  • 81. Data: 2015-08-06 21:07:13
    Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-06 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zapewne nie, ale patrzac w druga strone - taki spedytor inwestuje kupujac
    > samochód na conajmniej 5 lat.

    W kwestii formalnej - spedytor z definicji nie ma żadnego samochodu.

    A jeśli chodzi o przewoźnika - no to co, że kupił na 5 lat, po prostu
    zmienia cenę usługi (podobnie jakby mu np. wacha skoczyła czy się
    dziecko urodziło ;)

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2015-08-07 06:45:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-06 18:12, J.F. wrote:

    > Winietki ?

    W sumie też mogą być. Tylko żeby się nie okazało, że za tygodniową
    trzebaa zapłacić 1000 bo przecież w tydzień wyrobisz się Warszawa Rzepin
    z 15 razy;)

    > Ale nadal sa bramki :-)

    Ale takie z grubsza jak teraz podniesione. W sumie to nawet nie muszą
    być szlabany a bramki z dynamicznymi znakami - masz numer w systemi
    wyswietla się duża strzałka na wprost - nie masz duża migająca na bok,
    gdzie jest placyk i dwóch pracowników autopstrady, z którymi wyjaśniasz
    sprawę.

    > A potem drobna pomylka w wezle, jedziesz gdzie nie chciales, system
    > cie nie wpuszcza. A wczesniej wielkie korki przy terminalach, no chyba
    > ze przez internet ... a gdzies tam kamera sie pomyli i mandat do domu

    To tak jak teraz z fotoradarami.

    > Te transpondery to dobry pomysl ... ale faktycznie powinien jeden na
    > cala EU wystarczyc.

    Moze i nie głupi. Tylko okazuje się, że kosztuje tyle, że nie bardzo
    widać gdzie dochód z tego;)

    Shrek.

  • 83. Data: 2015-08-07 10:04:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2015 18:24:24 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > podsypując dużą kasę to każdy głupi potrafi

    No, pierwsza zmiana dla budzetu oznaczala spora kase, dla AW chyba
    znikoma, moze nawet niewielki spadek.
    Ale druga, to powrot do stanu sprzed pierwszej zmiany - gdyby pierwsza
    byla taka oplacalna, to jak ja wycofac bez sprzeciwu ?
    Od razu zawarli tylko na rok, z opcja przedluzania ?

    J.

  • 84. Data: 2015-08-07 10:23:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2015 17:23:25 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Po pierwsze - po co takie skrajności?
    > Po drugie - opłaty mają pomagać w kształtowaniu decyzji. No i co byłoby
    > złego w tym, aby ci, którzy chcą oszczędzić, mogli pojechać nad to morze
    > w nocy?

    Zlego nic, ale pomysl - raz na rok jedziesz na urlop, placisz 25 lub
    15 zl za autostrade - i wybierzesz oszczednosc 10zl, aby sie zjawic o
    3 w nocy ? Spedzic romantyczne pol nocy na plazy, wykapac sie w
    Baltyku o swicie ... i opalac 3h czekajac na przyzwoita godzine :-)

    Winne sytuacji jest jak rozumiem za mala ilosc bramek ... to niech
    placi ten, kto tam malo ich postawil i zaplanowal :-)

    P.S. najszybciej obecnie placi sie karta zblizeniowa. No ale trzeba ja
    wyciagnac z kieszeni przed jazda ... choc w kolejce bedzie na to duzo
    czasu :-)

    PPS. Problem na pewno lezy w bramkach ? Moze sie korkuje jeszcze za
    bramkami ?

    PPPS. A moze by tak wpuszczac na autostrade tylko tylu, aby nie
    przekroczyc przepustowosci na bramkach koncowych ? Kolejka bylaby na
    bramkach wjazdowych, a klient mial wybor - czekam, albo jade inna
    droga ...

    J.

  • 85. Data: 2015-08-07 10:27:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2015 19:00:43 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zapewne nie, ale patrzac w druga strone - taki spedytor inwestuje kupujac
    > samochód na conajmniej 5 lat.

    Ale samochod przeciez nadal bedzie potrzebny. Tylko, ze klient zaplaci
    wyzsza cene. Albo nie przewiezie towaru, bo podwyzki sa dla
    wszystkich.

    Owszem, przy drastycznej podwyzce klient moze z transportu
    zrezygnowac. No ale takie ryzyko prowadzenia dzialalnosci.

    J.

  • 86. Data: 2015-08-07 10:32:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2015 17:45:37 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko jesli miedzynarodowa, zawarta przez Rzeczpospolita i
    > ratyfikowana przez Sejm.
    > Z tym, ze zazwyczaj nie ma takich problemow, ustawy sobie, a umowy
    > sobie, i nie koliduja ze soba.

    Zycie dopisalo ciag dalszy - Sejm wlasnie uchwalil przewalutowanie
    kredytow frankowych. Na koszt glownie bankow :-)

    Akcje bankow polecialy ... ale jesli straca na tym OFE, to tym lepiej
    dla Sejmu :-)

    J.

  • 87. Data: 2015-08-07 11:30:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Ale samochod przeciez nadal bedzie potrzebny. Tylko, ze klient zaplaci
    > wyzsza cene. Albo nie przewiezie towaru, bo podwyzki sa dla
    > wszystkich.

    transport to nie tylko przewozy okazjonalne. A jak masz umowę
    długotermiową?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 88. Data: 2015-08-07 12:11:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 09:30:05 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > transport to nie tylko przewozy okazjonalne. A jak masz umowę
    > długotermiową?

    No to idiota jestes, jesli nie zagwarantowales sobie mozliwosci zmiany
    ceny. A jak za miesiac ropa skoczy do 8zl ?

    J.

  • 89. Data: 2015-08-07 18:54:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-07 o 10:23, J.F. pisze:

> [...]
    > 3 w nocy ? Spedzic romantyczne pol nocy na plazy, wykapac sie w
    > Baltyku o swicie ... i opalac 3h czekajac na przyzwoita godzine :-)

    Nie wiem. Może tak. Może nie. Może tak zrobi 20% tych, co mieli jechać w
    szczycie? Jeśli efektu nie będzie, to znaczy że zachęta jest za mała i
    trzeba spróbować dać w nocy 10zł.

    > Winne sytuacji jest jak rozumiem za mala ilosc bramek ... to niech
    > placi ten, kto tam malo ich postawil i zaplanowal :-)

    No ale z tego, że będzie płacił, nie wyniknie wolne miejsce na jezdni.

    > PPS. Problem na pewno lezy w bramkach ? Moze sie korkuje jeszcze za
    > bramkami ?

    No właśnie.

> [...]
    > przekroczyc przepustowosci na bramkach koncowych ? Kolejka bylaby na
    > bramkach wjazdowych, a klient mial wybor - czekam, albo jade inna

    Do takiej segregacji najlepiej się nadaje wariant ekonomiczny i ceny
    dynamiczne. Jedziesz i widzisz - teraz zapłacisz 50zł - i decydujesz. I
    tak co złotówkę aż do na przykład 5zł przy minimalnym ruchu. Wyreguluje
    się automatycznie lepiej jak szwajcarski zegarek. A przy okazji zawsze
    ten, komu najbardziej zależy, będzie mógł jechać. Nie będzie problemów,
    że ktoś się spieszył do szpitala i nie mógł jechać, bo wcześniej
    dzieciaki na dyskotekę mu miejsce zajęły, bo akurat autostrada "była wolna".

    To tak jak z biletami na imprezy - idealnie ustalona cena biletu jest
    taka, aby na całym stadionie zostało dosłownie kilka miejsc wolnych -
    wówczas mamy pewność, że każdy kto chciał, bilet kupił. Jeśli wolnych
    miejsc będzie dużo - to znaczy że cena była za wysoka. Jeśli nie będzie
    wolnych - to znaczy że cena była za niska i niektórzy chcący kibice nie
    mogli kupić biletów.

    --
    Liwiusz

  • 90. Data: 2015-08-07 18:55:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-07 o 10:27, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Owszem, przy drastycznej podwyzce klient moze z transportu
    > zrezygnowac. No ale takie ryzyko prowadzenia dzialalnosci.

    Wówczas samochód można sprzedać.

    --
    Liwiusz