  • 31. Data: 2018-11-28 22:50:41
    Temat: Re: Akumulatorki AA\AAA
    Od: "nom" <n...@g...com>

    Użytkownik "pilocik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    taki trochę ładniejszy chińczyk, wiem, że to inna półka cenowa ale jak
    ma często i długo posłużyć, to pomyśl o czymś w stylu MHC9000, używam od
    _______________
    Za takie pieniądze to można kupić 3 x Opus BT-C3100 V2.2 u chińskich
    przyjaciół. :-)

  • 32. Data: 2018-12-02 13:29:51
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a co to za sprzęt [ https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-golisi-s4.html
    ] bo w Polsce chyba raczej niedostępny ?

  • 33. Data: 2018-12-10 21:14:34
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^ nikt nic nie wie ?

  • 34. Data: 2018-12-10 23:09:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-05 o 19:32, EdiM pisze:

    > Dobre to 1000 cykli swobodnie. Tutaj napisane, że nawet do 3000.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Eneloop

    Czy Eneloopy Pro wytrzymujące 500 cykli są złe?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2018-12-10 23:20:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Czy Eneloopy Pro wytrzymujące 500 cykli są złe?

    Skoro pytasz, to Tobie wystarczą. Piszę serio :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2018-12-10 23:31:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-09 o 19:57, Jawi pisze:

    > Jesteś w wielki, wielkim błędzie. Czas płynie i inni też już mają swoje
    > dobre akumulatory.
    > GP ReCyko+
    > VARTA Ready To Use

    Że się wtrącę... Dokładnie te Varty używałem kiedyś tam na początku
    zanim nadeszły Eneloopy czarne. Może ze 3-4 lata temu to było. Dziś
    pożegnałem się z ostatnią sztuką. Gdy w szeregu ogniw zbyt szybko
    następowała niewydolność, to w ciemno typowałem w/w Vartę. Pojemność
    spadała czasem o 2/3. Co ciekawe - też wspomniane powyżej GP okazały się
    być znacząco lepsze. Pojemność z 2700 spadła w tym samym czasie typowo
    do 1900, a jedna sztuka miała nawet 2100! W nawet najstarszym Eneloopie
    (czarnym) nie mam takich ubytków. Białe są do bani - szybko tracą
    parametry lub psują się.

    Eksploatacja ogniw była w przeróżnych warunkach. Niektóre zasilały
    młynki do pieprzu / soli. Inne były w lampkach LED o znikomym poborze
    mocy, inne w sprzęcie foto (tam całe mnóstwo baterii używam).

    > Panasonic EVOLTA

    Czy to przypadkiem nie Panasonic przejął produkcji Eneloopa?

    > czy seria od Sony Cycle Energy.

    Nie mam zdania.

    Jedyny akumulator jaki z mojej praktyki okazał się być równie trwały,
    równie słabo rozładowujący się samoczynnie, to Fujitsu, takie jak tu:
    https://goo.gl/images/Huv9ZJ

    > Eneloopy straciły monopol i napalać się nie ma co, ale fakt, że to
    > bardzo dobre akumulatory i jedne z lepszych na rynku.

    Monopol może i był krótki lecz obecnie panuje duopol raczej. Te, które
    wymieniłeś, z wyjątkiem Sony (bo nie znam), to śmieci z mojego punktu
    widzenia.

    > Jeżeli brać pod uwagę tylko ilość cykli to największe możliwości maja
    > chyba eneloopy "niebieskie" te w wersji lite, producent podaje nawet
    > 3tys cykli, bardzo niskie samo-rozładowanie i najmniejszą z eneloopów
    > pojemność i najwyższą rezystancję wew.

    Dodam, że serie Eneloopów wytrzymujące wiele ładowań zwykle są bardzo
    kiepskie do urządzeń wymagających dużego prądu, jak np. lampy błyskowe,
    aparaty foto, młynki elektryczne itp. Sprzęt potrafi się na nich wyłączyć.

    > Ogólnie, możliwości technologii HiMh chyba osiągnęły swój szczyt.

    Już dawno.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 37. Data: 2018-12-11 17:23:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-11-09 o 10:21, miumiu pisze:
    >Jesteś w wielki, wielkim błędzie. Czas płynie i inni też już mają
    >swoje dobre akumulatory.
    >GP ReCyko+
    >VARTA Ready To Use

    Byc moze juz, bo pare lat temu te RTU to niezbyt dlugo wytrzymaly.

    >Panasonic EVOLTA czy seria od Sony Cycle Energy.

    w 2008r Panasonic kupil Sanyo.

    >Eneloopy straciły monopol i napalać się nie ma co, ale fakt, że to
    >bardzo dobre akumulatory i jedne z lepszych na rynku.

    Eneloopy, albo dwa razy taniej musi byc. Inaczej sie nie oplaca :-)
    Z czego wychodzi, ze Eneloopy :-)

    Nawiasem mowiac najstarsze akumulatorki mam Energizer.
    Duzo cykli nie maja za soba, ale sie trzymaja...

    >Ogólnie, możliwości technologii HiMh chyba osiągnęły swój szczyt.

    W 1990 tez mowilem ze procesory osiagnely szczyt predkosci :-P

    J.

  • 38. Data: 2018-12-11 19:44:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.11.2018 o 16:10, Grzegorz pisze:
    > ile cykli ładowań są one w stanie wytrzymać zanim pójdą do kosza ?
    Zależy od jakości.
    Miałem w latach 80-tych akumulatorki R6 Sanyo Cadnica i Sunrise.
    Wyrzuciłem je po 20 latach nie z powodu, że padły, tylko kupiłem nowe o
    większej pojemności. Tamte miały 800 mAh i były nie do zdarcia. Z racji
    małej pojemności i używania w energożernych kalkulatorach, lampach
    błyskowych itp. były na okrągło ładowane i rozładowywane.
    Miałem też aku Vinnic. Jest to szajs nie wart nawet 50 groszy.
    W XXI wieku używam Panasonic, Varta, GP. Na razie te, co zdechły
    pracowały na zewnątrz i mróz im zaszkodził.
    Jacek

  • 39. Data: 2018-12-11 21:02:53
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 12:44:57 UTC-6 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > W XXI wieku używam Panasonic, Varta, GP. Na razie te, co zdechły
    > pracowały na zewnątrz i mróz im zaszkodził.

    NiCd lubily pelne cykle ladowania.
    Kiedys w sieci byla stronka firmy ktora serwisowala akumulatory roznych firm/sluzb.

    Miala caly dzial wiedzy na ich stronie.
    Teraz najblizej tego co tam bylo jest to:
    https://batteryuniversity.com/learn/

    Mieli opisane czemu np. na budowach walkie-talkie powinny uzywac NiCd a juz w policji
    tylko NiMH lub LiIon.

    Zas jesli chodzi o moje doswiadczenia to wiekszosc aku jakie mialem zdychala dosyc
    predko. I nie byly jakos strasznie katowane. Albo graly w mp3-ce albo w latarce.

    I kazdy niezaleznie od technologii zdychal zbyt wczesnie jak na ilosc ladowan jakie
    powinien przezyc. A probowalem roznych producentow i rozne ladowarki.
    Choc nie sadze aby moje doswiadczenia byly jakoos reprezentatywne.

  • 40. Data: 2018-12-11 23:41:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Skoro pytasz, to Tobie wystarczą. Piszę serio :-)

    Pytanie było retoryczne.

    Chciałem zasygnalizować, że w jednych zastosowaniach liczy się bardziej
    wydajność prądowa, w innych max. ilość cykli. Nie ma sensu nad tym
    dywagować.

    Dla mnie dobry akumulator to taki, który przeżyje deklarowaną ilość
    cykli (z tych N x tysiąc cykli żaden nie dożył nawet 20% deklaracji). Po
    drugie nie będzie się samorozładowywał w zastraszającym tempie. Po
    trzecie nie będzie tracił pojemności w podobnym tempie.

    Po co mi np. akumulator, który wytrzymuje Nx tysiąc cykli skoro po 10%
    tego okresu utraci połowę pojemności? Albo wsadzę akumulator do latarki
    a po miesiącu ledwo będzie świecić mimo, że nikt jej nie używał.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek