  • 11. Data: 2011-03-27 17:39:44
    Temat: Re: AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-27 19:31, jeo stancey wrote:

    > Chodzi o to, że znał moje IP.

    > chodzi o możliwość SOFTWARE'owego zmodyfikowania FIRMAWARE dysku! Tak
    > teoretycznie to możliwe, no nie?

    Są znacznie prostsze metody uszkodzenia danych/komputera. Modyfikacja
    firmware wymaga specjalnego środowiska testowego, gdzie można stworzyć
    taki firmware. Nawet najbardziej złośliwym hakerom nie opłaca się tego
    robić (chyba że jesteś CEO z miliardową fortuną), bo... uzytkownicy sa
    na tyle nierozwazni, iz wystarczy wirus dla PC.

    Gdyby ktos nieumiejetnie zmodyfikowal firmware, to dysk po prostu
    umarłby. To tak jakby się tu zastanawiac czy podroze z predkoscia bliska
    predkosci swiatla sa mozliwe. A sa.

    Po jakiego grzyba szukasz dziury w całym?

  • 12. Data: 2011-03-27 17:40:04
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 27 Mar, 18:32, Rafał Łukawski <r...@l...pl> wrote:

    > Wymień dysk w ramach gwarancji! Nikt nie siedzi w Twoim pokoju i nie wie
    > co tam dłubiesz w komputerze. Wynik z ESTOOL jest podstawą do reklamacji.
    >
    > Pytanie czy chcesz iść w kierunku teorii spiskowych, czy mieć działający
    > sprzęt.

    Jasne, że chcę! Tylko to cholernie kłopotliwe teraz, muszę
    przekopiować wszystkie partycje gdzieś, a potem czekać czekać...
    niewiadomo jak długo! (A mam pracę dyplomową do napisania "na
    wczoraj"...)

    A teraz muszę powiedzieć, że od tygodnia intensywnie używam tego
    laptopa z tym dyskiem i wszystko działa stabilnie i pięknie. Także nic
    się nie zmienia w danych SMART... Szczerze chciałbym uwierzyć, że
    tamto to była tylko jakaś software'owa sprawa... Czy uważasz, że
    kolejna awaria to tylko sprawa NIEDŁUGIEGO czasu?

  • 13. Data: 2011-03-27 17:41:37
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-27 19:33, jeo stancey wrote:

    > OK, ale jeszcze raz: CO Z MODYFIKACJĄ FIRMWARE DYSKU? Jest to
    > SOFTWARE'owo możliwe czy nie?

    Praktycznie większość producentów publikuje aktualizacje firmware, które
    dokonywane są (mogą być) przez użytkowników, więc odpowiedź na Twoje
    pytanie - TAK (firmware często modyfikuje się via S/W). W przypadku
    nieudanej aktualizacji, wymagana jest interfencja serwisu.

  • 14. Data: 2011-03-27 17:43:50
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > tamto to była tylko jakaś software'owa sprawa... Czy uważasz, że
    > kolejna awaria to tylko sprawa NIEDŁUGIEGO czasu?

    Przechowywanie ważnych danych na komputerze bez backupu jest proszeniem
    się o kłopoty. Pierwsze co zrób to pomyśl o stałym backupie - chyba, że
    utrata wszelkich danych nie jest dla Ciebie problemem.

  • 15. Data: 2011-03-27 17:47:30
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 27 Mar, 18:41, Rafał Łukawski <r...@l...pl> wrote:
> [...]

    P.S. Co z tymi "polskimi" literami ludzie u Was? Ja używam Google jako
    news serwera i ichnijeszego portalu jako czytnika - więc myślałem, że
    ten portal jest dobrze "skonfigurowany"...

    > Praktycznie wi kszo producent w publikuje aktualizacje firmware, kt re
    > dokonywane s (mog by ) przez u ytkownik w, wi c odpowied na Twoje
    > pytanie - TAK (firmware cz sto modyfikuje si via S/W). W przypadku
    > nieudanej aktualizacji, wymagana jest interfencja serwisu.

    Hmm... to ciekawe, a czy ktoś może zmodyfikować taki FW tak żeby robił
    cos "użytecznego" (dla drugiej strony) a następnie przez trojana wgrać
    bez wiedzy właściciela kompa? Jakie wtedy byłyby objawy?

  • 16. Data: 2011-03-27 17:49:34
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 27 Mar, 18:43, Rafał Łukawski <r...@l...pl> wrote:
    > Przechowywanie ważnych danych na komputerze bez backupu jest proszeniem
    > się o kłopoty. Pierwsze co zrób to pomyśl o stałym backupie - chyba, że
    > utrata wszelkich danych nie jest dla Ciebie problemem.

    Dość "standardowe" pouczenie ;) Czy nie mógłbyś powiedzieć czegoś
    odkrywczego?

  • 17. Data: 2011-03-27 18:02:14
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-27 19:49, jeo stancey wrote:

    > Dość "standardowe" pouczenie ;) Czy nie mógłbyś powiedzieć czegoś
    > odkrywczego?

    Problemem jest to że wszyscy to wiedzą, ale mało kto to robi (np Ty)
    Po co zadajesz pytania, gdzie odpowiedzi zupełnie nic nie wnoszą (czy
    jest możliwe? wszystko jest możliwe - co chcesz tym osiągnąć? Bo
    stwierdzenie czy coś jest teoretycznie możliwe *nic* nie wnosi).

  • 18. Data: 2011-03-27 20:12:52
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-27 19:49, jeo stancey pisze:

    > Dość "standardowe" pouczenie ;) Czy nie mógłbyś powiedzieć czegoś
    > odkrywczego?

    Odkrywczego ? jeśli nadal masz zamiar zajmować się filozofowaniem
    zamiast skopiowaniem danych z tego dysku (w kolejności od :
    najważniejsze) to od trudno traktować cię poważnie.

    dysk pokazał Ci że kończy mu się żywot, smart zadziałał, pewnie za
    każdym restartem powoli przenosił dane aż przeniósł na tylko skutecznie
    że krytyczne dane były i są dostępne. Niestety masz duże
    prawdopodobieństwo że jest to proces postępujący i pojawią się kolejne
    sektory z problemami.

    Jeśli dysk na gwarancji to nie ma nad czym rozmyślać, jeśli nie to mhdd

  • 19. Data: 2011-03-27 20:18:38
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 27 Mar 2011 10:31:51 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <4...@f...go
    oglegroups.com>
    od jeo stancey <j...@g...com> :

    >Czy w jakiś inny jeszcze sposób zagnieździć TROJANA własnej produkcji
    >na kompach ludków podpiętych do tejże sieci...

    Człowieku, daj temu spokój i kup nowy dysk. Ten dysk o którym mowa już
    ledwo zipie i w każdek chwili może odejść w zaświaty razem ze
    wszystkimi danymi, które na nim gromadzisz.

  • 20. Data: 2011-03-27 22:21:53
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-27 19:31, jeo stancey pisze:

    > Chodzi o to, że znał moje IP.

    Teraz to zna je już każdy .. wielką tajemnicą nie jest