  • 1. Data: 2010-08-18 14:46:42
    Temat: Automat i diesel
    Od: Wangog <W...@g...pl>

    Witam

    Od niedawna jestem posiadaczem autka z automatem. Wczesniejsze byly z
    manualna skrzynia biegow. Auto to C klasa z 2000r.
    Slyszalem rade aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu,
    przejechac jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz.
    Co o tym sadzicie?
    Jako ze jest to moj pierwszy diesel to mam pytanko odnosnie jego
    eksploatacji zima?
    Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma
    znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku zima?

    Wangog

  • 2. Data: 2010-08-18 14:50:23
    Temat: Re: Automat i diesel
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Wangog" <W...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma
    > znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku

    Ja mysle, ze jesli w instrukcji nie ma o tym ani slowa, powinienes przestac
    sluchac urban legends i skupic sie na jezdzie.

    Ja swego czasu uslyszalem od mechanika, ze silnikow w japonczykach z lat
    90-tych nikt nie naprawia, bo sa nitowane.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-08-18 15:09:22
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 18-08-2010 o 14:46:42 Wangog <W...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma
    > znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku

    Tankuj na znanych oraz tam gdzie jest ruch (duży ruch = szybka rotacja
    paliwa = częste dostawy paliwa o odpowiednich parametrach) oraz jak będą
    duże mrozy to dolać, chyba nie chcesz testować czy paliwo było do minus 20.

  • 4. Data: 2010-08-18 16:05:26
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Wangog wrote:

> [...]
    > aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu, przejechac
    > jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz. Co o tym sadzicie?

    Chodzi o to że w klasycznych automatach przy starcie nie opłaca się
    naciskać gazu do dechy, zwiększa to tylko zużycie skrzyni a nie
    przekłada się na szybszy start.

    Dodać gazu można, tylko nie ma sensu cisnąć do dechy.
    Optymalnie, jeśli chce ktoś wystartować szybciej, to po prostu
    płynnie docisnąć gaz.

    Nieoptymalnie i niezdrowo to wszelkie manewry w stylu "hamulec, gaz do
    dechy i puszczamy" czy "N, gaz do dechy i wrzucamy D".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2010-08-18 16:44:31
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2010-08-18 14:46, Wangog pisze:
> [...]
    > Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma
    > znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku zima?

    Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze wtedy auto ruszy szybciej niz
    bys odrazu cisnal gaz do podlogi.

    U mnie przynajmniej tak wlasnie jest. 130@170KM & tiptronic :)

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 6. Data: 2010-08-18 21:04:07
    Od: PB <p...@b...pl>

    Wed, 18 Aug 2010 14:46:42 +0200, na pl.misc.samochody, Wangog
    napisał(a):

    > Slyszalem rade aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu,
    > przejechac jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz.

    Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
    jechał na krawędzi zerwania. Więc mu dociskaj z wyczuciem. Nie ma
    sensu dawać podłogi od zera.

> [...]
    > Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma
    > znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku zima?

    Tankuje swojego diesla tylko na Shellu - każdym jaki jest pod ręką -
    bo mam kartę flotową. Nie zauważyłem problemów z paliwem zimą, a
    ostatnia była długa i mroźna. Tankuję raz w miesiącu, bo bydlę ma bak
    który pozwala zrobić prawie 1000km po mieście...

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 7. Data: 2010-08-18 21:13:57
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie
    > jechał na krawędzi zerwania.

    Czy dobrze Cię zrozumiałem?
    Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

    pozdrawiam
    mario

  • 8. Data: 2010-08-18 21:44:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, Mario wrote:

    >Czy dobrze Cię zrozumiałem?
    >Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

    A bo panie, tym wszystkim steruje teraz Komputer :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-08-18 22:08:11
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 21:44:45 +0200, J.F. napisał(a):

    > A bo panie, tym wszystkim steruje teraz Komputer :-)

    Automat połączony z silnikiem 2.8l też nie zerwie przyczepności na
    asfalcie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2010-08-18 23:10:26
    Od: PB <p...@b...pl>

    Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, na pl.misc.samochody, Mario
    napisał(a):

    > Czy dobrze Cię zrozumiałem?
    > Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?!

    Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa
    przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-)