  • 21. Data: 2016-07-24 08:51:25
    Temat: Re: Auto z kratką na firme chcę na osobowe prywatne - jak?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23.07.2016 o 22:45, J.F. pisze:

    > Czy nie mozesz, to taki pewny bym nie byl- ale auto juz jego jest.
    > Firma nie ma osobosci prawnej, wiec firma i wlascciel to to samo.

    A niby co ja pisałem?

    > Hm, co do aut to nie wiem, ale dawniej byl zapis, ze przekazanie
    > towaru na cele prywatne podatnika podlega VAT.
    >
    > Tu niby nie towar, a przekazanie to niby bylo w druga strone, ale
    > zasada ogolna jest raczej taka - jesli odliczono VAT przy zakupie,
    > to trzeba zaplacic przy sprzedazy.

    Ale on nic nie sprzedaje.
    Wycouje z firmy - to osobna czynność gospodarcza.

  • 22. Data: 2016-07-24 09:01:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 00:11, cef pisze:

    > Nic nie musisz. Masz zwolnienie na to.

    Ha, po zmianach z 2014 nie ma tego zwolnienia.
    Myślałem, że dłubali tylko przy autach, bo to władzę bolało najbardziej,
    a tu przy okazji grubszy zamach.
    Ale ktoś już napisał o niegodziwości i okrucieństwie władzy.
    Żeby wymyślić stawkę 0% na to, to trzeba mieć tupet.

  • 23. Data: 2016-07-24 09:16:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&
    ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=zero%20techniczne

  • 24. Data: 2016-07-24 09:17:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie.
    > Co najwyżej musi skorygować odliczony VAT w tej proporcji, o ile odliczył.

    skorygować czyli oddać część odliczonego vatu - gdzie tu sprzecznosc

  • 25. Data: 2016-07-24 12:09:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.07.2016 o 09:17, sirapacz pisze:

    > skorygować czyli oddać część odliczonego vatu - gdzie tu sprzecznosc

    Zapłacić - oznacza że naliczasz vat od 1/5 wartości auta.

    Odliczyć czy oddać to jednak co innego, bo raz że to od zupełnie innej
    wartości, dwa że nie wiadomo czy w ogóle zapłacisz, mógł być przecież
    wykup z leasingu za grosze, albo wręcz zakup bez vat.

  • 26. Data: 2016-07-24 12:15:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.07.2016 o 09:16, sirapacz pisze:
    > https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&
    ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=zero%20techniczne

    Ale moment - samochody używane odsprzedawało się na stawce zw.
    (przedmiotowo) a nie 0%, więc o czym mowa?

  • 27. Data: 2016-07-24 14:29:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 12:15, Cavallino pisze:
    ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=zero%20techniczne

    > Ale moment - samochody używane odsprzedawało się na stawce zw.
    > (przedmiotowo) a nie 0%, więc o czym mowa?

    ksiegowym nie jestem - opieram sie na tym co ksiegowi mowia. wiem tyle,
    ze wystepuje osobno stawka 0% i osobno zw. i choć wartościowo taki sam
    wpływ mają na vat to nie są tym samym. tyle.

  • 28. Data: 2016-07-24 15:45:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 09:16, sirapacz pisze:
    > https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&
    ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=zero%20techniczne

    Ale tak sobie wkleiłeś i też nie przeczytałeś?
    Jakiekolwiek stawki techniczne (czysto techniczne na kasie fiskalnej)
    dotyczące sprzedaży na marży nie mają żadnego związku z zastosowaniem
    stawki zerowej
    jako takiej. To, że przepisy wymagają, żeby rejestrować na kasie
    całą sprzedaż a opodatkowywać tylko marżę, to tylko problem
    organizacyjno-fiskalny. Prowadząc np ewidencję na papierze nie ma tego
    problemu,
    bo masz osobny rejestr do sprzedaży (całość - czyli wartość transakcji)
    i osobno wartość marży do opodatkowania VATem.
    Nie możesz sprzedać na stawce zerowej czegoś na co ustawa nie zezwala,
    wystarczy tylko odróżniać co jest stawką podatku, co zwolnieniem
    a co manewrem na kasie umożliwiającym opodatkowanie VATem tylko marży.

  • 29. Data: 2016-07-24 16:35:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 08:51, Cavallino pisze:

    > Ale on nic nie sprzedaje.
    > Wycouje z firmy - to osobna czynność gospodarcza.

    Niczego z tego co piszecie nie podważam,
    ja tylko w kwestii technicznej.
    Od dłuższego czasu (chyba od nowej ustawy z 2004)
    opodatkowana jest ogólnie dostawa.
    Pod to podpada przekazanie na potrzeby osobiste,
    więc jest to jak najbardziej czynność podlegająca opodatkowaniu.

  • 30. Data: 2016-07-24 17:30:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2016 16:35:57 +0200, cef napisał(a):
> [...]
    > Pod to podpada przekazanie na potrzeby osobiste,
    > więc jest to jak najbardziej czynność podlegająca opodatkowaniu.

    O ile pamietam, to podobny zapis byl od samego poczatku.

    J.