  • 71. Data: 2015-10-12 11:03:12
    Temat: Re: A jednak piesi nie beda mogli bezkarnie wlazic pod kola
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-12 o 10:57, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Prawa fizyki nie ustapia.

    Ale co mają do tego prawa fizyki? Mamy zakazać nakazywania ustępowania
    pierwszeństwa, bo "prawa fizyki"?

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2015-10-12 11:51:38
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    > sprawdzac, niektorzy nawet poswiecaja zycie, ale one nic sobie z tego nie
    > robia. Co gorsza dokladnie te same prawa fizyki obowiazuja pieszego, co
    > samochod, kazdy z nich ma do wytracenia mV2/2 energii. Cos mi sie wydaje,
    > ze nawet najgrubszy Amerykanin wazy mniej, niz najmniejszy samochod, a
    > nawet najwieksza pierdola jezdzi szybciej po parkingu szukajac miejsca,
    > niz pieszy jest w stanie biec. Do tego predkosc jest w kwadracie.
    > Bardzo dobrze wiec, ze upadl przepis wygenerowany przez tumanistow nie
    > znajacych fizyki na poziomie dawnej klasy 7.

    Zgadzam się, prawa fizyki nie ustąpia u kierowców kretynów i naprawdę skutki
    uderzenia w pieszego przy 50 i 20km/h nie będą takie same.
    Jedź z taką prędkością, żebyś zdązył wyhamować przed pasami jeśli widzisz
    pieszego, który może się na nich pojawić.
    Wydaje mi sie, że z własnego doświadczenia jesteś w stanie tego dokonać?
    Jeśli nie wiesz to na dole masz kalkulator:
    http://www.prawko-kwartnik.info/hamowanie.html

    > Mimo wszystko to lepiej niz na cmentarzu.

    Być może, tylko życie będziesz miał spaprane i warto by było?

  • 73. Data: 2015-10-12 14:03:25
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 12.10.2015 o 11:51 Czesław Wiśniak <p...@w...pl> pisze:

    > Jedź z taką prędkością, żebyś zdązył wyhamować przed pasami jeśli
    > widzisz pieszego, który może się na nich pojawić.

    Czyli gdy odległość do pasów dąży do 0 to prędkość też ma dążyć do 0? Ale
    właśnie tę ustawę odrzucili!

    --
    SW3
    ----

  • 74. Data: 2015-10-12 14:08:46
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 12.10.2015 o 10:57 Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> pisze:

    > a nawet najwieksza pierdola jezdzi szybciej po parkingu szukajac
    > miejsca, niz pieszy jest w stanie biec.

    Widocznie jestem większa pierdoła niż mógłbyś przypuszczać bo raczej nie
    przekraczam 40km/h szukając miejsca na parkingu.

    --
    SW3
    ----

  • 75. Data: 2015-10-12 14:26:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-12 o 14:03, SW3 pisze:

    > Czyli gdy odległość do pasów dąży do 0 to prędkość też ma dążyć do 0?

    Jeśli widoczność dojścia do pasów też jest 0, to tak. Co w tym dziwnego?
    Nigdy na przykład nie jechałeś przez skrzyżowanie ze znakiem STOP? (a
    nawet tam widoczność zwykle nie jest zerowa).

    > Ale właśnie tę ustawę odrzucili!

    Konieczność ustąpienia pieszemu przed wejściem na jezdnie jest już i
    teraz, tak samo jak jest obowiązek ustąpienia temu z prawej mimo że
    jeszcze nie wjechał na skrzyżowanie.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2015-10-12 14:31:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello SW3,

    > Widocznie jestem większa pierdoła niż mógłbyś przypuszczać bo raczej nie
    > przekraczam 40km/h szukając miejsca na parkingu.

    Ilu znasz OSOBIŚCIE ludzi, którzy potrafią biec z prędkością 40km/h?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2015-10-12 14:40:34
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.10.2015 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał/a:

    > Ilu znasz OSOBIŚCIE ludzi, którzy potrafią biec z prędkością 40km/h?

    Nawet nie osobiście- rekord Bolta na setkę to bodaj 9,58 co daje
    niecałe 38 km/h.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 78. Data: 2015-10-12 15:16:39
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    >Czyli gdy odległość do pasów dąży do 0 to prędkość też ma dążyć do 0? Ale
    >właśnie tę ustawę odrzucili!

    Jesli pojawi sie na pasach pieszy to tak.
    Ten przepis obowiazuje od dawna jakbys nie wiedzial.

  • 79. Data: 2015-10-12 16:15:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.10.2015 10:57, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Prawa fizyki nie ustapia.

    Ustąpią, ustąpią. Jak zwolnisz, to okoliczność zatrzymania się
    przestanie być dla ciebie niemożliwością fizyczną. Jakoś zaparkować
    potrafisz, zatrzymać się na czerwonym potrafisz i tu prawa fizyki ci nie
    wadzą, a jak masz się zatrzymać przed przejściem czy zieloną strzałką to
    już fizyka cię powstrzymuje? Nie róbmy pewexu - masz problem z
    zatrzymaniem się bo ci fizyka nie pozwala, czy bo po prostu nie
    chcesz/religia ci zabrania?

    > Co gorsza dokladnie te same prawa fizyki obowiazuja pieszego,
    > co samochod, kazdy z nich ma do wytracenia mV2/2 energii.

    No i widzisz - sam doszedłeś do tego, że prędkość w kwadracie, więc jak
    zwolnisz to będzie ci _znacznie_ łatwiej się zatrzymać? Jadąc 50 masz
    drogę zatrzymania łącznie z czasem reakcji wynosi 30m? Pieszy wykle
    porusza się koło 5km/h czyli 10 razy wolniej. W tym czasie przejdzie 3m.
    Więc jak widzisz pieszego 3 metry od jezdni, to po prostu się zatrzymuj
    i fizyka ci w tym nie przeszkodzi;)

    Dlatego ważne jest, żeby nie jeździć 100@50:P

    > Bardzo dobrze wiec, ze upadl przepis wygenerowany przez tumanistow nie
    > znajacych fizyki na poziomie dawnej klasy 7.

    Już ci napisałem - fizyka nie ma nic do tego - a w każdym razie nie
    uniemożliwia zatrzymania się przed przejściem. Większość ludzi nie ma
    problemu w zatrzymaniu się przed czerwonym, to i przed przejściem dadzą
    radę. Dodatkowo wydaje mi się, że w krajach zachodnich obowiązuje taka
    sama fizyka jak i u nas czy w Azji:P

    Shrek

  • 80. Data: 2015-10-12 16:22:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.10.2015 14:03, SW3 wrote:

    > Czyli gdy odległość do pasów dąży do 0 to prędkość też ma dążyć do 0?
    > Ale właśnie tę ustawę odrzucili!

    Jak najbardziej. Jeśli odległość pieszego od pasów wynosi zero, to twoja
    prędkość powinna również wynosić zero w odległości zero od przejścia.
    Dokładnie tak samo jak zależność prędkości od odległości do linii
    zatrzymania jak masz czerwone światło. Masz z tym jakiś problem?

    A jak odległość pieszego od pasów jest większa (ok 3m dla prędkości
    50km/h i przeciętnego pieszego) to możesz sobie przed nim przejechać i
    nikt się do ciebie nie przypieprzy. Ponieważ zapewne jeżdzisz szybciej i
    możesz trafić na biegacza to profilaktycznie lepiej ogarniać co się
    dzieje do jakiś 5m od drogi, a jak jesteś misztrzem kierownicy to i czy
    10 pewnie ogarniesz. Dasz radę? Myślę, że da się zrobić. Inni dają radę,
    więc głowa do góry - przecież zapewne należysz do dominującej grupy
    kierowców jeżdzących znacznie lepiej niż reszta, więc jak inni dają
    radę, to i ty możesz:P

    Shrek.