  • 11. Data: 2018-08-26 16:20:25
    Temat: Re: Butelka PET
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 16:13, s...@g...com pisze:
    > wychodzi na to że szklana butelka jest najzdrowsza.
    > Tylko cholernie niepraktyczna u malucha chodzącego do szkoły.
    Kiedyś było jakieś lekarstwo (plaster w płynie?) w butelce pokryte
    jakimś tworzywem. Można jeszcze zahartować coby w kosteczkę się połupało.

    A z trzeciej strony drzewiej chodziło się do szkolnego kibla i piło z
    kranu. :-)

    Robert

  • 12. Data: 2018-08-26 16:36:52
    Od: s...@g...com

    > A z trzeciej strony drzewiej chodziło się do szkolnego kibla i piło z
    > kranu. :-)

    NIE WOLNO !!!!!!!
    HACAPY ISO i inne ważne dokumenty nie pozwalają na takie zachowania :)

  • 13. Data: 2018-08-27 02:14:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-26, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
    > wychodzi na to że szklana butelka jest najzdrowsza.
    > Tylko cholernie niepraktyczna u malucha chodzącego do szkoły.

    Masz jeszcze opcję butelki stalowej. Ważyć będzie nie więcej niż szklana
    i zasadniczo, jesli nie będziesz w niej przeprowadzał elektrolizy, jest
    nawet bardziej neutralna niż szklana.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-08-27 02:19:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-26, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    > PS najlepsze jest to że regulalatorzy rynku mówią że zarzucili prace
    > nad zakazem stosowania BPA z powodu wycofania go z użycia przez
    > przemysł. W tym czasie produkcja BPA wzrosła. Owszem, producenci
    > plastikowych butelek do karmienia niemowląt deklarują że zastąpili
    > BPA, tylko nie mówią czym...

    Zapewne dlatego, że BPA jest półproduktem do wytwarzania żywic
    epoksydowych, a zainteresowanie kompozytami epoksydowymi rośnie
    lawinowo.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-08-27 08:32:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 00:14:26 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Masz jeszcze opcję butelki stalowej. Ważyć będzie nie więcej niż szklana
    > i zasadniczo, jesli nie będziesz w niej przeprowadzał elektrolizy, jest
    > nawet bardziej neutralna niż szklana.

    Ale ze stali nierdzewnej, z aluminium oksydowanego, czy pomalowanej
    lakierem ... epoksydowym, jak puszki :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-08-27 08:35:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2018 07:13:44 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):
    > poczytałem trochę i wychodzi na to że PP i HDPE czyli 2 i 5 na opakowaniu
    > są :
    > "
    > uznawany jest za jeden z najbezpieczniejszych dla naszego zdrowia plastików.
    > "
    > intryguje mnie bardzo słowo "uznawane"
    > bo na kilku stronach się pojawia

    Z nimi jest taki klopot, ze trudno polimeryzuja, i zawieraja resztki
    katalizatora. A te katalizatory sa rozne ...

    J.

  • 17. Data: 2018-08-27 08:45:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 02:14:26 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

    > Masz jeszcze opcję butelki stalowej. Ważyć będzie nie więcej niż szklana
    > i zasadniczo, jesli nie będziesz w niej przeprowadzał elektrolizy, jest
    > nawet bardziej neutralna niż szklana.

    Stal rozkłada witaminy. Danzka Vodka przechowuje się dobrze...

  • 18. Data: 2018-08-27 08:48:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 02:19:09 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

    > Zapewne dlatego, że BPA jest półproduktem do wytwarzania żywic
    > epoksydowych, a zainteresowanie kompozytami epoksydowymi rośnie
    > lawinowo.

    To jeszcze jeden powód do zakazu: nie powinniśmy używać materiałów których nie
    potrafimy przerabiać powtórnie.

  • 19. Data: 2018-08-27 09:36:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale ze stali nierdzewnej, z aluminium oksydowanego, czy pomalowanej
    > lakierem ... epoksydowym, jak puszki :-)

    No jak ze stali to nie z aluminium i bez powłok. Podejrzewam że 316L lub
    podobna.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2018-08-27 09:38:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-27, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Stal rozkłada witaminy. Danzka Vodka przechowuje się dobrze...

    OP chciał do wody, ale o tym rozkładzie witamin to nie jestem w stanie
    nic konkretnego wyszukać. Dlaczego taka 304 lub 316L miałaby rozkładać?

    --
    Marcin