  • 11. Data: 2018-04-14 14:57:34
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 14:12:30 +0200, Desoft napisał(a):

    > Więcej.
    > Po pierwsze ogrzewanie. Nie tylko tylnej szyby.
    > Fordy mają przednią szybę ogrzewaną.

    Ale to sie wylacza po pewnym czasie.

    > Siedzenia.

    Jak cie zacznie grzac, to sam wylaczysz.
    No chyba, ze nie wiesz, to bedzie grzalo dlugo :-)

    > W BMW widziałem "elektryczne webasto"
    > Po odpaleniu dmucha ciepłym..

    Po paru minutach tez do wylaczania, bo silnik sie rozgrzeje.

    A im wiecej takich gadzetow, tym wiekszy alternator.
    100A, 150, 200 ... Po paru minutach gadzety sie wylacza, i pytanie
    pozostaje - jak dlugo taki 150A alternator moze dostarczac 150A :-)

    P.S o samochod chodzi ?
    Bo widzialem taki prosty pomysl - podniesc napiecie wyjsciowe.
    Prad umiarkowany, a moc duza.

    J.

  • 12. Data: 2018-04-14 14:57:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > "elektryczne webasto"
    > Po odpaleniu dmucha ciepłym..

    Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.
    Pięknie widać przysiady napięcia po żarówkach jak się włączy. Tam musi
    gruuubo prądu płynąć.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2018-04-14 17:51:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 14:57, Irek.N. pisze:

    > Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.
    > Pięknie widać przysiady napięcia po żarówkach jak się włączy. Tam musi
    > gruuubo prądu płynąć.
    Na postoju jak się pokręci kierownicą szybko to także światła przygasają,
    aku dostaje po du.ie, a alternator się nie wyrabia.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2018-04-16 16:59:26
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> wrote:

    > Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.

    Wiele samochodów ma, nawet jeśli nie seryjnie to jako opcja. Tzw. "PTC
    Heater". W Yarisce jeśli dobrze pamiętam coś ok. 400-500W, w jakimś
    Citroenie (nie pamiętam modelu, ale był temat na grupie) ok. 900-1000W.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 15. Data: 2018-04-16 19:20:20
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Wiele samochodów ma, nawet jeśli nie seryjnie to jako opcja. Tzw. "PTC
    > Heater". W Yarisce jeśli dobrze pamiętam coś ok. 400-500W, w jakimś
    > Citroenie (nie pamiętam modelu, ale był temat na grupie) ok. 900-1000W.

    Ja widziałem w BMW, bo się zepsuło.

    A jeżeli chodzi o pobierany prąd, to czasy malucha się już chyba skończyły.
    Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.
    Alternator powinien dać tyle prądu, aby wszystko włączone zasilić.
    Tak mi się wydaje.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2018-04-17 10:05:25
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.
    > Alternator powinien dać tyle prądu, aby wszystko włączone zasilić.

    inna sprawa, że jak jest niskie napięcie na aku to niektóre rzeczy mogą się
    nie załączyć- widziałem po odpaleniu z przewodów jak elektryczne wspomaganie
    nie działało, pewnie z elektryczną kliną byłoby podobnie

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 17. Data: 2018-04-17 11:54:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 10:05, tck pisze:

> [...]
    > się nie załączyć- widziałem po odpaleniu z przewodów jak elektryczne
    > wspomaganie nie działało, pewnie z elektryczną kliną byłoby podobnie

    Są takie "głupki", że jak widzą zbyt małe napięcie, to nie pozwolą
    uruchomić rozrusznika.
    Przykładowo: Freelander TD4 - przed uruchomieniem silnika sprawdzał
    kilkadziesiąt parametrów. Ale można to było spróbować "przeskoczyć":
    przekręcić bardzo szybko kluczyk z pozycji wyłączonej na rozrusznik,
    rozrusznik ruszał zanim nastąpił self-test i silnik odpalał. W ten
    sposób można czasem było zlikwidować błąd check-engine.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2018-04-17 18:34:37
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > rozrusznik ruszał zanim nastąpił self-test i silnik odpalał. W ten sposób
    > można czasem było zlikwidować błąd check-engine.

    Równie "dowcipny" błąd, co przy przepaleniu żarówki w jednym reflektorze,
    nie pozwalał włączyć drugiego, sprawnego, już nie wspominam o sytuacjach
    wyższej koneiczności, gdzie nawet jeden reflektor ratuje sytuację... Ja się
    boję, że niedługo nie wysram się, jeśli komputer nie pozwoli. Czas robić
    prawko (tylko lekarz nie puści) i na rynku wtórnym zanabyć jakiegoś
    Trabiego, czy Skarpetę... Im komp niepotrzebny, paliwo i olej nalać, zapłon
    i gaźnik uregulować, uszczelnić tłoki w cylindrach, czegóż więcej trzeba?
    Oczywiście, o podstawowych regulacjach, czy oponach, klockach nie wspominam,
    bo to rzeczy oczywiste.
    Już za starych czasów, jak się u ciotki w Ładzie spierd^Hniczył regulator
    alternatora, to elektryk, oznajmiając coś grubiańskiego pod jego adresem
    (był elektroniczny), wsadził przekaźnikowy i wszystko wróciło do normy.
    Signum temporis? Oczywiście, kompa nie było, więc auto normalnie jechało,
    dokąd mogło. Oczywiście, zanim "haltnęło", znalazło się w warsztacie i mogło
    o własnych siłach wrócić po naprawie na drogi. A koszt naprawy był jak na
    dzisiejsze czasy, wrecz nikczemny (1).

    (1) Prócz znaczenia pejoratywnego, oznacza po prostu niewielki, mały, bardzo
    mały - i w tym znaczeniu słowa tego użyłem.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 19. Data: 2018-04-17 20:23:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze troche i pojawia sie ogloszenia " samochod z gaznikiem kupie, stan obojetny".

  • 20. Data: 2018-04-17 21:44:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Apr 2018 19:20:20 +0200, Desoft napisał(a):
> [...]
    > Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.
    > Alternator powinien dać tyle prądu, aby wszystko włączone zasilić.

    Wszystko ? Duzo tego.
    A na wolnych obrotach prad alternatora ograniczony.

    J.