  • 31. Data: 2016-07-24 17:37:58
    Temat: Re: Auto z kratką na firme chcę na osobowe prywatne - jak?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2016 14:29:34 +0200, sirapacz napisał(a):
> [...]
    ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=zero%20techniczne

    > ksiegowym nie jestem - opieram sie na tym co ksiegowi mowia. wiem tyle,
    > ze wystepuje osobno stawka 0% i osobno zw. i choć wartościowo taki sam
    > wpływ mają na vat to nie są tym samym. tyle.

    Jak najbardziej sa to dwie rozne stawki (a teraz nawet wiecej).
    Podstawowa roznica: sprzedaz w stawce 0% uprawnia do odliczenia VAT
    naliczonego przy zakupach. Stawka "zwolniona" nie uprawnia.
    Wiec nie wolno pomylic na fakturze, i trzeba sumowac osobno.

    J.

  • 32. Data: 2016-07-24 17:41:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > naliczonego przy zakupach. Stawka "zwolniona" nie uprawnia.
    > Wiec nie wolno pomylic na fakturze, i trzeba sumowac osobno.

    to ja wiem i dlatego odsylalem do ksiegowego autora, bo ja wiem ze
    dzwonia i wiem w którym województwie - ale dokładnie to osoba
    kompetentna powie

  • 33. Data: 2016-07-24 21:05:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 17:30, J.F. pisze:

    > O ile pamietam, to podobny zapis byl od samego poczatku.

    W sensie sensu tak, ale dopiero w tej unijnej ustawie
    wprowadzono nowe definicje - w tym konkretnie dostawy.
    (wcześniej nie było wielu pojęć albo były inaczej zdefiniowane)

  • 34. Data: 2016-07-24 22:28:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.07.2016 o 14:29, sirapacz pisze:
> [...]
    >
    > ksiegowym nie jestem - opieram sie na tym co ksiegowi mowia. wiem tyle,
    > ze wystepuje osobno stawka 0% i osobno zw. i choć wartościowo taki sam

    Oczywiście.
    Ale nie bardzo wiem, do której kategorii chcesz zapisywać sprzedaż
    samochodu, oczywiście w firmie która nimi nie handluje?

  • 35. Data: 2016-07-25 11:18:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-07-23 o 12:14, sirapacz pisze:
    > trąci to bzdurą bo kupując towar używany(do swojego uzytku lub nie)
    > sprzedajesz go na vat marza lub paragon z zerem technicznym i naliczanie
    > vatu powodowałoby podwójne opodatkowanie. dowiem sie w swoim br bo to
    > ciekawe.
    "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi??" :->

    Maciek

  • 36. Data: 2016-07-25 15:07:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Oczywiście.
    > Ale nie bardzo wiem, do której kategorii chcesz zapisywać sprzedaż
    > samochodu, oczywiście w firmie która nimi nie handluje?

    ja nie powiedzialem do ktorej chce bo nie jestem ksiegowym. ale gdybym
    sam mial decyzję podjąć nie słuchając księgowej to bym sprzedal tak:
    -auto ktore kupilem bez vat (uzywka na vat 0) bym sprzedał z vat 0%
    -auto jakie kupilem z fv 23% (akurat takie mam) sprzedalbym na fv 23%
    (ale kojarze ze kiedyś bylo tak, ze po 5 latach moge sprzedac bez
    doliczania vat czyli w stawce vat 0% - napisales ze sie zmienilo)

    ale z racji mojej bojaźliwości jeśli chodzi o US to słucham się zawsze
    swojego biura rachunkowego.

  • 37. Data: 2016-07-25 16:22:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 15:07, sirapacz pisze:

> [...]
    > (ale kojarze ze kiedyś bylo tak, ze po 5 latach moge sprzedac bez
    > doliczania vat czyli w stawce vat 0% - napisales ze sie zmienilo)

    Kurcze, skąd ludzie biorą takie pomysły?
    Tyle bzdur w trzech zdaniach, szkoda czasu na prostowanie,
    bo epistołę trzeba by napisać.

    > ale z racji mojej bojaźliwości jeśli chodzi o US to słucham się zawsze
    > swojego biura rachunkowego.

    Podejrzewam, że to biuro nie jest najwyższych lotów, bo
    skoro takie podajesz recepty jak wyżej, to nie wiem czy one wynikają
    z Twojego studiowania i braku rozumienia przepisów czy
    wynikają z analizowania tego co biuro
    robi z Twoimi dokumentami :-) i jeśli opierasz się na tym co oni i jak
    księgują,
    to też strach w Twoje księgi zaglądać :)

  • 38. Data: 2016-07-25 16:31:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Podejrzewam, że to biuro nie jest najwyższych lotów, bo
    > skoro takie podajesz recepty jak wyżej, to nie wiem czy one wynikają
    > z Twojego studiowania i braku rozumienia przepisów czy

    moje biuro to mój problem.
    czytaj ze zrozumieniem - zacytowalem aby bylo latwiej.

    mgut

  • 39. Data: 2016-07-25 16:51:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 16:31, sirapacz pisze:

    > moje biuro to mój problem.
    > czytaj ze zrozumieniem - zacytowalem aby bylo latwiej.
    >
    > mgut

    No właśnie do tego się odnoszę:
    "gdybym sam mial decyzję podjąć
    nie słuchając księgowej to bym sprzedal tak:"

    Przecież skądś musi pochodzić wiedza,
    na podstawie której decydowałbys tak a nie inaczej

  • 40. Data: 2016-07-25 17:24:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No właśnie do tego się odnoszę:
    > "gdybym sam mial decyzję podjąć
    > nie słuchając księgowej to bym sprzedal tak:"
    >
    > Przecież skądś musi pochodzić wiedza,
    > na podstawie której decydowałbys tak a nie inaczej

    wiedza pochodzi z czasów jak kupowalem ostatnie auto do firmy a mialo to
    miejsce 8 lat temu + artykuły w prasie czytane przy okazji +
    doświadczenie z fiskalizacji kas fiskalnych gdzie podaje 0 oraz zw wśród
    stawek + efekty zapytań do br.

    dlatego pisalem ze slucham sie biura rachunkowego bo oni są na bieżąco a
    ja bym świra dostał jakbym miał jeszcze wszystkie przepisy z
    rachunkowością znać na blachę. twoje czepienie się mojego biura
    rachunkowego jest chybione.