  • 102. Data: 2015-08-07 21:00:33
    Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Owszem, przy drastycznej podwyzce klient moze z transportu
    > zrezygnowac. No ale takie ryzyko prowadzenia dzialalnosci.

    Ano własnie...

  • 101. Data: 2015-08-07 21:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No to idiota jestes, jesli nie zagwarantowales sobie mozliwosci zmiany
    > ceny. A jak za miesiac ropa skoczy do 8zl ?

    ale teraz piszesz o autostradach czy o przewożnikach?

  • 103. Data: 2015-08-07 21:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A jeśli chodzi o przewoźnika - no to co, że kupił na 5 lat, po prostu
    > zmienia cenę usługi (podobnie jakby mu np. wacha skoczyła czy się
    > dziecko urodziło ;)

    No to autostrada musi zrobic tak samo :)

  • 104. Data: 2015-08-07 21:14:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-07 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > No to autostrada musi zrobic tak samo :)

    No jak musi, to musi. Myślałem, że rozważamy przypadek, że nie musi, bo
    ma coś zagwarantowane niezmienne w umowie.

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2015-08-07 21:37:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 20:54:21 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To znaczy że cena 50zł powinna być poza szczytem, a w szczycie 100zł ;)

    Poza szczytem letnim jezdza inni ludzie, dla nich cena bylaby
    zaporowa.
    Mogliby jakis strajk urzadzic, albo partie zalozyc :-)

    Taki np wjazd wyciagiem na Kope pod Sniezka w Karpaczu - 28 zl dzis.

    A zima calodzienny karnet 60 zl. Daje sie wjechac jakies 10 razy ... a
    kolejki najwieksze jednak zima :-)
    Choc faktycznie - to oczywiste, kolejki z powodu zbyt niskiej ceny sa
    :-)

    J.

  • 106. Data: 2015-08-08 02:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No jak musi, to musi. Myślałem, że rozważamy przypadek, że nie musi, bo
    > ma coś zagwarantowane niezmienne w umowie.

    Rozmawiamy o tym jak rozwiazać problem.
    Ja akurat jak najbardziej jestem w stanie uwierzyc, ze ten problem jest
    nierozwiazywalny, bo urzednicy tak "wynegocjowali umowy" ze nikt sie teraz
    z nikim nie chce i nie moze dogadac.

    Ale nawet wtedy mozna cos zrobic - trzeba tylko chciec i miec odrobine
    dobrej woli albo odwrotnie - odpowiednio twarde buty zeby pare osób kopnąc
    w dupe.

  • 107. Data: 2015-08-08 02:51:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Aug 2015 00:00:28 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
    > nierozwiazywalny, bo urzednicy tak "wynegocjowali umowy" ze nikt sie teraz

    Autostrada to nie transport, gdzie umowa trwa dzien, tydzien, czasem
    rok - ale konkurencja w obie strony duza.

    Przy czym problem w zasadzie dotyczy kulczykowej A2 - Kulczyk "dal"
    pieniadze, zbiera pieniadze na bramkach, i umowa jest jakas taka, ze
    co zbierze, to jego. Jak mu kto bedzie chcial zabrac, to bedzie
    protestowal, i slusznie.

    Juz na A1 operator zbiera w imieniu ministra. Wiec jak minister mowi
    "dzis nie zbierajcie", to jego prawo.

    > Ale nawet wtedy mozna cos zrobic - trzeba tylko chciec i miec odrobine
    > dobrej woli albo odwrotnie - odpowiednio twarde buty zeby pare osób kopnąc
    > w dupe.

    Ale kogo - urzednikow, ktorzy moze juz nie pracuja ? Umowy to nie
    zmieni.
    Czy przedsiebiorcow ? Tak dlugo ich kopac z roznej strony, az sie
    zgodza. No swietny plan w panstwie prawa :-)

    J.

  • 108. Data: 2015-08-08 09:24:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-08 o 02:51, J.F. pisze:

> [...]
    > Czy przedsiebiorcow ? Tak dlugo ich kopac z roznej strony, az sie
    > zgodza. No swietny plan w panstwie prawa :-)

    Trzeba by mieć po prostu twardą dupę, zerwać umowę i twardo i uczciwie
    płacić odszkodowania. Tylko tyle i aż tyle.

    --
    Liwiusz

  • 109. Data: 2015-08-09 01:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Autostrada to nie transport, gdzie umowa trwa dzien, tydzien, czasem
    > rok - ale konkurencja w obie strony duza.

    Zgoda.
    Ale rzadanie nie jest tez jakos specjalnie wygórowane - oczekuje sie tylko
    od zarzadcy zeby zorganizował sprawny przejazd i pobrał za to kase.
    To nie jest tak, ze nagle oczekujemy poszerzenia o 3 pasy, oswietlenia cała
    dobe i loda, ktorego ma ci zrobic cycata blondyna na parkingu... ;-)
    Wtedy zrozumiałbym lament, ze ktos chce drastycznie zmienic warunki umowy.

> [...]
    > pieniadze, zbiera pieniadze na bramkach, i umowa jest jakas taka, ze
    > co zbierze, to jego. Jak mu kto bedzie chcial zabrac, to bedzie

    Przy czym korki na bramkach na A2 nie zdarzaja sie az tak czesto wiec tym
    bardziej problem wydaje sie byc w miare łatwy do rozwiazania w drodze
    negocjacji.

    > Juz na A1 operator zbiera w imieniu ministra. Wiec jak minister mowi
    > "dzis nie zbierajcie", to jego prawo.

    Ale minister nie daje ze swoich...
    Pytanie - jaki jest cel?
    No i diabeł tkwi jak zwykle w szczegołach - marze operatorów, premie
    dyrektorów etc.
    To co ktos juz pisał - nic nie musza robić, minister decyduje o otwarciu
    bramke, kasa płynie szerszym strumieniem niz zwykle i wszyscy sa
    zadowoleni.
    Wszyscy?
    Jednak te kilkaset milionów z budzetu wypłyneło :)

    > Ale kogo - urzednikow, ktorzy moze juz nie pracuja ? Umowy to nie
    > zmieni.
    > Czy przedsiebiorcow ? Tak dlugo ich kopac z roznej strony, az sie
    > zgodza. No swietny plan w panstwie prawa :-)

    Na poczatek urzedników ktorzy obecnie maja na to wpływ.
    Urzedników ktorzy juz nie pracuja? Czemu nie? Jezeli podjeli niegospodarne
    decyzje, bo np. nie czytali raportów ktore zamawiali albo zamiast je
    zamówić, przejedli kase na coś innego. Why not?

  • 110. Data: 2015-08-09 04:14:03
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, August 2, 2015 at 11:00:23 PM UTC+10, Budzik wrote:

    > W przepisach okreslic, ze autostrada musi spełniac nie tylko standardy
    > techniczne ale równiez maksymalny czas oczekiwania na bramkach. Powiedzmy 3
    > minuty.
    > Jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy to operator ma obowiązek otworzyc
    > bramki i upłynnić ruch.

    Troche nie rozumiem dlaczego akurat w Polsce nie mozna wprowadzic normalnego systemu
    bez bramek. Nie mozna zostawic jednej bramki dla chetnych do kolejkowania, a reszte
    zautomatyzowac? Przeciez to juz sprawdzone rozwiazanie, nie trzeba nic nowego
    wymyslac - wystarczy skopiowac.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --