  • 81. Data: 2015-10-12 16:24:08
    Temat: Re: A jednak piesi nie beda mogli bezkarnie wlazic pod kola
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 12.10.2015 o 14:40 Dominik & Co
    <D...@g...pl.invalid> pisze:

> [...]

    Prawdopodobnie ani jednego ale wątek nie jest o moich znajomych tylko o
    tym jak szybko "pieszy jest w stanie biec". Bolt też bywa pieszym.

    > Nawet nie osobiście- rekord Bolta na setkę to bodaj 9,58 co daje
    > niecałe 38 km/h.

    Średnio. Maksymalna prędkość zaś przekroczyła 40km/h i to niemało:
    http://www.sportowystyl.com.pl/index.php?option=com_
    content&task=view&id=530&Itemid=61
    Po za tym niewykluczone, że na krótszym dystansie może biec jeszcze
    szybciej.

    --
    SW3
    ----

  • 82. Data: 2015-10-13 08:06:10
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.10.2015 SW3 <s...@p...fm.invalid> napisał/a:

    > Prawdopodobnie ani jednego ale wątek nie jest o moich znajomych tylko o
    > tym jak szybko "pieszy jest w stanie biec". Bolt też bywa pieszym.

    Bywa. I na pewno po chodniku do autobusu biega tak szybko,
    jak na zawodach w szczytowej formie. A pewnie nawet szybciej.

    > Średnio. Maksymalna prędkość zaś przekroczyła 40km/h i to niemało:
    > http://www.sportowystyl.com.pl/index.php?option=com_
    content&task=view&id=530&Itemid=61

    Przez półtorej sekundy (fragment biegu), u najlepszego sprintera
    na świecie, w biegu na rekord świata.

    > Po za tym niewykluczone, że na krótszym dystansie może biec jeszcze
    > szybciej.

    Nie można. Rozpędzić się trzeba.

    Wyciąganie takich wniosków to jak twierdzenie, że skoro Skoda
    Felicia 1.3 MPI jadąc po autostradzie jedzie 140 km/h, to przejazd
    1 km od zatrzymania zajmie jej niecałe 26 sekund.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 83. Data: 2015-10-13 10:56:43
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 13.10.2015 o 08:06 Dominik & Co
    <D...@g...pl.invalid> pisze:

    > Bywa. I na pewno po chodniku do autobusu biega tak szybko,
    > jak na zawodach w szczytowej formie. A pewnie nawet szybciej.

    Podejrzewam, że nie ale w stwierdzeniu, z którym dyskutuję nie było
    żadnych ograniczeń. Jeszcze raz zacytuję: "niz pieszy jest w stanie biec"
    - nie ma ograniczenia, że pieszy którego mam szansę spotkać na parkingu w
    Polsce, nawet nie ma ograniczenia, że jakiś pieszy musi gdzieś tyle biec,
    ma tylko "być w stanie" - czyli oczywistym jest, że chodzi o maksymalną
    prędkość jaką jest w stanie osiągnąć w trakcie biegu na jakimkolwiek
    dystansie, przez dowolnie krótki czas choć jedna istota, która
    kiedykolwiek była pieszym.
    I tu pojawia się pytanie czy pieszym może być tylko człowiek? Zgodnie z
    kodeksową definicją pieszym jest osoba - ale czy osoba to tylko człowiek?
    Są osoby fizyczne, osoby prawne, ale gdzie znaleźć definicję osoby? Bo
    jeśli by się okazało, że pieszym może być też gepard...

    --
    SW3
    ----

  • 84. Data: 2015-10-13 11:24:55
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 13.10.2015 SW3 <s...@p...fm.invalid> napisał/a:

    > Są osoby fizyczne, osoby prawne, ale gdzie znaleźć definicję osoby? Bo
    > jeśli by się okazało, że pieszym może być też gepard...

    Kombinujesz, ale nie tędy gdzie trzeba.

    Przyjmij sobie, że jedzie inwalida "lekko" zmodyfikowanym
    wózkiem i już masz swoje założenie udowodnione.

    http://gadzetomania.pl/18661,najszybszy-wozek-inwali
    dzki-swiata

  • 85. Data: 2015-10-13 19:43:10
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    > Konieczność ustąpienia pieszemu przed wejściem na jezdnie jest już i
    > teraz,
    > Liwiusz

    Obecnie nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa pieszemu
    zamierzajacemu wejść na jezdnię.

  • 86. Data: 2015-10-13 20:07:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 13.10.2015 19:43, HubertO wrote:

    > Obecnie nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa pieszemu
    > zamierzajacemu wejść na jezdnię.

    W sumie podobnie jak nie ma obowiązku ustąpienia pojazdowi znajdującedmu
    się na drodze z pierwszeństwem przejazdu dopóki nie znajdzie się on na
    skrzyżowaniu. Ale jak już się znajdzie, to żadne tłumaczenia, że niby
    "nagle" nabrał pierwszeństwa;)

    Shrek.

  • 87. Data: 2015-10-13 21:03:21
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    > W sumie podobnie jak nie ma obowiązku ustąpienia pojazdowi znajdującedmu
    > się na drodze z pierwszeństwem przejazdu dopóki nie znajdzie się on na
    > skrzyżowaniu.
    >
    > Shrek.

    Obowiązek ustąpienia nie powstaje w momencie gdy pojazd
    z pierwszenstwem znajdzie się na skrzyżowaniu.
    Zobacz definicję ustąpienia pierwszeństwa w PoRD.

  • 88. Data: 2015-10-13 21:05:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-13 o 20:07, Shrek pisze:

> [...]
    > się na drodze z pierwszeństwem przejazdu dopóki nie znajdzie się on na
    > skrzyżowaniu. Ale jak już się znajdzie, to żadne tłumaczenia, że niby

    Dzięki, właśnie chciałem tak odpisać.
    Dziwne te tłumaczenia teoretyków, że dopóki ktoś się nie znajdzie na
    moim torze kolizyjnym, to nie muszę ustępować...

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2015-10-13 21:08:59
    Od: <3...@4...210859.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > W sumie podobnie jak nie ma obowiązku ustąpienia pojazdowi znajdującedmu
    > się na drodze z pierwszeństwem przejazdu dopóki nie znajdzie się on na
    > skrzyżowaniu

    Gówno prawda,

    przepis brzmi:
    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej stron

    I wynika z niego oraz definicji ustąpienia pierwszeństwa, że pojazd na
    drodze z pierwszeństwem nie musi być na skrzyżowaniu, wystarczy, ze się
    zbliża i wjechanie tego z podporządkowanej zmusi...

    23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub
    przyspieszenia kroku;

    Czyli tak, pieszy sie może zbliżać do przejścia, ba może stać przy
    krawężniku i pierwszeństwa nie ma, natomiast pojazd zbliżający sie tak (IMO
    ten który stoi przed skrzyżowaniem nie ma ;P).

    --
    'Tom N'

  • 90. Data: 2015-10-13 21:17:05
    Od: <1...@...211705.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Dzięki, właśnie chciałem tak odpisać.

    Uuu, znowu było pite?

    Jeszcze raz bo, może jednak tylko nie dotarło co Shrek napisał:

    "nie ma obowiązku ustąpienia pojazdowi znajdującedmu
    się na drodze z pierwszeństwem przejazdu dopóki nie znajdzie się on na
    skrzyżowaniu"

    To dokładnie pasuje do tego co o teoretykach napisałeś, więc wcześniejsze
    Twoje zdanie "Dzięki, właśnie chciałem tak odpisać" nie pasuje...

    --
    'Tom N'