  • 11. Data: 2017-07-12 12:13:28
    Temat: Re: Amerykańskie ustrojstwo na gaz, jak podłączyć do naszej butli?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Jak się wytępi komary, szerszenie, osy i inną gadzinę wredną dla człowieka,
    > to ptaki wymrą, a wtedy inna gadzina się rozpleni, bo ptaki już nie będą
    > jej żreć. Więc może wytępić to czym te komary się żywią. Skutek znacznie
    > lepszy, tylko trzeba wyciąć o jedno ogniwo więcej z łańcucha pokarmowego.

    Zamiast tępić, można wspierać populację. Selektywnie. Hoduje się tę
    bzyczącą wredotę w kontrolowanych zbiornikach wodnych, a gdy się toto
    przekształci w skrzydalatą postać dorosłą, zaraz idzie do selekcji.
    Najpierw oddziela się samiczki. To da się zrobić za pomocą feromonów.
    Tym samiczkom trzeba zrobić kęsim kęsim. Samce lecą dalej, gdzie spotyka
    je pewna niespodzianka. Zostają przekształcone w eunuchów. Do tego
    z kolei nadaje się cyklotron albo bomba kobaltowa. Gdy taki zażyje
    już swobody, potrafi zwarócić w głowie samiczce na wolnośi, co jeszcze
    chłopa nie miała. A to nie sprzyja przedłużeniu gatunku.

    Komary lataja dalej, ale nie są to te wredne baby, co tylko patrzą
    aby dziabnąć człowieka. Taka wybzykana przez eunucha też ma charakter
    bardziej łagodny. Ptaszki mają czym się posilić, więc kolejna zaleta.
    Metoda ta ma też swoje wady, przez co nie stała się popularna, ale nie
    narzekajmy zbytnio.

    Jarek

    --
    A działał wśród tych uczonych Piotr Dreptak, asystent młody,
    Który stosował swe własne, zupełnie odmienne metody,

  • 12. Data: 2017-07-12 12:18:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale jesli pozostaja srodki ekologiczne - kiedys szlyszalem dwa:
    > -zasadzic chryzantemy,
    > -dokarmiac sikorki zima, to latem beda komary wyjadac :-)

    Nietoperze. Robi się budki dla nietoperzy. Sikorka jest słaba w komarach.

    > Ale sikorki sraja :-)

    Jak wszystko inne. Ale krowy przynajmniej nie latają.

    Jarek

    --
    Wróbelek jest mała ptaszyna,
    wróbelek istota niewielka,

  • 13. Data: 2017-07-12 12:59:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 lipca 2017 19:05:22 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Niech jedza pszczoly zamiast os i komarow.
    > Pszczoly im jeszcze podstawimy :-)
    >
    > Naprawde od komarow i szerszeni tak duzo zalezy ?

    Od komarów bardzo dużo. To są jakieś ogromne miliony ton materii w obiegu.

    > No i spojrz na dinozaury czy mamuty - wyginely, a swiat sie niewiele
    > zmienil.

    Dla nas nie.

    > Ale jesli pozostaja srodki ekologiczne - kiedys szlyszalem dwa:
    > -zasadzic chryzantemy,

    Ja praktykuję piołun. Działa, ale tam chyba i tak komarów nie było. Więc przynajmniej
    piołunówka z tego jest :-)

    > -dokarmiac sikorki zima, to latem beda komary wyjadac :-)
    >
    > Ale sikorki sraja :-)

    Jak siedzisz przy ognisku to nie martwisz się czy sikorki by bardziej obsrały niż
    komary pogryzły.

  • 14. Data: 2017-07-12 13:16:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-07-11 o 23:07, Lisciasty pisze:

    > To jest do ogrodu, żeby z kilkunastu arów dookoła komary kolekcjonować,
    > fumigatorem tego nie opędzisz ;)
    Na zewnątrz poza tymi na skórę to nic innego nie działa.
    A ten gazowy eksterminator jak działa?

    Robert

  • 15. Data: 2017-07-12 13:27:13
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-12 o 12:05, J.F. pisze:
> [...]
    > -zasadzic chryzantemy,
    > -dokarmiac sikorki zima, to latem beda komary wyjadac :-)

    U mnie na podwórku w nocy drą się słowiki, a w dzień gawrony.
    Za to komary i muchy poznikały.

    WM

  • 16. Data: 2017-07-12 13:40:21
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Na zewnątrz poza tymi na skórę to nic innego nie działa.
    > A ten gazowy eksterminator jak działa?

    Urządzenie wydziela dwutlenek węgla, emituje ciepło, co sprawia, że dla
    komarów wygląda jak człowiek.
    Oprócz tego miga lampkami, dzięki czemu sprawia wrażenie poruszania się.
    Komary przylatują do maszyny i wpadają do pojemnika, z którego nie mogą
    już wyjść lub przyklejają się do taśmy.
    Giną w nim w ciągu doby. Aby maszyna działała trzeba podłączyć ją do
    butli z gazem i oktanolem (alkohol ten sprawia, że maszyna pachnie jak
    człowiek). Co jakiś czas należy wymienić też specjalną taśmę przylepną.
    Producent zapewnia, że po 10 dniach całodobowej pracy urządzenie
    znacząco obniży populację komarów, a po dwóch tygodniach przerwie ich
    cykl rozrodczy.
    Wydajność: 1akr czyli jakieś 4000m2
    https://www.pepper.pl/promocje/urzadzenie-do-odkomar
    zania-skeetervac-sv3100-47549

    WM

  • 17. Data: 2017-07-12 13:47:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-07-12 o 13:40, WM pisze:

> [...]
    > Producent zapewnia, że po 10 dniach całodobowej pracy urządzenie
    > znacząco obniży populację komarów, a po dwóch tygodniach przerwie ich

    Znacząco obniży... kiepsko, nawet jeden doprowadza do szału.
    Po 14 dniach ma być lepiej, ile to będzie kosztować? Grzanie przez 14
    dni. :-)

    Robert

  • 18. Data: 2017-07-12 14:11:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ja praktykuję piołun. Działa, ale tam chyba i tak komarów nie było.
    >Więc przynajmniej piołunówka z tego jest :-)

    Kwas chryzantemowy jest skladnikiem tych elektrycznych fumigatorow.

    >Jak siedzisz przy ognisku to nie martwisz się czy sikorki by bardziej
    >obsrały niż komary pogryzły.

    Jak siedzisz przy grillu w domowym ogrodku, to sie martwisz ze cos
    ptaka na samochod, taras, pranie, parapet ...

    J.

  • 19. Data: 2017-07-12 14:24:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM opisuje:

    > Aby maszyna działała trzeba podłączyć ją do butli z gazem i oktanolem
    > (alkohol ten sprawia, że maszyna pachnie jak człowiek).

    Czego to panie te amerykany nie piją!

    Jarek

    --
    A czym mam śmierdzieć? Szachmi?!

  • 20. Data: 2017-07-12 14:55:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 12 lipca 2017 11:44:40 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Jak się wytępi komary, szerszenie, osy i inną gadzinę wredną dla człowieka, to
    > ptaki wymrą, a wtedy inna gadzina się rozpleni, bo ptaki już nie będą jej żreć.

    Spokojnie, ja chcę odfiltrować tylko kilkaset komarów, całej reszty
    nie będzie się ruszać. A miliony komarów w pobliskim parku i na łąkach
    będą sobie żyć ;)

    L.