  • 21. Data: 2019-08-23 09:57:36
    Temat: Re: Burza na Giewoncie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Zenek Kapelinder <4...@g...com> napisał(a):
> [...]

    Ale co by nie mowic - zbliz telefon do glosnikow "komputerowych".
    Uslyszysz ?

    To teraz pomysl co bedzie, jak zblizysz telefon do ukladu regulacji
    mocy lasera, respiratora, czy np gdzies w samolocie w czasie ladowani

    Niby wspoczesny sprzet powinien byc odporny, ale czy jest ...

    Ale potem odchodzila ...

    >To jest straszne jak ludzie idą w góry! Nie zdają sobie sprawy z
    >zagrożenia! Ja wchodziłem w zeszłym roku na Giewont, lipiec, skwar,
    >wszyscy w krótkich spodenkach, japonki, klapki, małe dzieci -
    >koszmar! Ja jedyny byłem przygotowany: dwa czekany, raki,
    >profesjonalna odzież, specjalistyczny mocno spłaszczony namiot (żeby
    >opierał się wiatrom), butle z tlenem - najgorsze były te ich drwiące
    >spojrzenia ignorantów. A przecież to GÓRY i wszystko może się zmienić
    >w sekundę!

    Ale z drugiej strony - pamietasz tych turystow, co weszli na Morskie
    Oko i zazadali, aby TOPR ich zwiozl ...

    J.

  • 22. Data: 2019-08-23 10:37:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Po zgonach w Suszku planują wsadzić dwóch meteorologów. To bardzo dobry
    > trend, może w końcu prognozy pogody zaczną się do czegoś nadawać...

    Przeciwnie. Zadziała zasada chronienia pewnej części ciała i nieustannie
    będziesz słyszał o "możliwości wystąpienia groźnych zjawisk".

    P.P.

  • 23. Data: 2019-08-23 10:45:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Przeciwnie. Zadziała zasada chronienia pewnej części ciała i nieustannie
    > będziesz słyszał o "możliwości wystąpienia groźnych zjawisk".

    Obawiam się, ze masz rację i dokładnie to już się stało. Tylko nie
    wiem, jak alertowi RCB założyć sprawę o nękanie. Chyba tylko jakieś
    10% ostrzeżeń rzeczywiście przed czymś groźnym ostrzega, "na świętego
    Hieronima jest deszcz, albo go ni ma" ma większą sprawdzalność.
    Dwa tygodnie temu we Wrocławiu na głowę lał mi się deszcz, bo uwieryłem
    komórce, a Accu(ROTFL)Weather optymistycznie podawał "szansa opadów: 0%".

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2019-08-23 10:46:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Już pewnie wiecie, piorun trafił w łańcuch którego trzymali się ludzie.

    A przy stu milionach woltów to robi jakąś różnicę?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2019-08-23 11:06:03
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > Dwa tygodnie temu we Wrocławiu na głowę lał mi się deszcz, bo uwieryłem
    > komórce, a Accu(ROTFL)Weather optymistycznie podawał "szansa opadów: 0%".

    To bardzo subiektywne: wydaje mi się, że wiarogodność prognoz bardzo
    spadła w ciągu ostatnich dwóch, może trzech, lat. Kiedyś, łażąc po
    górach, sprawdzałem na yr albo mountain-forecast i zgadzało się co do
    kwadransa. A teraz jest jak z owym świętym :-(

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 26. Data: 2019-08-23 11:09:09
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 23.08.2019 o 09:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "mk"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > No, jest w obudowie z malymi szczelinami, i w czasie tankowania opary
    > tam nie dojda.
    > Co innego jakis pracownik, ktory by w oparach pare godzin siedzial ...
    > ale to raczej nie na stacji.
    >
    > Poza tym jest cos takiego jak minimalna energia iskry wymagana do
    > zaplonu - w baku samochodu masz pompe paliwa, napedzana silnikiem
    > elektrycznym, znacznie wiekszym, komutatorowym - i nic nie wybucha.

    Oczywiście energię iskry wewnątrz telefonu znałeś i porównałeś z energią
    iskry zapłonu oparów benzyny, albo LPG... Oczywiście!
    O ile widziałem tabele z progowymi energiami zapłonu, to obstawiam, że
    mowa była o pojedynczej iskrze, a nie serii...

    Mowa o czasie przeszłym, a więc domyślam się również, że o czasie w
    którym telefony komórkowe były nowością i temat był słabo znany i
    przebadany. Pojawiła się nowa sytuacja, wątpliwości i ktoś musiał jakieś
    decyzje podjąć. Podjęto decyzje, gdzie priorytetem była prewencja i IMHO
    bardzo dobrze. Dopóki w temacie nie wypowiedziały się jednoznacznie
    poważne, niezależne instytucje i widać było jednoznaczny konsensus w tej
    sprawie, to należało taką decyzję podtrzymać... nawet jeśli pokazano w
    Mythbusters, że jest to faktycznie co najmniej bardzo trudne.

    No i jeszcze sprawa zakłóceń o której słusznie wspomniałeś w innej
    odpowiedzi. Dwadzieścia kilka lat temu temat badań kompatybilności
    elektromagnetycznej był jakimś marginesem, a należałoby się cofnąć
    jeszcze najmniej 20 lat wstecz, bo przecież w użyciu na stacji nie tylko
    nowe urządzenia.

    > Tudziez wybuchowe stezenie - o ile przy wlewie do baku moze powstac, to
    > kawalek dalej juz nie.

    Czy kawałek, to 1 cm, 20 cm, a może metr? Czy telefon może się w tych
    okolicach znaleźć czy nie? Jeśli może, to patrz prawo Murphiego.
    Czemu dalej nie? Nie zdarzyło Ci się rozlać odrobiny paliwa? (Kiedyś
    zabezpieczenia antyprzelewowe nie były tak powszechne!)

    pzdr
    mk

  • 27. Data: 2019-08-23 11:09:19
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    O piorunach w górach:
    https://twitter.com/MeteoprognozaPL/status/116459435
    2406114306

    A ja się obawiam, że teraz w ramach histerii wszystkie szlaki
    wysokogórskie będą prewencyjnie zamykane przy jakimkolwiek ryzyku burzy.

    --
    SW3
    ----

  • 28. Data: 2019-08-23 11:19:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    SW3 wrote:

    > A ja się obawiam, że teraz w ramach histerii wszystkie szlaki
    > wysokogórskie będą prewencyjnie zamykane przy jakimkolwiek ryzyku burzy.

    Co wcale takie bez sensu nie jest, jeśli ktoś głęboko wierzy, że państwo
    ma się nim zaopiekować. Natomiast mnie przeraża inny aspekt tej sprawy:
    zginęło 5 osób, wydarzenie raczej niepowtarzalne w perspektywie dekady,
    a histeria jest ogólnonarodowa. Tymczasem w czerwcu zastępy niebieskie
    zasiliło 120 topielców, w lipcu 71, a w sierpniu 41 (and counting).
    Statystyki mistrzów kierownicy nawet mi się nie chce szukać. I co? I nic...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 29. Data: 2019-08-23 11:19:13
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 23.08.2019 o 10:46, Piotr Wyderski pisze:

    > A przy stu milionach woltów to robi jakąś różnicę?
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Widać wyraźnie, że jakieś różnice jednak są... Zdecydowana większość
    turystów ten "eksperyment" jednak przeżyła...

    pzdr
    mk

  • 30. Data: 2019-08-23 11:22:33
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    > Przeciwnie. Zadziała zasada chronienia pewnej części ciała i nieustannie
    > będziesz słyszał o "możliwości wystąpienia groźnych zjawisk".

    Na razie nie ma precyzyjnych prognoz miejsc uderzeń piorunów więc żeby
    nikt nie zarzucił RCB, że piorun uderzył a ostrzeżenia nie było, to będą
    musieli wysyłać ostrzeżenia przed każdą (możliwą) burzą.

    --
    SW3
    ----