  • 101. Data: 2018-05-28 19:27:45
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-28 o 06:39, Shrek pisze:

    > A gdzie im wolno po buspasach?

    W Gdyni. Nie interesowałem się tematem więc na tym miejscu skończę :-)

    > Może kup
    > litra - osiągi porównywalne, zasięg lepszy. Żartowałem nie zaczynaj od
    > litrowego superbajka;)

    Ścigaczem z pewnością szybciej dotarłbym do pracy. To fakt. Niestety
    miałem takowego więc wystarczy mi na całą resztę życia tych wrażeń :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 102. Data: 2018-05-28 19:36:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    >W Gdyni. Nie interesowałem się tematem więc na tym miejscu skończę
    >:-)

    Jeszcze dwie tyczki, i problem zasiegu przestaje istniec :-)

    J.

  • 103. Data: 2018-05-28 19:43:05
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-28 o 08:18, Myjk pisze:

    > Przepraszam, założyłem, jak widać błędnie, że dyskutuję z osobą na tyle
    > inteligentną, że nie będzie porównywać dwóch skrajnie różnych samochodów
    > żeby udowodnić swoją teorię.

    Jaja sobie robisz teraz ze mnie, bo inaczej tego nie potrafię
    postrzegać. Czy nie napisałem wyraźnie, że mam porównanie pomiędzy dwoma
    _KONKRETNYMI_ autami? Czy nie wspominałem, że rozstałem się na Leafem na
    rzecz cichszego _KONKRETNEGO_ diesla? Przypominasz sobie co
    odpowiedziałeś wiedząc, że pisałem o konkretnych wrażeniach z jazdy?

    Czemu uparcie chcesz mnie wmanewrować w uogólnianie skoro z nas dwojga
    to nie ja je poczyniłem? Ze zwykłego zwrócenia Ci uwagi, że takie
    uogólnienie nie działa robisz problem. Ja na Twoim miejscu
    powiedziałbym, że "ok, trzeba doprecyzować coś tam aby teza była prawdą"
    albo "miałem na myśli to i to" i byłoby po dyskusji. To chyba nie ujma
    dla honoru lecz zwykła wymiana poglądów? Tymczasem bla bla bla... Po co tak?

    > A, a Ty wziąłeś sobie Leafa z segmentu C za 140 i zestawiłeś z Mercedesem z
    > segmentu E za 200+. Istotnie, super dialog! Dlatego weź diesla z segmentu
    > D, a najlepiej z C (bo ceny elektryków w końcu spadną, a segmenty raczej
    > pozostaną) i napisz o swoich wrażeniach.

    Jeśli będę miał jakiekolwiek wrażenia z czegokolwiek w przyszłości i
    zainteresują one kogoś, to napiszę. Póki co jest teraźniejszość a ja
    napisałem o tym co mam / miałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 104. Data: 2018-05-28 19:47:12
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 27 May 2018 23:49:03 +0200, Marek S <p...@s...com> wrote:

    >Tak na marginesie miałbym ochotę pojeździć Teslą, jakimś wyższym
    >modelem. Ciekaw jestem wrażeń.

    Wrzucałem tutaj film z jadącej Tesli. W Norwegii. Nie żaden "och, ach"
    tylko film normalnego usera. Niestety, przy prędkości 80 km/h są
    słyszalne opony. I nie jest wcale tak cicho, jakby sobie niektórzy
    życzyli.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 105. Data: 2018-05-28 20:22:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.05.2018 o 19:27, Marek S pisze:

    > Ścigaczem z pewnością szybciej dotarłbym do pracy. To fakt. Niestety
    > miałem takowego więc wystarczy mi na całą resztę życia tych wrażeń :-)

    Z tym szybciej to róznie bywa. Ja co prawda nie ścigiem, ale jak liczyć
    ubieranie i rozbieranie się, to chyba jednak szybciej metrem. Natomiast
    jak nie pada, to z pewnością milej 2oo. Czy to moto czy rowerem.
    Najgorzej samochodem, więc trochę nie rozumiem tego zachwytu nad
    elektrykami jako miejskimi autami. Akurat miasto to miejsce gdzie
    samochód ma najmniejszą rację bytu, więc posiadanie samochodu tylko do
    miasta mija się z celem. To że dopuszczają je na buspasach jest po
    prostu sztuczną preferencję. Równie dobrze można by dopuszczać LPGi;)

    Kup sobie czoperka - będziesz i szybciej i wrazenia z większym naciskiem
    na endorfiny kosztem adrenaliny;)

    Shrek

  • 106. Data: 2018-05-28 20:25:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.05.2018 o 09:04, s...@g...com pisze:

    > Tak wiec potwierdzic moge to o czym pisze Marek.
    > Powyzej pewnej predkosci nawet diesel nie robi zbytniego halasu.

    Raczej zwłaszcza dizel. Benzyna przy tej samej będzie prawdopodobnie
    głośniejsza, choć również jest szansa, że hałas opon i powietrza będzie
    bardziej znaczący niż silnik.

    Shrek

  • 107. Data: 2018-05-28 20:32:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 May 2018 00:04:17 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Foka 10 letnia moze byc? Przy 90km/h glosniejsze sa opony. Robilem test
    > na sobie i znajomych wciskajac sprzeglo i pozwalajac silnikowi zejsc na
    > wolne obroty przy takiej predkosci, ktore to obroty nie sa zbytnio
    > slyszalne podczas postoju.

    Ale nie było mowy o takim teście przy 90/h, tylko 30/h.

    > Tak wiec potwierdzic moge to o czym pisze Marek.
    > Powyzej pewnej predkosci nawet diesel nie robi zbytniego halasu.

    Jazda, szczególnie po mieście, nie opiera się na jednostajnej pracy silnika
    na stałych i niskich obrotach, tylko na ciągłej pracy. W moim przypadku
    hałas idzie nie tylko przy przyśpieszaniu, ale i hamowaniu silnikiem --
    który jest słychać pomimo pracy tylko na przedmuchu.

    > PS Ostatnie pare dni obserwuje i tu i na grupie o budowaniu i elektronice
    > jakies szczegolne nasilenie bezsensownych klotni gdzie jeden dyskutant
    > uogolnia a drugi sie zapiera przy konkretnym przykladzie i nie moga sie
    > nawzajem zrozumiec. Bez sensu...

    Szczególne nasilenie to jest na czytaie wybiórcze, bez zrozumienia, albo
    wytężania muskuła mózgowego. Ja tu znajduję główny problem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 108. Data: 2018-05-28 21:02:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 May 2018 19:43:05 +0200, Marek S

    > Jaja sobie robisz teraz ze mnie, bo inaczej tego nie potrafię
    > postrzegać. Czy nie napisałem wyraźnie, że mam porównanie pomiędzy dwoma
    > _KONKRETNYMI_ autami?

    Nie, na początku napisałeś że "Twój" -- dopiero później napisałeś w KOŃCU
    przyciśnięty, że segment C porównujesz z segmentem E! Co zresztą było
    oczywiste, bo segment D, a tym bardziej C nie spełnia waunku.

    > Czy nie wspominałem, że rozstałem się na Leafem na
    > rzecz cichszego _KONKRETNEGO_ diesla? Przypominasz sobie co
    > odpowiedziałeś wiedząc, że pisałem o konkretnych wrażeniach z jazdy?

    Owszem, napisałem że (prawdopodobnie) porównujesz coś nieporównywalnego,
    czyli segment D, a potem się okazało, że odleciałeś nawet w segment E.

    > Czemu uparcie chcesz mnie wmanewrować w uogólnianie skoro z nas dwojga
    > to nie ja je poczyniłem?

    Ależ to Ty twierdzisz uparcie, że Leafy, ogólnie elektryki, są -ujowe, bo
    są głośniejsze albo nie ma różnicy w stosunku do samochodów spalinowych.
    Nie są głośniejsze, przeskakują komfortem (brakiem hałasu od silnika) SWOJĄ
    (i nie tylko swoją) klasę spalinową. Oczywiście do klasy E nie zdołają
    doskoczyć, no bo nie mają takich aspiracji jako auta miejskie ani tyle nie
    kosztują, choć oczywiście kosztują niemało przy swoich wadach.

> [...]
    > dla honoru lecz zwykła wymiana poglądów? Tymczasem bla bla bla... Po co tak?

    Po raz kolejny, nie było ŻADNEGO uogólnienia, dla mnie oczywistym jest, że
    jak się jakieś DWA samochody porównuje, to się porównuje klasami albo
    cenami w najgorszym wypadku, dlatego nie przypadkowo użyłem do porównania
    akurat swojego auta. Zakładałem, błędnie jak widać, że wszyscy, aby
    zachować pewien poziom rzetelności, zrobią tak samo. Ale się myliłem i stąd
    cały problem w dyskusji.

    > Jeśli będę miał jakiekolwiek wrażenia z czegokolwiek w przyszłości i
    > zainteresują one kogoś, to napiszę. Póki co jest teraźniejszość a ja
    > napisałem o tym co mam / miałem.

    Niestety ma się nijak do rzeczywistości, bo porównujesz auto segmentu C do
    auta segmentu E -- komfortowej limuzyny gdzie jest mega nacisk położony
    właśnie na wyciszenie! To wszystko za konkretną cenę, podejrzewam że grubo
    powyżej 230.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 109. Data: 2018-05-29 21:36:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-28 o 20:22, Shrek pisze:

    > Z tym szybciej to róznie bywa. Ja co prawda nie ścigiem, ale jak liczyć
    > ubieranie i rozbieranie się, to chyba jednak szybciej metrem.

    W 3mieście metra brak. A do pracy śmigałem na trasie Gdynia-Gdańsk w 20
    minut (spod domu pod firmę). Doliczając nawet 10 min na przebieranki -
    kalkulowałoby się nadal. Autem zwykle jeżdżę typowo 50 min a w porywach
    skrajnie do 1.5h. Wszystko fajnie, ale i niebezpiecznie... To ostatnie
    przesądziło po paru przygodach.

    > Najgorzej samochodem, więc trochę nie rozumiem tego zachwytu nad
    > elektrykami jako miejskimi autami.

    Osobiście zachwycam się elektrykami ogólnie, nie tylko w kontekście
    miasta. O ile ich cichość w kabinie jest dyskusyjna, o tyle wiele frajdy
    sprawia dostępna pełna moc w całym zakresie obrotów.

    Póki co idea mi się podoba ale to jeszcze nie są czasy dla elektryków.
    Ani sieć energetyczna nie jest przygotowana na nie (głównie współczynnik
    jednoczesności), ani szybko nie można ich naładować (a jeśli nawet, to
    nie jest to wskazane), do tego ponoć bardzo zatruwają środowisko
    (produkcja jednego akumulatora to podobno 20 ton CO2) - nie wspominając
    o utylizacji. Niewielki zasięg i brak stacji ładowania w PL to pikuś
    przy tym. Ale gdy nastąpiłby przełom w ogniwach elektrycznych, to należy
    spodziewać się rewolucji w motoryzacji.

    > Akurat miasto to miejsce gdzie
    > samochód ma najmniejszą rację bytu,

    Dlaczego? Patrząc z mojej perspektywy, to bardzo użyteczny w mieście
    środek transportu. Nie wyobrażam sobie podróżowania transportem miejskim
    ze skrzynkami zakupów. Do tego czas podróży i komfort również są nie do
    pogardzenia. Gdy auto było w naprawie, to marnowanie codziennie 1.5h w
    jedną stronę tylko było frustrujące. Szczególnie w upale gdy w SKM klimy
    nie było.

    > To że dopuszczają je na buspasach jest po
    > prostu sztuczną preferencję. Równie dobrze można by dopuszczać LPGi;)

    Jasne. W Norwegii buspasy zatkały się elektrykami więc zaczęto wycofywać
    się z tego :-)

    > Kup sobie czoperka - będziesz i szybciej i wrazenia z większym naciskiem
    > na endorfiny kosztem adrenaliny;)

    Co coś Ty! Trzeba doliczyć do czasu podróży wygrzebywanie much z zębów a
    do tego jazd nogami do przodu jest za bardzo sugestywna :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 110. Data: 2018-05-29 21:48:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-28 o 19:47, j...@i...pl pisze:

> [...]
    > tylko film normalnego usera. Niestety, przy prędkości 80 km/h są
    > słyszalne opony. I nie jest wcale tak cicho, jakby sobie niektórzy

    Teslą nie jeździłem ale w Leafie również tak było. Hałas opon był wręcz
    wyolbrzymiony. Jak patrzę na testy użytkowników Tesli, to zaskakuje mnie
    to, że tak drogie auto posiada wykończenie aut klasy średniej lub
    niższej. Skorupa plastikowa powleczona ładnie wyglądającą skórą.
    Wszystko twarde. Tam nie ma co tłumić odgłosów podwozia i zewnętrznych.
    Chyba nawet Zachar (nie mam pewności czy to on na 100%) na YT zwrócił
    uwagę na to, że słychać dobrze wszelkie odgłosy miejskie w Tesli. Pewnie
    twórca projektu wyszedł z założenia, że skoro silnik nie hałasuje, to
    nie będziemy niczego tłumić akustycznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek