  • 31. Data: 2015-08-03 08:25:07
    Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 14:07:48 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]
    > ruch już przekraczał możliwości drogi.
    >
    > W efekcie korki są jeszcze większe, bo okazuje się że samo podniesienie
    > szlabanu i brak przestoju w tym jednym miejscu to niewielka poprawa - korki
    > są i tak.
    > Wczoraj obwodnica trójmiasta (bez żadnego wypadku) stała tak, że ludzie
    > swój biwakowy ekwipunek rozkładali na drodze, nie mówiąc o tym co się
    > działo na stacjach benzynowych.
    >
    > Sens to by miało zwolnienie z opłat godzin poza szczytem - właśnie po to
    > żeby zachęcić kierowców do rozłożenia w czasie obciążenia.

    Ale to właśnie o to chodzi żeby zarobić i sie nie narobić.

    Bo jak operator kasuje na bramkach to skasuje dokładnie tyle ile jest w stanie.
    Żeby obsłuzyć ludzi sprawniej to musi uruchomic więcej bramek. A to kosztuje.

    Więc zamiast ponosić te koszty wymysla się że zapłaci budżet za tych co pojadą jak
    otworzy się bramki a kasjerów się wysle do domu nie płacąc im.

    Czy ty sądzisz że to niekompetencja?
    Ja tu raczej widzę przemyślaną taktykę dojenia krowy budżetowej.

  • 32. Data: 2015-08-03 08:45:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 sierpnia 2015 00:52:18 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nadal nie widzisz sprzeczności i śmieszności w swoim 1. poście?

    Nie do konca, jest zasadnicza roznica w tym, czy "podnosi" panstwo, czy operator. W
    obecnej sytuacji (panstwo) operator od nas dostaje kase za kazdy pojazd, wiec w jego
    interesie jest zeby nic nie robic - jest "za free", to jeszcze wiecej pojazdow
    jedzie, czyli wiecej zarobia
    jesli beda musieli sami zrezygnowac z zarobku to problem szybko rozwiaza ;)

    WS

  • 33. Data: 2015-08-03 09:05:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-03 08:11, Liwiusz wrote:

    > Kłopot może być, bo do zmiany umowy potrzeba woli dwóch stron. A umowy
    > podpisuje się atramentem. Jeszcze masz coś wartościowego do napisania? ;)

    Pewnym problemem jest, że cholera wie co tam napisali. Jak podpisujesz
    umowę na kilkadziesiąt lat, to prawdopodobnie jest tam coś na temat
    aneksowania i zmian warunków. Choć znajac realia (w conajmniej jednym
    przypadku koncesonariusz i prezes agencji ze strony państwa tworzyli jak
    się okazało unię personalną), to rzeczywiście pewnie umowa jest
    niekorzystna dla państwa i jest w kilkudziesięciu miejscach wyraźnie
    napisane, że za każdą zmianę nalezy się solidne odszkodowanie operatorowi:(

    Z drugiej strony - jak ktos podpisał umowę, że mu kredyt po miesiącu
    umorzą, to jakoś nie umorzyli. Z trzeciej strony byc może koncesonarjusz
    chce dalej jakiś interesy z państwem robić, więc pole do negocjacji może
    być - przecież ludzie, którzy za tym stoją robią interesy
    prywatno-publiczne od lat i chcą je robić dalej - nie będą palić mostów
    z powodu jakiś głupich szlabanów. Z czwartej jak się do czegokolwiek
    prawnicy dobiorą, to nic już oczywiste dalej nie jest, problem pewnie w
    tym, że państwo "ma gorszych prawników" nie tylko dlatego, że im gorzej
    płacą, ale również dlatego, że "prywatny" może płacić równolegle z
    państwem a w drugą stronę nie wypada. Z przedostatniej strony, są w tym
    kraju sprawy gdzie obywatela dyma się niedokońca zgodnie z konstytucją,
    i jakoś to działa, a jakby chcieli wydymać jakąś dużą firmę (choćby ona
    wcześniej wydmała nas), to wielkie ajwaj. Z ostatniej, to można było
    zajumać OFE, więc i inne rzeczy się da - w niemożność państwa w tym
    zakresie jakoś nie wierzę. Sprawa taka oczywista nie jest.

    Shrek.

  • 34. Data: 2015-08-03 09:17:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-03 o 08:45, WS pisze:

> [...]
    jedzie, czyli wiecej zarobia
    > jesli beda musieli sami zrezygnowac z zarobku to problem szybko rozwiaza ;)

    Przeczytaj pierwszy post Budzika, bo widzę, że nie wiesz o czym piszesz.

    A co do rozwiązania - normalne prawo popytu i podaży - zrobić zmienne
    ceny przejazdu w zależności od godzin szczytu (czy nawet dynamiczne -
    ustalane automatycznie w zależności od obciążenia wraz z publikacją
    aktualnej ceny w internecie) i się "problem" rozwiąże samoistnie.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2015-08-03 09:35:57
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Kłopot może być, bo do zmiany umowy potrzeba woli dwóch stron. A umowy
    > podpisuje się atramentem. Jeszcze masz coś wartościowego do napisania? ;)

    No ale Sejm - wladza ustawodawcza, moze nie wiedziec jaka jest tresc
    tajnej umowy pana Wasacza, czy innego przekretacza z panem wlascicielem
    autostrady. No i teraz pytanie do prawnikow, czy umowa miedzy dwoma
    panami moze byc nadrzędna w stosunku do ustawy.
    Np. umawiam sie z pracodawca i ZUSem, ze bede pracowal do 65 roku zycia
    (jak dozyje), a tu ni z tad ni z owad przychodzi pan Tusk i powiada, ze
    moja umowe ma w dupie i kaze mi robic do 67, bo on wlasnie sie wybiera
    do Brukseli zyc za moja kase, tylko wieksza, a ze dba o innych (kumpli),
    to innym tez nie bedzie zalowal. I co? mozna zmienic prawo "w locie"?
    Jak widac mozna. Jesli pan Wasacz pojdzie tedy do sadu o utracone zyski,
    to zaraz za nim ustawi sie pare mln Polakow, ktorym sie meta w czasie
    biegu przesunela.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 36. Data: 2015-08-03 09:40:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Mirek Ptak wrote:

    > Nie ma co ROTFLować - na A1, o której mowa, tak się właśnie dzieje.
    > Dopiero budżet płaci operatorowi wynegocjowaną *stałą* stawkę.

    ale przeczytałeś co Cavallino napisał?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 37. Data: 2015-08-03 09:40:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Ale jest z tym jakiś kłopot? Krwią podpisane czy co?

    spróbuj. Na razie nikomu się nie udało.

  • 38. Data: 2015-08-03 10:04:22
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > spróbuj. Na razie nikomu się nie udało.

    Nikt tu zapewne nie ma jak probowac, bo ani nie jest wlascicielem tej
    sciezki, ani inna strona umowy, ani wladza ustawodawcza. Natomiast ci,
    co moga probowac nie maja w tym interesu. Co gorsza, jakies 97% wyborcow
    taki stan rzeczy popiera.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 39. Data: 2015-08-03 18:26:00
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    ustalane automatycznie w zależności od obciążenia wraz z publikacją
    aktualnej ceny w internecie) i się "problem" rozwiąże samoistnie.
    ---
    To przecież to stanie na bramkach jest właśnie "wyższą ceną" i jakoś "się
    problem" nie rozwiązuje

  • 40. Data: 2015-08-03 18:31:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-03 o 18:26, re pisze:

> [...]
    > ---
    > To przecież to stanie na bramkach jest właśnie "wyższą ceną" i jakoś

    Cena jest taka sama jak przy przejeździe "w nocy". To, że "się stoi" to
    niezaplanowany skutek tego - skutek, którego póki co nie bierze się pod
    uwagę przy planowaniu trasy. A jeśli byłaby opcja, że jeśli pojadę poza
    godzinami szczytu, to zapłacę 20zł mniej, wówczas ci, którym wszystko
    jedno lub 20zł rekompensuje niedogodność wyboru nieoptymalnej pory,
    pojadą poza szczytem.

    --
    Liwiusz