  • 61. Data: 2019-08-23 23:39:28
    Temat: Re: Burza na Giewoncie
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale co by nie mowic - zbliz telefon do glosnikow "komputerowych".
    > Uslyszysz ?
    >
    > To teraz pomysl co bedzie, jak zblizysz telefon do ukladu regulacji
    > mocy lasera, respiratora, czy np gdzies w samolocie w czasie ladowani
    >
    > Niby wspoczesny sprzet powinien byc odporny, ale czy jest ...

    I gdyby zamiast:

    - Proszę natychmiast odlożyć telefon.
    - Dlaczego?
    - Bo tak.

    Było:

    - Proszę natychmiast odlożyć telefon.
    - Dlaczego?
    - Bo zakłóca urządzenie. Albo proszę włączyć tryb samolotowy i może
    pan sobie oglądać co pan chce jak ma pan ściągnięte.

    To by pewnie było inaczej.

    Z drugiej strony telefon w kieszeni też się komunikuje.

  • 62. Data: 2019-08-23 23:40:16
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Szlakiem szedłeś?

    Pastą szedł :)

  • 63. Data: 2019-08-23 23:41:48
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <p...@b...pl> wrote:

    > Jak z telefonami komórkowymi ludek dopiero co się zapoznawał, to
    > powstawały taaakie legendy. A to że ściągają pioruny, a to że gotują
    > szare komórki, a nawet (hm, hm) "nabiał", (więc nie daj Panie Boże nosić
    > to-to w kieszeni). Zaś na stacji benzynowej miały stanowić zagrożenie
    > zapłonu oparów.

    Ze wszystkim oprócz ściągania piorunów spotkałem się już we
    współczesności...

    A, i 5G. Będą smażyć nas jak parówki w mikrofalówce.

    https://www.dobreprogramy.pl/Mieszkancy-Gliwic-nie-c
    hca-testu-5G.-Boja-sie-smazyc-jak-parowki-w-mikrofal
    owce,News,91093.html

  • 64. Data: 2019-08-23 23:45:54
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Poza tym jest cos takiego jak minimalna energia iskry wymagana do
    > zaplonu - w baku samochodu masz pompe paliwa, napedzana silnikiem
    > elektrycznym, znacznie wiekszym, komutatorowym - i nic nie wybucha.

    Ale ona jest zanurzona w benzynie. Nie wiem czy w benzynie (a nie jej
    oparach) będzie iskra. Poza tym zdaje się, że sama benzyna jest niepalna
    (poprawcie jeśli pi*dolę), a jednie jej opary (mieszanka z powietrzem).

    Z drugiej strony czasem benzyny zabraknie, pompa zassie powietrze i też
    nie wybucha...

    > A tak swoja droga - ciekaw jestem czy z telefonu da sie iskre uzyskac,
    > ale trzeba by fachowca, ktory by zrobil odpowiednia antene odbiorcza.
    > Bo te 2W to nie jest malo ...

    Pewnie się da. Są takie breloczki, które migają ledem, gdy telefon się
    komunikuje. Skoro migają, to da się w skończonym czasie zgromadzić ten
    ładunek.

    Kiedyś przyłożyłem diodę LED do kuli plazmowej. Poczułem na własnej
    skórze, czym jest prostownik jednopołówkowy i kondensator.

  • 65. Data: 2019-08-24 03:51:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te breloczki maja w srodku bateryjke. Bez bateryjki nie migaja. Mam gdzies taki
    breloczek. Mrygal przy telefonie, przy kuchence mikrofalowej jak grzala. Jak sie
    bateryjka skonczyla to przestal mrygac.

  • 66. Data: 2019-08-24 12:08:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Aug 2019 10:46:49 +0200, Piotr Wyderski
    > A przy stu milionach woltów to robi jakąś różnicę?

    Zasadniczą bo prąd zabija a nie napięcie:)

    --
    Marek

  • 67. Data: 2019-08-24 16:06:09
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 24.08.2019 o 12:08, Marek pisze:
    > On Fri, 23 Aug 2019 10:46:49 +0200, Piotr Wyderski
    >
    > Zasadniczą bo prąd zabija a nie napięcie:)

    Dogmat czy jakoś to uzasadnisz, uargumentujesz, może podasz dowód...

    Nie zgadzam się z dychotomią, którą sugerujesz.

    pzdr
    mk

  • 68. Data: 2019-08-24 20:28:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Aug 2019 16:06:09 +0200, mk <lp.pw@myzskm> wrote:
    > Nie zgadzam się z dychotomią, którą sugerujesz.

    RCD jako urządzenie bezpieczeństwa cechuje się prądem a nie napięciem
    wyłączenia. Szach mat.

    --
    Marek

  • 69. Data: 2019-08-24 22:56:56
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 24.08.2019 o 20:28, Marek pisze:

    > RCD jako urządzenie bezpieczeństwa cechuje się prądem a nie napięciem
    > wyłączenia.

    Wysoki sądzie! To kula! To kula go zabiła! To kula jest winna!
    Ja jestem niewinny! Ja tylko pociągnąłem za spust!

    > Szach mat.

    ... tudzież zaorałeś.

    pzdr
    mk

  • 70. Data: 2019-08-27 21:54:47
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Kiedyś za młodych lat przechodziłem w czasie deszczu i burzy kładką dla
    > pieszych nad peronami kolejowymi PKP.
    > W pewnym momencie podczas błysku odległego pewnie około 300- 500m
    > zaindukowało się takie napięcie w moim parasolu, że odruchowo go
    > wyrzuciłem przed siebie, podobnie postąpiła kobieta idąca przede mną.
    > Od tej pory mam uczulenie na burze...

    A ja kiedyś stałem na peronie stacji Toruń Wschodni. Nagle uświadomiłem
    sobie, że coś nie tak z moimi włosami - po prostu zaczęły szczypać. I
    jakieś 10 m ode mnie mały piorunek (jak mi się wydawało) łupnął w słup
    sieci trakcyjnej. Najbardziej widowiskowe było zadziałanie odgromnika
    gazowydmuchowego - z hałasem i płomieniem. Nie padał deszcz, było tylko
    pochmurno.

    --
    Grzexs