  • 41. Data: 2015-08-05 22:58:56
    Temat: Re: Badanie glukozy do prawa jazdy - do wszystkich - praktycznie
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-08-03 o 11:54, ToMasz pisze:

> [...]
    >
    > moje 0.03zł
    > badanie "cukru" we krwi potencjalnie "zdrowego" człowieka powinno
    > odbywać się na głodnego rano. Inaczej to jak termometrem wieczorem
    > sprawdzać jaka byla temperatura rano. Wystarczy do tego glukometr, który
    > jest darmowy, i pasek, którego rynkowa cena nie przekracza 1zł, a który
    > najczęściej jest refundowany, 3-12zł za 50szt. krew pielęgniarki
    > pobierają z palca, bo tak je nauczono w szkole z książek z 1993roku. w
    > instrukcji większości glukometrów jest napisane że krew może być
    > pobierana z innych miejsc, ale instrukcji nikt nie czyta.
    Poza tym pielęgniarki podobnie jak lekarki raz przyuczone nie zmienią
    sposobu pobierania, bo tak mówili w szkole i koniec dyskusji.

    > A teraz sobie wyobraźcie sobie jak to jest gdy aby żyć, trzeba się
    > prawie 2 tyś razy w roku ukłuć i ponad 1500 razy w roku SAMEMu sobie
    > zrobić zastrzyk...
    Można tylko współczuć.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 42. Data: 2015-08-06 06:00:46
    Temat: Re: Badanie glukozy do prawa jazdy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik janusz_k J...@o...pl ...

    > Miałem robione i to wielokrotnie, bo z racji wieku mam często robione
    > badania cukru, a wcześniej byłem krwiodawcą.

    > Noo bez przesady, jakie uszczypnięcie, wali ci kobita ostrym
    > nakłuwaczem w kształcie trójkąta w sam czubek palca i robi dziurę i
    > szeroką i głęboką.

    Cóz, widac inaczej odczuwamy ból.
    Dziura głeboka i szeroka :) ale na szczescie szybko krew przestaje leciec
    (zreszta własciwie leci tylko jak sie palec scisnie) Ani ta dziura szeroka,
    ani głeboka ale cóż...
    Wspolczuje takiej niskiej tolerancji na ból - naprawde i bez podtekstów.

    > Ale krew do badań pobierają cienkimi igłami z żyły, które prawie nie
    > bolą, jest tylko lekkie ukłucie.

    Mnie szczególnie nie przeszkadza - ot ukłucie.
    Ale czasami moze sie nie udać bo słabe zyły, moze sie rozlac etc.
    Z palcem nie ma takiego problemu.

  • 43. Data: 2015-08-06 07:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik janusz_k J...@o...pl ...

    > Ale nie aż tak i nie rozpierdala czubka palca na co najmniej tydzień.
    > Ważne dla tych którzy palcami pracują.

    Zartujesz, prawda?
    Moze masz jakies problemy z krwia i stąd problem z gojeniem? A jak Ci
    pobieraja z zyły to wtedy goi sie bez problemu?

    Mysle, ze jak powiesz, ze nie zyczysz sobie z palca, to nikt ci problemów
    robić nie bedzie.

  • 44. Data: 2015-08-06 16:52:45
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-08-06 o 07:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik janusz_k J...@o...pl ...

    > Zartujesz, prawda?
    Czytać nie umiesz? przeczytaj jeszcze raz może zrozumiesz.

    > Moze masz jakies problemy z krwia i stąd problem z gojeniem? A jak Ci
    Nie, nie mam problemów, mam problemy z niekumatymi budzikami.

    > pobieraja z zyły to wtedy goi sie bez problemu?
    >
    > Mysle, ze jak powiesz, ze nie zyczysz sobie z palca, to nikt ci problemów
    > robić nie bedzie.

    Jasne, ile razy ci badali cukier?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 45. Data: 2015-08-06 21:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik janusz_k J...@o...pl ...

    > Czytać nie umiesz? przeczytaj jeszcze raz może zrozumiesz.

    januszu, wybacz nie przywykłem do dyskusji w takim tonie.
    PW

    > Nie, nie mam problemów, mam problemy z niekumatymi budzikami.

    Cóż, zycie.

    > Jasne, ile razy ci badali cukier?

    Ale kto? Badam sobie raz na jakis czas, ale robie to samodzielnie.

    Natomiast 4 razy w roku oddaje krew.

    Oczywiście nijka to sie ma do cukrzyków ale nigdy nie słyszałem od nich z
    problemem nie gojących się palców...

  • 46. Data: 2015-08-06 22:34:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy cukrzycy wszystkie rany się gorzej goją. Tak że dziwne że nie słyszałeś o
    trudniej gojących się ranach u cukrzykow. Może żadnego hnie znasz. Inna sprawa że
    postęp techniki spowodował że igły jakich używają są niezwykle cienkie. Tak cienkie
    że uszkodzenia jakie powodują są bardzo małe. Tak samo z tymi blaszkami do klucia.
    Tobią taką ranę że żeby uzyskać niewielką ilość krwi trzeba palec ścisnąć bo samo
    może nie polecieć. Gdyby nie to że palec jest bardzo dobrze unerwiony to nie było by
    dyskomfortu związanego z badaniem. Z ucha by mogli brać. Ucho praktycznie nie jest
    unerwione. Jak robią test krzepliwosci krwi to w ucho kują i nie wiadomo czy już
    ukuli czy dopiero ukują. Pielęgnoarkom palec pasuje bo to nie ich palec, latwo go
    odkazić, można ukłuć na siedząco. DSo ucha by się musiały pochylić i im się nie chce.
    Na przedraminach są włosy i trudniej im by byłó watką ze spirytusem przetrzeć.

  • 47. Data: 2015-08-07 12:32:24
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4EA946BAD245budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Czarek c...@n...fm ...

    > Przy kropli? Nieźle :)

    "Są rzeczy, które się nawet fizjologom nie śniły". Ja kłucia nie lubię.

    neelix

  • 48. Data: 2015-08-07 12:36:18
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4EA94F4DE6C6budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

    > :)
    > Ja rzeczywiście nie mam z tym problemu, regularnie oddaje krew itp.
    > Ale nawet podczas pobrania chwale sobie, ze pierwsze badanie hemoglobiny
    > odbywa sie poprzez nakłuwacz a ie przez kłucie. Po co kłuc dwa razy.
    >
    > Powtarzam - nie mylmy pobrania krwi z nakłuciem w celu zbadania cukru.
    > Takie nakłucie nie boli, jest delikatnie odczuwalne (cos jak
    > uszczypniecie), pobierasz krople krwi i juz.

    Powiedz to cukrzykom, którym brakuje palców do kłucia.

    neelix

  • 49. Data: 2015-08-07 14:07:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    neelix wrote:

> [...]
    ..

    > "Są rzeczy, które się nawet fizjologom nie śniły". Ja kłucia nie lubię.

    a lakier na paznokciach ci się nie pozrywał?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2015-08-07 14:11:01
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-08-02 o 04:00, Budzik pisze:

    > A co jest nieprzyjemnego w badaniu cukru?

    W dawniejszych czasach trzeba je było robić na czczo. A na głodniaka
    kontakt z polską służbą zdrowia, zwłaszcza tą NFZ-ową, jest podwójnie
    irytujący ;)

    pozdrawiam