  • 101. Data: 2015-10-15 22:20:13
    Temat: Re: A jednak piesi nie będą mogli bezkarnie włazić pod koła
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Oct 2015 14:51:55 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):
> [...]
    glosowania,167,111,8.html
    osowania&NrKadencji=7&NrPosiedzenia=102&NrGlosowania
    =53

    > Odrzucił głownie PiS (co moglo byc polityczne, zobaczymy czy wymysla cos
    > swojego). Natomiast wniosek złozył taki jeden buc z PO:/

    Nie pamietasz jak to z fotoradarami bylo ?
    https://www.youtube.com/watch?v=KckjYVki0-s

    A co bylo potem ?

    J.

  • 102. Data: 2015-10-15 22:31:53
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    osowania&NrKadencji=7&NrPosiedzenia=102&NrGlosowania
    =53

    > Nie pamietasz jak to z fotoradarami bylo ?

    Np to, 10sekund wystarczy:)
    https://www.youtube.com/watch?v=WLhUT_QxbWo&feature=
    youtu.be&t=201

  • 103. Data: 2015-10-16 17:08:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.10.2015 o 21:37, J.F. pisze:

    > Tak w ogolnosci to nie mam watpliwosci - przeciez oni tych ustaw
    > glosuja tyle, ze nie sa w stanie ich starannie przeczytac :-)
    > Niby sa jakies czytania, ale wtedy malo kto na sali jest, bo im sie
    > nie chce, albo maja wazniejsze sprawy - np posiedzenie komisji :-)
    > A potem maja kilkadziesiat glosowan naraz, czasem trudnych do
    > zrozumienia, wiec glosuja - tak jak przewodniczacy w pierwszej lawce.
    >
    > Ale w tym szczegolnym przypadku - temat znany, glosny, powinni chyba
    > wiedziec.

    > No, ktos to zglosil, komisja przedyskutowala, wiekszosc poparla, sami
> [...]

    Dokładnie.
    A będzie jeszcze gorzej, już za kilka tygodni.

    > Ale czy tak nalezy stare ustawy chwalic ... komuchy rzadzic prawnie
    > nie potrafily, to im wszystko jedno bylo co w ustawie. Wilczek
    > wprowadzil wolnosc, ktora potem trzeba bylo ograniczac i precyzowac.

    Czy trzeba było to bym polimeryzował.

    > Fakt, ze takie VAT to obecnie potwor, no ale kazda zmiana swoj cel
    > miala. Szczytny oczywiscie :-)

    Tak, dla jej autorów, żeby kokosy mogli zbić na interpretacjach.

    > Przepisy drogowe na szczescie az tak bardzo sie nie zmienily, ale i
    > tak z jednej ustawy zrobily nam sie dwie a moze i z piec.
    > No ale przybyly jakies strefy zamieszkania, ruchu, drogi wewnetrzne,
    > publiczne, elekryki, quady, cepiki, punkty, swiadectwa, recyclingi,

    Dokładnie.
    Sam śmieć i posucie prawa.

    > No ale widzisz - krakowiacy tez chca. A przynajmniej polowa :-)

    Ale ja jestem jak najbardziej za, tyle że oni powinni tak sami z siebie,
    bez pistoletu przy głowie.
    Ale wolą zajmować się psuciem prawa, zamiast jego naprawą.

  • 104. Data: 2015-10-16 21:42:12
    Temat: Re: A jednak piesi nie beda mogli bezkarnie wlazic pod kola
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierwszeństwo pieszego jest teraz względne a nie bezwzględne jak było w durnej
    ustawie. Pieszy zanim wejdzie na przejście musi wykonać pewne czynności. Jak wejdzie
    bez ich wykonania to pomimo ze jest na przejściu pierwszeństwa nie ma. Jesli uda się
    wykazać ze pieszy nie zachował ostrożności przy wchodzeniu na przejście to jak
    zostanie na przejściu trafiony to będzie wina pieszego. I tak jest w sam raz.

  • 105. Data: 2015-10-16 22:27:39
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    >ostrożności przy wchodzeniu na przejście to jak zostanie na przejściu
    >trafiony to będzie wina pieszego. I tak jest w >sam raz.

    Bredzisz ale to u ciebie norma:)

  • 106. Data: 2015-10-17 00:42:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bredze ale się nie zalozysz o zlotowke ze jak mi wleziesz pod samochód na przejściu i
    bede mial zarejestrowane ze nie zachowales uwagi i ostrożności przed wejściem, bo się
    nie rozejrzales, to winny wypadkowi będziesz ty. Moge załatwić trzech operatorów z
    kamerami robiacymi 120 klatek na sekundę. To kiedy się spotykamy? Oczywiście nie
    gwarantuje ze przezyjesz bo możesz mieć pecha i zamiast reki będziesz miał złamany
    kręgosłup i rozwalona czaszkę. Taki pech ze poleciales głową na krawężnik.

  • 107. Data: 2015-10-17 09:53:37
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    >możesz mieć pecha i zamiast reki >będziesz miał złamany kręgosłup i
    >rozwalona czaszkę. Taki pech ze poleciales głową na krawężnik.

    Oczywiscie, że nie wleze bo nie jestem samobojca zwlaszcza jak kretyn taki
    jak ty celowo planuje kogos rozjechac, ale ale......przechodniow wokol
    siebie masz tysiace wiec masz pole do popisu. Zapominasz rowniez, że
    dojezdzajac do przejscia, takze jestes zobowiazany odpowiednimi przepisami i
    stosujac sie do nich nie jest mozliwe rozjechanie kogolwiek na pasach, wiec
    juz na wstepie masz przejebane.
    "Wejscie bezposrednio pod jadacy pojazd na przejsciu" swiadczy takze, ze
    kola twojego samochody musialyby sie znalezc na pasach wczesniej niz noga
    pieszego co praktycznie sie nie zdaza, a jesli juz bo ktos nie zauwazyl
    samochodu to i tak kierowca ma na kilka lat wloczenia sie po sadach i
    obecnie z miejsca zabrane PJ.
    Nawet jesli kiedys z tego wybrniesz to warto by bylo przez to przechodzic?
    To, moze jednak na wszelki wypadek zwalniac i puszczac pieszych?
    Niestety mentalnie spoleczenstwo kierowcow w naszym kraju, to w wiekszosci
    prostacy ale swiatelko w tunelu daje sie zauwazyc i smiem twierdzic, ze to
    po akcji z ta ustawa.
    PS. Po tym tekscie, ktory wyzej jak zwykle "nabredziles" to nie radze ci sie
    z nikim zakladac bo wtedy masz gwarantowane 25lat.

  • 108. Data: 2015-10-17 13:53:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.10.2015 21:42, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    bez ich wykonania to pomimo ze jest na przejściu pierwszeństwa nie ma.

    Zacytujesz przepis znoszący pierwszeństwo pieszego? To że pieszy jest
    zobowiązany nijak mu pierwszeństwa nie odbiera. Winny wypadku może być,
    ale to osądzi sąd, natomiast pierwszeństwo ma i już. Podobnie jak to, że
    jedziesz np 80@50 pierwszeństwa ci nie odbiera, jeśli je masz. Podobnie
    TIR na zakazie itp.

    Shrek.

  • 109. Data: 2015-10-17 18:56:34
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > reki będziesz miał złamany kręgosłup
    > i rozwalona czaszkę. Taki pech ze poleciales głową na krawężnik.

    Ta swoją kamerą będziesz miał jednocześnie zarejestrowane, że przed
    przejsciem nie zmniejszyłeś należycie prędkości i naraziłeś na
    niebezpieczeństwo pieszego bedącego na przejściu, lub WCHODZĄCEGO
    na przejście. Nie wybronisz się, bedziesz winny.
    par. 47, pkt 4, rozporz. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

  • 110. Data: 2015-10-17 19:44:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najpierw ty zacytuj przepis ze pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo nawet jak znalazł
    się na przejściu nielegalnie, czyli bez zachowania zasad przechodzenia przez jezdnie.
    Jeśli znalazł się legalnie to nie ma mowy o potrącenia pieszego bo sprawdził czy moze
    wejść. Obowiązek sprawdzenia czy może wejść na przejście leży na przechodzącym przez
    jezdnie a nie kierującym pojazdem. Kierujący ma inne wytyczne w kwestii pieszych na
    przejściu. Przy każdym przechodzeniu przez jezdnie obowiązuje zasada ze ma popatrzeć
    w lewo potem w prawo i jeszcze raz w lewo. I jeśli stwierdzi ze nic mu nie zagraża to
    może wejść. Inaczej czeka ale przed każdym wejściem procedurę z patrzeniem ma
    powtórzyć. Tak od zawsze uczniów szkołach podstawowych. W szkołach specjalnych do
    których chodziło sporo osób z grupy pewno nie uczono bo ludzie niepełnosprawni
    umysłowo powinni poruszać się po ulicach i drogach pod opieka kogoś normalnego. W
    ostateczności może być szkolony pies. Jak znajdziesz w prawie o ruchu drogowym dla
    pieszych paragraf ze pieszy zawsze i w każdej sytuacji może wejść na oznakowane
    przejscie dla pieszych to w nagrodę będziesz mógł kupić sobie piwo.