  • 11. Data: 2019-06-03 23:46:19
    Temat: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-03 o 23:25, Marek pisze:

    > Bez przesady. Akurat aplikacja w  androidzie jest dobrze sandboxowana i
    > świadomy user (nie akceptujący na ślepo prawa) ma praktycznie zerowe
    > szanse na uruchomienie syfa. Jest idealny kompromis dający dużo
    > świadomemu userowi .

    W moim telefonie raczej nic nie wyskakuje. Dobry jest jak robię przelewy
    w komputerze. Leży sobie przede mną i Bank przysyła kody do autoryzacji.
    Niczego nie muszę szukać. Kody mam pod nosem.
    A z konta ani aplikacji bankowej nie korzystam, bo nie chcę i nie mam
    takiej potrzeby.

    --
    animka

  • 12. Data: 2019-06-03 23:55:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Android to chaos, bez cienia bezpieczeństwa.

    Nie kłam, są pytania (jest wybór). Nikt Cię nie zmusza do instalacji
    czegokolwiek i możesz sobie włączać/wyłączać a nawet robić fejkowe
    konta, po to aby sciągnąć cokolwiek ze sklepu ale nawet nie musisz bo
    możesz skądkolwiek :] Łatwizną jest ustalenie jednego konta powiązanego
    ze wszystkim. Podobnie w życiu...raczej chodzi o świadomość
    uczestniczenia w ogólnoświatowym grajdołku, LUB wybranie opcji zupełnie
    odizolowanej&częściowo powiązanej w zależności od potrzeb. Wybór należy
    do Ciebie.

    > Musiałbym być w totalnej
    > desperacji aby na tym uruchomić jakąś aplikacje bankową.

    Są bezpieczne o ile są sygnowane danym bankiem.

    > Co chwila
    > wyskakują jakieś gówna, reklamy, Rozp... tapety, raz wyłączone,

    Kupuj. Kupowalne są bez reklam, darmowe zawierają reklamy i jest o tym
    informacja.

    > włącza
    > na nowo po aktualizacja.

    Wyłącz albo aktualizuj świadomie, są dostępne opcje.

    > IOS, bezpieczny, tu od czasu do czasu
    > bankowości używam, ale jest tak upierdliwy, męczący, nieintuicyjny (dla
    > mnie), lagujący, że kolejnego iPada (ostani 2017) już prawie na pewno
    > nie kupię.
    >
    > Zwyczajnie brakuje czego pośrodku.

    Rozumu? OK, zgodzę się że nieczytatość jest szybsza od klikania. Andro
    jest przede wszystkim formą uwolnienia od zakazów IOs, stąd jego
    przewaga na świecie. Problemem jest czy: Zgadzasz się na kontrolę "Boga"
    czy potrafisz sam być Bogiem. Podobna opcja w życiu: Czy chcesz aby ktoś
    sprawował nad Tobą kontrolę, czy sam się chcesz tym zająć. Ja wybieram
    drugą opcję bo mi się chce i wolę mieć wszystko pod kontrolą niż być
    kontrolowanym :] Nie sprawia mi problemu poczytanie/testy, skoro
    decyduję się na dłuższe używanie danej apki, nie mówiąc już o zakupie.
    Zgodzę się, że co najmniej 80% userów nie zna tego toku rozumowania ale
    nie mogę ponosić żadnej odpowiedzialności, że ktoś kto nie zna podstaw,
    wpierdoli się w jakieś bagno. Jego sprawa co bierze i co klika. Później
    jest płacz że mu się nie udało. Nikt go do niczego nie zmuszał. Opcja
    wyboru (niebieska czy czerwona pigułka) istnieje :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2019-06-04 00:02:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-03 o 23:32, Marek pisze:

    > Co ograniczy, bo nie chwytam?

    > Jako programista embeded główkuję  jak tu zmieścić aplikacje  w 1kB a
    > oni qrwa mają  na to wyjebane i 200MB jest OK. To mega deprywujące.

    Spróbuj zmieścić 1GB sampli do programu muzycznego w 200MB :] i tak 10
    paczek.

    OK, wyjątek :D... ale Gry? Tak wiem, stado śmieci po
    bałaganiarzach/programistach. Ja nie rozumiem jedynie formy
    jakiegokolwiek ograniczenia, mam kaprys i chcę, tym bardziej że miałem
    kaprys kupić iPhone to mam cierpieć i kupować router GSM żeby przez WiFi
    sciągnąć to, czego mój telefon po LTE nie może? Kogoś nieźle tu
    ograniczyło umysłowo.

  • 14. Data: 2019-06-04 00:15:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-03, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > i świadomy user (nie akceptujący na ślepo prawa) ma praktycznie
    > zerowe szanse na uruchomienie syfa. Jest idealny kompromis dający

    No jak jest już ten świadomy user to pewnie ten świadomy user wie, że w
    oficjalnym sklepie Google od groma jest/bywa "złośliwych" aplikacji.
    Owszem, jest wybór: można niczego nie instalować, albo instalować i nie
    dawać zezwoleń, ale czasami trochę głupio nie instalować jakiejś
    aplikacji do sieci (taki przykład) i nie dawać jej prawa dostępu do
    sieci. Apple też miewa wpadki, ale przy iOSie można zaufać, że
    podstawową robotę odwalono. Nie wszyscy ludzie mają wbrew pozorom hobby
    dogłebnej analizy aplikacji, tylko chcą tych aplikacji używać i zaufać
    temu, kto te aplikacje oficjalnie dystrybuuje.

    Porównaj Androida do standardowej dystrybucji Linuxa. Tam można
    praktycznie w ciemno instalować z oficjalnych depozytoriów. Depozytorium
    Androida to śmietnik, do którego każdy wrzuca co zechce i nikt tego
    rzetelnie nie sprawdza (jak dotąd). To jest problem filozofii
    dystrybucji oprogramowania, a nie istnienia sandboxa czy mechnizmów
    nieco niższego poziomu.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-06-04 00:25:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-03, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Filip454 f...@g...com ...

    >:)))
    > W XIX wieku...
    >
    > to tak jakby powiedziec - oddycham powoli - szkoda mi powietrza ;-P

    Ostatnio poszliśmy do kina. Żona kupił bilety online, na mejla zwrotnie
    dostała załącznik z rezerwacją i kodem QR. Już w samochodzie panika, bo
    nie otworzyła tego mejla w domu a Mail pod iOS odmówił ściągnięcia
    załącznika. Załacznika ca 400kB. KILOBAJTÓW. Siedziała i dłubała w
    czasie jazdy. Nie znalazła gdzie to przestawić. Potem szukałem i ja i
    tez nie znalazłem. Skończyło się uruchomieniem hotspota na moim
    Androidzie i tada, załącznik się załadował. Nosz k...

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-06-04 00:30:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-03, z <...@...pl> wrote:
    > Amen ;-)
    >
    > tylko teraz tak myślę... Z jakiego powodu ios ogranicza wielkość
    > pobieranych plików? Nie ilość w GB w czasie ale wielkość pliku.
    > W komentarzach były domysły że w obawie o rachunki klientów.
    > Ale ograniczenie jest przynajmniej nieskuteczne.
    > Co było przyczyną ograniczenia do 100-150-200 MB?

    Nie chce mi się guglac, ale zakładam, że jak ktoś już przyjął filozofię
    traktowania swoich uzytkowników jak debili to musi być konsekwentny (są
    tu MZ przynajmniej dwa powody). Pewnie im wyszło, że mniej pracy jest z
    narzekaniami na konieczność użycia wifi niż z użeraniem się z
    rozjuszonym użytkownikiem, który zciągnął 1 GB applikację będą w
    roamingu.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2019-06-04 00:38:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-03, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]

    Ostatnio poszliśmy do kina. Żona kupił bilety online, na mejla zwrotnie
    dostała załącznik z rezerwacją i kodem QR. Już w samochodzie panika, bo
    nie otworzyła tego mejla w domu a Mail pod iOS odmówił zciągnięcia

  • 18. Data: 2019-06-04 05:53:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-03, LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Kupuj. Kupowalne są bez reklam, darmowe zawierają reklamy i jest o tym
    > informacja.

    No przecież kupiłem. Wyskakują mi jakieś reklamy Xiaomi, w tym ostatnio
    uporczywe namawianie do zapisania się do ich serwisów. Wcześniej miałem
    telefon od operatora gsm, wyskakiwały mi reklamy operatora plus co parę
    godzin nachalny mcafee. Doradzisz coś? Xiaomi przynajmniej jest mniej
    upierdliwy. W iOS nic mi nie wyskakuje.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-06-04 07:15:05
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.06.2019 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

> [...]
    > telefon od operatora gsm, wyskakiwały mi reklamy operatora plus co parę
    > godzin nachalny mcafee. Doradzisz coś? Xiaomi przynajmniej jest mniej

    A to wina Windows, że producent notebooka nafaszerował go
    crapware? Co do Xiaomi- wyłącz "spersonalizowanie reklam",
    wbrew pozorom wyłączy to wszelkie reklamy.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 20. Data: 2019-06-04 07:51:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-04, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > A to wina Windows, że producent notebooka nafaszerował go

    Pomijając, że nie tyle wina co cecha, to tak by się wydawało, skoro
    najwyraźnie producent iOS potrafi trzymać w ryzach crapwarowców.

    > crapware? Co do Xiaomi- wyłącz "spersonalizowanie reklam",
    > wbrew pozorom wyłączy to wszelkie reklamy.

    Poszukam, dzięki.

    --
    Marcin