  • 21. Data: 2017-02-26 15:56:46
    Temat: Re: Anteny WiFi
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-02-26 o 15:22, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    >
    > No, jeszcze zależy, ile z dostarczonej energii pójdzie w emisję, a ile w
    > straty... Choć wifi, to nie pamiętam, czy nie ma ograniczenia do 100mW...?
    > Mniejsze radia, niż ten router, potrafią mieć wielowatowe moce, a
    > niekoniecznie maja wiatraki...
    > http://allegro.pl/radio-qyt-kt-8900-uhf-vhf-duobande
    r-25w-sklep-w-wa-i6694749493.html

    > http://allegro.pl/qyt-kt-8900-najmniejszy-duobander-
    na-swiecie-25w-i6693812306.html
    > inna aukcja
    > http://allegro.pl/radio-icom-ic-2730-na-gwarancji-i6
    727716954.html
    > http://allegro.pl/qyt-kt-980plus-75w-duobander-samoc
    hodowy-sp7ukl-i6724324656.html

    > itd.
    > Nawet, jeśli te radia są większe, to "zagęszczenie mocy" jest w nich o
    > parę oczek wyższe, a jakoś się one nie gotują.
    > Co do wiatraka, można, ale raczej chyba kładzie się nacisk na
    > dopasowanie, by energii odbitej było jak najmniej. A jak już, to
    > automatyka w radiu ogranicza moc, aby właśnie, nie ugotowało się w razie
    > niedopasowania.

    Zapominasz jeszcze że nadajesz tylko chwilę, a potem robisz przerwę. Nie
    wiem jak wygląda stopień wyjściowy w tych urządzeniach, ale może mieć
    całkiem sporą sprawność. A jak jest jeszcze układ zapobiegający
    zagotowaniu no to wszystko jest wtedy na miejscu.

    Pozdrawiam

    DD

  • 22. Data: 2017-02-26 16:32:14
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    HF5BS pisze:
    [..]
    > No, jeszcze zależy, ile z dostarczonej energii pójdzie w emisję, a ile w
    > straty... Choć wifi, to nie pamiętam, czy nie ma ograniczenia do 100mW...?

    Na 2.5GHz 100mW, ale już na 5GHz limit to 1W, przy 8-miu jednoczesnych
    kanałach to 8W w antenach bo ten wieloantenowy system jest dozwolony w
    paśmie 5GHz właśnie, a nadajniki nie mają 100% sprawności co już
    zauważyłeś, zwłaszcza przy tak wysokich częstotliwościach.

    [..]
    > itd.
    > Nawet, jeśli te radia są większe, to "zagęszczenie mocy" jest w nich o
    > parę oczek wyższe, a jakoś się one nie gotują.

    (Relatywnie) niska częstotliwość i jednak końcówka jest z tyłu na
    kawałku radiatora.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 23. Data: 2017-02-26 16:48:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Zapominasz jeszcze że nadajesz tylko chwilę, a potem robisz przerwę. Nie
    > wiem jak wygląda stopień wyjściowy w tych urządzeniach, ale może mieć

    Ależ oczywiście, że o tym pamiętam!
    Zdarzyło mi się zresztą, że zagotowałem końcówkę w radiu (HTX202 na którym
    robiłem Packet-Radio, ale, tranzystor 10 PLN, więc dało się "przepłakać" i
    kupić)nowy (2SC1971 w miejsce SRFH1900). A tranzystor, ktoś mi mówił, z
    arsenku galu.

    > całkiem sporą sprawność. A jak jest jeszcze układ zapobiegający
    > zagotowaniu no to wszystko jest wtedy na miejscu.

    W nowych radiach tak.
    W starszych ugotujesz, a nie wyłączy, ani nie "SKRÓCI", gdy SWR jest ponad
    miarę.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 24. Data: 2017-02-26 18:14:26
    Temat: [OT] Anteny WiFi
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    co to znaczy 1W?
    to znaczy, że z końcówki mocy (upraszczając do napięcia stałego) do
    anteny wchodzi 1V/1A?
    jak to jest zrobione, że antena która jest dwoma rozwartymi kabelkami
    wchodzi 1A?

  • 25. Data: 2017-02-26 20:44:59
    Temat: Re: [OT] Anteny WiFi
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
> [...]
    > anteny wchodzi 1V/1A?
    > jak to jest zrobione, że antena która jest dwoma rozwartymi kabelkami

    Nie odzywaj się jak dorośli rozmawiają.

  • 26. Data: 2017-02-26 22:08:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Feb 2017 11:20:18 +0100, Dariusz Dorochowicz
    <_...@w...com> wrote:
    > Jakby to powiedzieć... Przeczytaj jeszcze raz, ale uważnie,
    > specyfikację, i zastanów się jaka jest różnica między wartościami
    > maksymalną i stałą i jak się ma do siebie maksymalna moc dawana
    przez
    > zasilacz do zapotrzebowania urządzenia.

    A minimalna.jest jaka? 1% tej maksymalnej i mam się nie przejmować?

    --
    Marek

  • 27. Data: 2017-02-26 22:13:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Feb 2017 11:33:31 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie, pewnie pobiera znacznie mniej.

    Jasne. Mam 11 letni ap dlinka, chodzi 24h. Na tablicze ma 5...@...5A. Co
    dwa lata muszę wymIeniać zasilacz 5V@2A bo zdycha. Kto kłamie o mocy,
    producent ap czy zasilacza?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2017-02-26 23:28:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-02-26 o 22:08, Marek pisze:
    > przez
    >
    > A minimalna.jest jaka? 1% tej maksymalnej i mam się nie przejmować?

    A skąd mam wiedzieć? Jak to takie ważne to napisz do producenta i
    zapytaj. Na 1% raczej bym w tym przypadku jednak nie liczył.
    No i jak chcesz być eko to raczej zainteresuj się średnią w danej
    konfiguracji.

    Pozdrawiam

    DD

  • 29. Data: 2017-02-26 23:57:14
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Jasne. Mam 11 letni ap dlinka, chodzi 24h. Na tablicze ma 5...@...5A. Co
    > dwa lata muszę wymIeniać zasilacz 5V@2A bo zdycha. Kto kłamie o mocy,
    > producent ap czy zasilacza?

    Producent elektrolitów w zasilaczu.

  • 30. Data: 2017-02-27 10:02:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Marek pisze:
    > On Sun, 26 Feb 2017 11:33:31 +0100, "J.F."

    >Producent elektrolitów w zasilaczu.

    Zapewne.
    A z drugiej strony - nawet jesli bierze np te 2A, to tylko 10W. A nie
    80.

    choc ten d-link ma pewnie 1 antene, a nie 8 :-)

    J.