  • 11. Data: 2017-10-23 00:37:46
    Temat: Re: AVD przykład kolejny...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:osi2ku$jdg$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie musisz nic wymyślać. Na stole stoi $1mln. Od Randiego. Warunki sa
    > trywialne jesli ma się te magiczne zdolności:
    >
    > https://gizmodo.com/305549/james-randi-offers-1-mill
    ion-if-audiophiles-can-prove-7250-speaker-cables-are
    -better

    > O ile wiem nie ma na razie wygranej.

    Nie-ma-i-nie-bę-dzie-e-e-ee-ee...

    > Nic to nie da.
    >
    > http://audiovoodoo.org/dopieszczony-zarowno-pod-wzgl
    edem-budowy-jak-i-dzwieku/

    > No i co z tego że w środku widać montaż godny miernego ucznia technikum?

    Pająka jeszcze przetrawiłem, ale, jak się moim oczom ukazał scalak SMD
    chamsko zalutowany na wstawkach z grubego drutu, to zwątpiłem w ludzi.
    Ja zaś... chyba zrobię coś takiego, że wybebeszę środek, wstawię coś na 7741
    (wyjątkowo rozmyślnie - hint: pewna właściwość tego układu), dociągnę
    poziomy i dam do oceny. Ciekawe, jak zaczną się plątać :)

    > Audiofile widzieli i uważają to za zaletę niż wadę. Kilka opini jakie
    > słyszałem to "optymializacja długości strumienia elektronów" oraz
    > "usunięcie źrodła szumu, czyli płytek drukowanych".

    No, bo wiesz, jak zamontujesz "po bożemu", to ci gigaherce uciekną :P

    > To religia. Ze wszystkimi debilizmami każdej religii. Można zwalczać, ale
    > można też zarabiać. To drugie wydaje się uniwersalnie działajacym
    > rozwiązaniem dla dowolnej religii.

    Ano cóż, bo wiary w tym dawno już nie ma. Bigoteria, zjawisko, które już
    nasz wieszcz Kochanowski wyśmiewał, zanim jeszcze barok nastał.

    > Możliwe że ten człowiek od wzmacniacza na pająka robi lepszą robotę
    > doprowadzając kilku debili do bankructwa niż dyskutowanie z nimi.

    Tylko niech tego esemdziaka jakoś normalniej potraktuje... ach, zapomniałem,
    OPTYMALIZACJA...
    Ach... aż mnie potężnie kusi, sprokurować kilka takich pseudo-top-endowych
    fałszywek, na jakimś niskoszumnym scalaku (by się zbyt szybko nie skapnął
    ten, co słucha) i rozpuścić wśród ludzi, że oto jakaś bardzo niszowa marka,
    nieznana na rynku, wypuściła coś, co mnie zachwyciło. Ale już nie będę się
    teraz silił na poetykę... Złotousi samo sobie dośpiewają odpowiednie słowa i
    skojarzenia.
    O, TDA7294, zawoalować, że tranzystory posmarowane pastą poprawiająca
    brzmienie, zoptymalizowana długość przewodów, filtr sieciowy premium, no,
    popleśc trochę bzdur. Podpięte pod głośnik oczywiście zagra, ciekawe, ilu
    się rozpłynie w peanach, zanim ktoś sie skapnie, że robi sie go, pahdą le
    mot, w chuja. Obudowa oczywiście wycyzelowana, gałeczki strzałeczki,
    guziczki wprost z piczki, świecidełka, błyskotki... I patrzeć się
    dyskretnie, jak się tym branzlują.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 12. Data: 2017-10-23 08:09:56
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    >
    > Możliwe że ten człowiek od wzmacniacza na pająka robi lepszą robotę
    > doprowadzając kilku debili do bankructwa niż dyskutowanie z nimi.

    http://paczaizm.pl/content/wp-content/uploads/po-co-
    wyjasniac-i-byk-jest-zadowolony-i-praktykantka-ma-za
    jecie-dojenie-mleczko.jpg

  • 13. Data: 2017-10-23 18:13:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >Kiedys były anteny rtęciowe dla wojska - słup rtęci można było w
    >czasie rzeczywistym stroić do częstotliwości.

    Na pewno byly ?
    Rtec ciezka i ma duzy opor - to raczej nie wrozy dobrze sprawnosci
    anteny.

    J.

  • 14. Data: 2017-10-23 20:10:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/23/2017 6:13 PM, J.F. wrote:
    > Na pewno byly ?
    > Rtec ciezka i ma duzy opor - to raczej nie wrozy dobrze sprawnosci anteny.

    Czytalem o tym w jakiejś drukowanej literaturze o radiofonii z lat
    70tych, dodatkowo rozmawiałem z człowiekiem który *podobno* (tajemnica,
    wiadomo) robił przy wojskowym sprzęcie w tamtych czasach. Czy to były
    nasze, sojusznika czy wroga nie wiem. Mętny temat i same poszlaki.

  • 15. Data: 2017-10-24 01:38:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >
    > Na pewno byly ?
    > Rtec ciezka i ma duzy opor - to raczej nie wrozy dobrze sprawnosci anteny.

    Do niskich częstotliwości, gdzie mamy coś wąskopasmowego, może się nadać,
    ale raczej do miejsc stacjonarnych.
    Choć ja osobiście uważam, że robienie anteny rtęciowej było by waleniem
    pereł przed wieprze, są tańsze, łatwiejsze, lepsze i bezpieczniejsze
    rozwiązania. Podkreślam - IMAO rtęciówka nie nadaje się na front, ze względu
    na ciężar nieco ponad 13.5 g/cm3, podczas, gdy żelazo/stal, ma coś koło 7.9,
    aluminium, które jest bardzo dobrym przewodnikiem 2.7 (choć jest
    paramagnetykiem, a to chyba nie wróży zbyt dobrze do w.cz., żelazo podobnie,
    raczej tylko do LW i okolic - w telekomunikacji do linii nośnych niższego
    rzędu stosowano przewody stalowe, jako mocniejsze od miedzianych i nieco
    lżejsze), a miedź nieco ponad 8.9. A można oblec pręt stalowy, czy
    zastosować (fosforo)brąz, bądź mosiądz (ale ten chyba kruchy jest) i mamy
    coś jeszcze lepszego, zwłaszcza mechanicznie, na warunki bojowe. I nie grozi
    żołnierzom "Minamatą", w razie "rozdupcenia".

  • 16. Data: 2017-10-25 10:17:55
    Od: robot <a...@o...pl>

    ab-cuag-gdansk-i6816125726.html Czytajcie opis...

    > Tak jest Kapitanie Obvious! Nawet jest w temacie...

    zbierano, ale ogrom ich powalił pewnie autora.

    diovoodoo.alatar.pl/

    przedstawić jako zalety z dodatkiem dużej liczby urojeń.

    > Ładnych już parę lat temu ktoś zrobił sobie jaja, i napisał o kablach rtęciowych do
    głośników. Miała to być rurka, czy raczej wężyk, wypełniona rtęcią. I miało to dawać
    piękny, płynny dźwięk! Jakaś "teoria" fizyczna też do tego była...

    Mi się spodobały takie kable, w których, jak zapewniał producent, elektrony poruszały
    się z prędkością bliska prędkości światła.
    Kto liznął trochę fizyki, wie co to znaczy.

  • 17. Data: 2017-10-25 11:24:23
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Nie, w temacie jest skrót. Ktoś kto nie wie co znaczy może nie zrozumieć tematu. Co
    chwile spotykam ludzi którzy nie znają tego terminu.

    No ja się właśnie nie kapnąłem.

  • 18. Data: 2017-10-26 14:13:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    HF5BS wrote:

    > Szukam dalej.

    Chcesz mieć szeleszczący ze wstydliwym dołem?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2017-10-27 10:01:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    HF5BS wrote:

    > Inna panorama stereo, inne wypełnienie dołu,
    > średnicy i góry, nawet chyba pogłos. Wałek i manipulacja, aż do dziś się
    > otrząsam.

    A nie zainteresowały Cię reklamy TV OLED, które pokazują, o ile
    lepiej będzie wyglądał obraz na takim telewizorze w porównaniu
    do zwykłego LCD? Puszczane na telewizorze LCD... A jednak klasyk
    się nie mylił i ciemny lud to kupi...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2017-10-27 10:07:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > To religia. Ze wszystkimi debilizmami każdej religii. Można zwalczać,
    > ale można też zarabiać. To drugie wydaje się uniwersalnie działajacym
    > rozwiązaniem dla dowolnej religii.

    Z drugiej strony, poszukując słuchawek w zeszły weekend założyłem
    na głowę słuchawki Bose Quietcomfort 25 i się z miejsca zakochałem.
    Tylko przekroczyły budżet o jakiś rząd wielkości i teraz choruję...

    > Możliwe że ten człowiek od wzmacniacza na pająka robi lepszą robotę
    > doprowadzając kilku debili do bankructwa niż dyskutowanie z nimi.

    Podniecacie się jakimiś niszowymi wzmacniaczami dla psychicznych,
    a obok macie wart miliardy rynek suplementów diety... :-)
    Na szczęście tu prawo w końcu się obudziło i będzie obowiązek
    oznaczania ich jako produkt spożywczy, a audiovoodo raczej
    nikt nie ruszy.

    Pozdrawiam, Piotr