  • 111. Data: 2015-10-17 19:47:59
    Temat: Re: A jednak piesi nie beda mogli bezkarnie wlazic pod kola
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Najpierw ty zacytuj przepis ze pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo nawet jak
    znalazł się na przejściu nielegalnie,

    Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2
    i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym
    przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    nieznajomośc prawa szkodzi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 112. Data: 2015-10-17 20:01:57
    Od: <7...@8...200157.invalid> (Tom N)

    masti w

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym
    > przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    Czyli masti twierdzi, że art. 13.1 daje bezwzględne pierwszeństwo pieszemu,
    a wszelkie sygnalizatory typu S-x można mu w dupsko wsadzić ;P

    Raczej wejście na czerwonym S-5 jest nielegalne, skoro znalazło się w
    wykazie "mandatowym" i IMHO wtedy na przejściu pieszy nie ma
    pierwszeństwa...

    --
    'Tom N'

  • 113. Data: 2015-10-17 20:06:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 17.10.2015 20:01, (Tom N) wrote:
> [...]
    >
    > Raczej wejście na czerwonym S-5 jest nielegalne, skoro znalazło się w
    > wykazie "mandatowym" i IMHO wtedy na przejściu pieszy nie ma

    Nie kombinuj pod górę. Rozmawiamy o przejściu bez sygnalizacji i o tym
    jakoby pieszy nie miał na nim pierwszeństwa.

    Shrek

  • 114. Data: 2015-10-17 20:06:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    7...@8...200157.invalid wrote:

> [...]
    >
    > Czyli masti twierdzi, że art. 13.1 daje bezwzględne pierwszeństwo pieszemu,
    > a wszelkie sygnalizatory typu S-x można mu w dupsko wsadzić ;P

    to PoRD tak twierdzi. Możesz z nim podyskutować.

    > Raczej wejście na czerwonym S-5 jest nielegalne, skoro znalazło się w
    > wykazie "mandatowym" i IMHO wtedy na przejściu pieszy nie ma
    > pierwszeństwa...

    owszem ma. Co najwyżej dostanie mandat za wejście na czerwonym

  • 115. Data: 2015-10-17 20:23:16
    Od: <1...@5...202316.invalid> (Tom N)

    masti w

    > to PoRD tak twierdzi. Możesz z nim podyskutować.

    Mam dyskutować z PoRD, że masz w dupie sygnalizatory?

    > owszem ma. Co najwyżej dostanie mandat za wejście na czerwonym

    Na tej zasadzie, to za przejechanie czerwonego należy się tylko mandat, ale
    pierwszeństwo wynikające z reguły "prawej ręki" jest nie do podważenia.

    Jesteś moim guru, moim miszczem...

    --
    'Tom N'

  • 116. Data: 2015-10-17 20:29:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    1...@5...202316.invalid wrote:

    > masti w

    > Mam dyskutować z PoRD, że masz w dupie sygnalizatory?

    możesz zacząć od wskazania przepisu podważającego Art 13

    > Na tej zasadzie, to za przejechanie czerwonego należy się tylko mandat, ale
    > pierwszeństwo wynikające z reguły "prawej ręki" jest nie do podważenia.

    nie mistrzu. Ale widzę, że czytanie znowu sprawia Ci trudność

  • 117. Data: 2015-10-17 20:32:06
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Przy każdym przechodzeniu przez jezdnie obowiązuje zasada ze ma popatrzeć
    > w lewo potem w prawo i jeszcze raz w lewo. I jeśli >stwierdzi ze nic mu
    > nie zagraża to może wejść. Inaczej czeka ale przed każdym wejściem
    > procedurę z patrzeniem ma powtórzyć. Tak od >zawsze uczniów szkołach
    > podstawowych.

    Ale skąd pewność, że pieszy wcześniej sie nie rozejrzal?

  • 118. Data: 2015-10-17 21:08:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 17.10.2015 20:29, masti wrote:

    > możesz zacząć od wskazania przepisu podważającego Art 13

    Hierarchia znaków. Dałeś się podpuścić. Swiatła zmieniają pierwszństwo.

    Shrek

  • 119. Data: 2015-10-17 21:18:35
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    > to PoRD tak twierdzi. Możesz z nim podyskutować.

    > owszem ma. Co najwyżej dostanie mandat za wejście na czerwonym
    > --
    > mst

    Nie masz pojęcia o PoRD, albo go nie rozumiesz.
    art. 13.1. nie działa na przejsciu na którym jest działajaca sygnalizacja
    swietlna kierująca ruchem.
    Czyli pierwszeństwo ma ten kierunek ruchu, który ma zielone.
    Wynika to z hierarchii znaków i sygnałów, art. 5.3 PoRD.

  • 120. Data: 2015-10-17 21:19:09
    Od: <8...@8...211909.invalid> (Tom N)

    masti w

    > możesz zacząć od wskazania przepisu podważającego Art 13

    Co tu podważać, skoro art. 13 nijak ma sie do tego, ze masz sygnalizatory w
    dupie.

    > nie mistrzu. Ale widzę, że czytanie znowu sprawia Ci trudność

    Mnie? To masz i czytaj:
    Kodeks drogowy: Komentarz z orzecznictwem NSA, SN i TK Stanisław Soboń str.
    208/209

    Dla przypomnienia: "nielegalnie", czyli wlazł na czerwonym, a nie złaził...

    No i jeszcze to:
    "3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim,
    z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;

    Czekam na miszczowską interpretacje dlaczegoż to nie dotyczy przejść o ruchu
    kierowanym z pewną doza niepokoju...

    --
    'Tom N'