. Data: 2010-06-29 15:56:23
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czasem jednak slysze jaki byl wyrok i z reguly sa zawiasy.

    Z reguły to kierowca jest trzeźwy i przekracza o kilkadziesiąt km/h, a
    nie pijany, lecący 110km/h powyżej ograniczenia i uciekający z miejsca
    wypadku.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 24. Data: 2010-06-29 16:02:53
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał
    >
    > Ale jechal tez na tyle wolno ze ludziom w Omedze sie nic nie stalo.
    > Co to byl za hultaj ? Fizyka robi swoje, 160+0 to tak jakby po 80, ale
    > przy 80 zniszczenia tez sa spore.

    Bzdura, to tak jakby dwa jadace 160 wpadly na siebie czolowo.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 25. Data: 2010-06-29 18:34:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com>

> [...]
    > km/h, a
    > nie pijany, lecący 110km/h powyżej ograniczenia i uciekający z

    Ale jak ktos trzezwy, to z reguly sad patrzy na niego laskawym
    okiem,
    a jak nietrzezwy .. to juz i tak lepiej dla niego zeby uciekl.

    J.

  • 26. Data: 2010-06-29 20:12:50
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    kamil wrote:

    > Bzdura, to tak jakby dwa jadace 160 wpadly na siebie czolowo.

    Że co???

    Walnięcie w stojący taki sam samochód to efekt zbliżony do czołówki obu
    pojazdów jadących z połową prędkości.

    Ale tu nie były 2 takie same pojazdy. Hyundai był mniejszy i dostał w bok.

    Efekty można by porównać do sytuacji jakby Omega jechała prosto ok 75
    km/h (tam było 160 licznikowe a nie rzeczywiste, biegły mówił o min.
    140km/h -- więc pewnie było nieco więcej ok 150km/h) a z naprzeciwka
    jadący dużo lżejszy Hyundai wpadł w poślizg i postawiło go bokiem i w
    chwili uderzenia miał też 75km/h.

    Efekty dla Omegi i jej bezmózgiej zawartości bliskie temu jak przy
    przywaleniu z prędkością 50km/h całym przodem (a nie 2/3 jak na
    dzisiejszych testach zderzeniowych) w ścianę. Z takiego dzwona to i ze
    starego F125p można było wyjść bez większych obrażeń (jeśli pasy zapięte).

    pzdr
    \SK

  • 27. Data: 2010-06-29 20:54:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał

> [...]
    > przed
    > zderzeniem i zastanów się, który ją pochłonął w trakcie

    Licze, licze, i mi wyskakuje "brak danych"

    > Przy takiej znajomości fizyki, to się nie dziwię.

    Chyba musisz poczytac kilka opinii lub/i zweryfikowac swoja opinie
    o wlasnej znajomosci fizyki :-)

    J.

  • 28. Data: 2010-06-29 21:02:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i0d7b2$2mt$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Ale jak ktos trzezwy, to z reguly sad patrzy na niego laskawym
    > okiem, a jak nietrzezwy .. to juz i tak lepiej dla niego zeby

    O, masz - niektorzy tu komitet zniczowy chcieli organizowac
    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3519865.ht
    ml

    Ile kierowca jechal to nie wiem, ale powiedzmy sobie szczerze ze
    100 tam mozna przejechac bez poslizgu, choc obowiazuje 50.

    A on nie tylko zatanczyl na drodze, ale pojechal na wewnetrzna,
    wybilo go na krawezniku, wpadl na plot wysoko, odbilo z powrotem
    na droge i gdzies po drodze jeszcze postawilo na dachu. Moglaby byc
    dobra nauczka, ale przy plocie akurat 4 osoby szly ..

    No ale kierowca byl trzezwy, wiec odsiadka sie nie nalezy.

    J.