  • 31. Data: 2015-08-03 00:08:48
    Temat: Re: Badanie glukozy do prawa jazdy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla mnie uszczypnięcie w palec. Już Ci ktoś napisał że opuszki palców są bardzo
    unerwione. Ja tego nie lubię i dla mnie akie badanie związane jest z chwilowym
    dyskomfortem. Kilka razy to npisałem a y cały czas swoje.

  • 32. Data: 2015-08-03 01:01:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Aug 2015 11:04:09 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Ale po co? Czy to jakaś krzywda jak pójdzie zdrowy i na badaniu
    wyjdzie
    > że jes zdrowy. A jak pójdzie taki co mu się wydaje że jest zdrowy
    > i na uczciwie przeprowadzonym badaniu stwierdzą że jest chory to
    chyba
    > dobrze. Leczona cukrzyca nie dyskwalifikuje czlowieka jako
    kierowcę. Za o
    > jak chory oszuka to staje się zagrożeniem bo może stracić przyomno
    > ść w każdej chwili.

    Są tacy co nie akceptują swojej choroby (cukrzycy) i ją ukrywają.
    Kwestie kwalifikowania diabetyków przez lekarzy są nie jasne,
    podobno to zależy od lekarza i są tacy co nie chcą wystawiać
    dokumentu potwierdzajacego zdolność do prowadzenia pojazdów. A ci co
    wystawiaja to tylko kwalifikujące do p.j. terminowego. A wszyscy chcą
    bezterminowe, stąd ukrywają. Podobnie jest z chorymi na padaczkę.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2015-08-03 11:54:08
    Temat: Re: Badanie glukozy do prawa jazdy - do wszystkich - praktycznie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.08.2015 o 21:22, Gof pisze:
    > Cześć,
    >
    > Z ciekawości - nie wiecie czy badanie glukozy jest teraz obowiązkowe przy
    > robieniu badań na prawko? Coś się zmieniło?

    Cukrzyk może kierować autem, ale nie może być kierowcą zawodowym (chyba
    że coś się bardzo niedawno zmieniło)

    moje 0.03zł
    badanie "cukru" we krwi potencjalnie "zdrowego" człowieka powinno
    odbywać się na głodnego rano. Inaczej to jak termometrem wieczorem
    sprawdzać jaka byla temperatura rano. Wystarczy do tego glukometr, który
    jest darmowy, i pasek, którego rynkowa cena nie przekracza 1zł, a który
    najczęściej jest refundowany, 3-12zł za 50szt. krew pielęgniarki
    pobierają z palca, bo tak je nauczono w szkole z książek z 1993roku. w
    instrukcji większości glukometrów jest napisane że krew może być
    pobierana z innych miejsc, ale instrukcji nikt nie czyta. Ja sobie nie
    wyobrażam jak ktoś kto pracuje palcami (na klawiaturze) albo w pracy
    notoryczne brudzi palce (od dotykania banknotów albo tłoków i panewek)
    może kłuć się po paluchach! Krew można pobrać z płatka ucha! Dziewczyny
    mają kolczyki i nie piszczą podczas przekłuwania na wylot, a co dopiero
    delikatne nakłucie? Poparzenie pokrzywą jest dużo bardziej bolesne.
    ToMasz

    PS
    A teraz sobie wyobraźcie sobie jak to jest gdy aby żyć, trzeba się
    prawie 2 tyś razy w roku ukłuć i ponad 1500 razy w roku SAMEMu sobie
    zrobić zastrzyk...

  • 34. Data: 2015-08-03 22:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Pobieranie z żyły a nie z palca, to ,,oszczędzanie" na paskach do
    > glukometru.

    ktorych 50 sztuk kosztuje kilkanascie złotych?
    Wow...

  • 35. Data: 2015-08-03 22:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik janusz_k J...@o...pl ...

    > Nie opowiadaj bo boli, ukłucie w czubek palca który jest mocno
    > unerwiony jest bolesne w przeciwieństwie do pobierania z żyły.

    Ale miałes to kiedys robione czy tylko gdybasz?
    Czuc ukłucie (uszczypniecie) - czy to ból - moze jak ktos ma niski poziom
    odczuwania bólu.
    Igła jest bardzo ostra i bardzo cienka, dodatkowo nakłuwacz naciąga skóre.
    Jeżeli nigdy nie korzystałes - polecam.
    Tez byłem zdziwiony, jak mi badano pierwszy raz hemoglobine w ten sposób w
    krwiobusie (w przeciwienstwie do katastrofalnej organizacji pracy w centrum
    krwiodawstwa krwiobus to fantastyczna sprawa i tam to wszystko działa
    super).

  • 36. Data: 2015-08-04 23:11:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    Ale miałes to kiedys robione czy tylko gdybasz?
    Czuc ukłucie (uszczypniecie) - czy to ból - moze jak ktos ma niski poziom
    ---
    Dla klikaczy faktycznie nieodpowiednie

  • 37. Data: 2015-08-05 20:46:03
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-08-03 o 22:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik janusz_k J...@o...pl ...

    > Ale miałes to kiedys robione czy tylko gdybasz?
    Miałem robione i to wielokrotnie, bo z racji wieku mam często robione
    badania cukru, a wcześniej byłem krwiodawcą.

    > Czuc ukłucie (uszczypniecie) - czy to ból - moze jak ktos ma niski poziom
    > odczuwania bólu.
    Noo bez przesady, jakie uszczypnięcie, wali ci kobita ostrym nakłuwaczem
    w kształcie trójkąta w sam czubek palca i robi dziurę i szeroką i głęboką.

> [...]
    > krwiobusie (w przeciwienstwie do katastrofalnej organizacji pracy w centrum
    > krwiodawstwa krwiobus to fantastyczna sprawa i tam to wszystko działa
    Ale krew do badań pobierają cienkimi igłami z żyły, które prawie nie
    bolą, jest tylko lekkie ukłucie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 38. Data: 2015-08-05 20:47:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Nie pierdol, z żyły też boli.

    Ale nie aż tak i nie rozpierdala czubka palca na co najmniej tydzień.
    Ważne dla tych którzy palcami pracują.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 39. Data: 2015-08-05 20:49:45
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-08-03 o 22:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > ktorych 50 sztuk kosztuje kilkanascie złotych?
    > Wow...

    Nasza służba zdrowia nie takie rzeczy potrafi :(

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 40. Data: 2015-08-05 21:58:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    We wtorek mi robili to z palcem Prew przestaje lecieć praktycznie od razu. Goi się
    nie dłużej niż godzinę. Ale samo ukłucie nie jest przyjemne. Nie lubię tego.