  • 91. Data: 2015-08-07 18:56:31
    Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-07 o 12:11, J.F. pisze:

    > No to idiota jestes, jesli nie zagwarantowales sobie mozliwosci zmiany
    > ceny. A jak za miesiac ropa skoczy do 8zl ?

    Na takich niegramotnych przedsiębiorców jest coś takiego jak instytucja
    bankructwa.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2015-08-07 19:39:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    W dniu 2015-08-06 o 16:59, J.F. pisze:
    > Proponujesz ludziom, zeby na wczasy nad morze pojechali w grudniu ?
    > Czy zeby planowali dotarcie na miejsce o 2-4 w nocy ?

    Po pierwsze - po co takie skrajności?
    ---
    Jakie skrajno

    Po drugie - opłaty mają pomagać w kształtowaniu decyzji. No i co byłoby
    złego w tym, aby ci, którzy chcą oszczędzić, mogli pojechać nad to morze
    w nocy?

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2015-08-07 19:51:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    PPPS. A moze by tak wpuszczac na autostrade tylko tylu, aby nie
    przekroczyc przepustowosci na bramkach koncowych ? Kolejka bylaby na
    bramkach wjazdowych, a klient mial wybor - czekam, albo jade inna
    droga ...
    ---
    A które są końcowe ?

  • 94. Data: 2015-08-07 19:54:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Zlego nic, ale pomysl - raz na rok jedziesz na urlop, placisz 25 lub
    > 15 zl za autostrade - i wybierzesz oszczednosc 10zl, aby sie zjawic o
    > 3 w nocy ? Spedzic romantyczne pol nocy na plazy, wykapac sie w
    > Baltyku o swicie ... i opalac 3h czekajac na przyzwoita godzine :-)

    Nie wiem. Może tak. Może nie. Może tak zrobi 20% tych, co mieli jechać w
    szczycie? Jeśli efektu nie będzie, to znaczy że zachęta jest za mała i
    trzeba spróbować dać w nocy 10zł.
    ---
    A jak jeszcze nie da to dopłacać ?

> [...]
    > przekroczyc przepustowosci na bramkach koncowych ? Kolejka bylaby na
    > bramkach wjazdowych, a klient mial wybor - czekam, albo jade inna

    Do takiej segregacji najlepiej się nadaje wariant ekonomiczny i ceny
    dynamiczne. ..
    ---
    Najlepiej jakby bilety na autostradę sprzedawały koniki :-)

  • 95. Data: 2015-08-07 20:12:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 19:51:45 +0200, re napisał(a):
> [...]
    > przekroczyc przepustowosci na bramkach koncowych ? Kolejka bylaby na
    > bramkach wjazdowych, a klient mial wybor - czekam, albo jade inna

    W tym przypadku wiadomo - te, gdzie sa te makabryczne kolejki :-)

    Ale masz racje - wypadaloby wiedziec dokad klienci jada.
    To jest jeszcze do rozwiazania - przyciski by sie dalo.
    Ale nie wszystkich trzeba przeciez wstrzymywac - jedzie ktos do
    Pruszcza, to nie musi czekac aby bramka w Gdansku sie odblokowala.
    Z tym, ze moze byc odwrotnie - wszyscy do Pruszcza, a do Gdanska nikt.
    Wychodzi na to, ze bramek wjazdowych powinno byc tyle ile wyjazdow, i
    do kazdej osobna kolejka :-)

    J.

  • 96. Data: 2015-08-07 20:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 18:55:06 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wówczas samochód można sprzedać.

    Nie mozna, bo w leasingu, na kredyt, a w ogole - kto kupi i za ile,
    jesli wszyscy sprzedaja ?

    J.

  • 97. Data: 2015-08-07 20:22:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 18:54:30 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No ale z tego, że będzie płacił, nie wyniknie wolne miejsce na jezdni.

    Wyniknie - jesli problemem jest czas obslugi na bramkach, to po ich
    otwarciu ulega drastycznemu skroceniu :-)

    > No właśnie.

    Nie widzialem, ale skoro pani premier tak ochoczo otwiera ... kielbasa
    wyborcza ?

    > Do takiej segregacji najlepiej się nadaje wariant ekonomiczny i ceny
    > dynamiczne. Jedziesz i widzisz - teraz zapłacisz 50zł - i decydujesz. I
    > tak co złotówkę aż do na przykład 5zł przy minimalnym ruchu. Wyreguluje
    > się automatycznie lepiej jak szwajcarski zegarek.

    Smiem twierdzic, ze nie. W urlopowym szale malo kto spojrzy na tak
    drobne roznice.

    > A przy okazji zawsze
    > ten, komu najbardziej zależy, będzie mógł jechać. Nie będzie problemów,
    > że ktoś się spieszył do szpitala i nie mógł jechać, bo wcześniej
    > dzieciaki na dyskotekę mu miejsce zajęły, bo akurat autostrada "była wolna".

    Jeden samochod tu wiele nie zmieni. Ale co bedzie, jak zaplaci 50 zl,
    a inni tez zaplaca i korek za tak wielkie pieniadze ? :-)

    > To tak jak z biletami na imprezy - idealnie ustalona cena biletu jest
    > taka, aby na całym stadionie zostało dosłownie kilka miejsc wolnych -
    > wówczas mamy pewność, że każdy kto chciał, bilet kupił. Jeśli wolnych
    > miejsc będzie dużo - to znaczy że cena była za wysoka.

    Ale to nie znaczy, ze zysk byl mniejszy !

    Ogolnie masz racje, ale ... tak sie biletow nie sprzedaje :-)
    Zazwyczaj jest albo niedobor klientow, albo nadmiar ... i kary za
    odsprzedaz biletow.
    Czasem jest to celowa polityka - nie chcemy aby potencjalni klienci
    pomysleli "za drogo". Chcemy, zeby przyszli nastepnym razem.

    J.

  • 98. Data: 2015-08-07 20:42:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    Ale masz racje - wypadaloby wiedziec dokad klienci jada.
    To jest jeszcze do rozwiazania - przyciski by sie dalo.
    By ludziki "wybierały" taką bramkę na której akurat nie ma korka ?

  • 99. Data: 2015-08-07 20:52:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-07 o 19:39, re pisze:

> [...]
    >
    > Po drugie - opłaty mają pomagać w kształtowaniu decyzji. No i co byłoby
    > złego w tym, aby ci, którzy chcą oszczędzić, mogli pojechać nad to morze

    Nie podszywaj się pode mnie tłumoku.

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2015-08-07 20:54:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-07 o 20:22, J.F. pisze:
    > Jeden samochod tu wiele nie zmieni. Ale co bedzie, jak zaplaci 50 zl,
    > a inni tez zaplaca i korek za tak wielkie pieniadze ? :-)

    To znaczy że cena 50zł powinna być poza szczytem, a w szczycie 100zł ;)

    --
    Liwiusz