  • 21. Data: 2017-07-23 15:24:45
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:

    > [...]
    >>

    > Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
    Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
    wspomagania :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 22. Data: 2017-07-23 19:33:51
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:

    > Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
    > wspomagania :)

    Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony
    wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V
    na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów.
    Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
    i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...

    --
    pzdr, j.r.

  • 23. Data: 2017-07-23 19:42:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:

> [...]
    > Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
    > i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...

    To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić
    tak 50-70A :) widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
    kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator.
    To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
    niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
    kręcisz kierownicą
    wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 24. Data: 2017-07-23 22:14:52
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-07-23 o 19:42, Janusz pisze:

> [...]
    > kręcisz kierownicą
    > wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.

    Myślę że w korku jak się toczysz to nie jest duże obciążenie
    gorzej na postoju np. na parkingu jak kręcisz w miejscu.
    Ale i tak nie zostaje dużo przy alternatorach jak w focusie
    gdzie jest 80A...

    --
    pzdr, j.r.

  • 25. Data: 2017-07-24 00:17:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Jul 2017 12:58:54 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jak znacznie? 15V? 17V? Chyba nie 60V? :-)
    > Ciekawi mnie to...

    Nie zdziwilbym sie.

    Pamietaj ze alternator laduje przy obrotach silnika 850,
    i ma wtedy ponad 14V, to ile ma przy obrotach 6000 ?

    Ale to bez obciazenia.

    J.

  • 26. Data: 2017-07-24 10:49:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >kręcisz kierownicą
    >wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.

    Ale czy taki duzy przyczynek ?
    Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tam
    jednak laduje - rozruchowy akumulator dostosowany do krotkich i duzych
    obciazen nie powinien miec z tym klopotow.

    Chinska jakosc i tyle :)

    J.

  • 27. Data: 2017-07-24 10:50:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
    >wspomagania :)

    Napedzana paskiem przez silnik.

    J.

  • 28. Data: 2017-07-24 11:00:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 10:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Napedzana paskiem przez silnik.
    :)
    To akurat nie ten przypadek ale obiło mi się o uszy że jest pompa
    hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 29. Data: 2017-07-24 11:00:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:

    > Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
    > focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
    > Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
    > 4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu

    IMO - regulator nadal jest w alternatorze, tylko teraz lepszy i
    komputerowo sterowany.
    Ford akurat lubial regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, moze
    i ten typ tak ma.

    >Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
    >kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było

    watpie by to bylo problemem.

    Raczej na poczatku podnosza napiecie aby uzupelnic straty
    rozruchowe/postojowe, a potem obnizaja, zeby nie gazowac akumulatora.

> [...]
    >np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy
    >słabszym aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał

    Wyposazenia elektrycznego przybylo, to i alternatory coraz wieksze.
    235A ma ktorys seryjny ... a kiedys wystarczalo 35, nie liczac malucha
    :-)

    J.

  • 30. Data: 2017-07-24 11:04:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ale czy taki duzy przyczynek ?
    Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
    a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła trwałość ich.

    > Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tam
    > jednak laduje - rozruchowy akumulator dostosowany do krotkich i duzych
    > obciazen nie powinien miec z tym klopotow.
    Może tak może nie, tego normalnie nie widzisz, ja widziałem na testach
    przekładnie
    kierownicze i byłem zaskoczony ile to prądu bierze.

    > Chinska jakosc i tyle :)
    Z chińczykami to nic nie ma wspólnego, te co widziałem są wszystkie
    produkowane w Polsce, od A do Z,
    odbiorcy to główni producenci aut w europie.

    --
    Pozdr
    Janusz