  • 41. Data: 2018-08-27 13:15:35
    Temat: Re: Butelka PET
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 13:04:07 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    kawałek metalu to zawsze mieszanina kilku takich kratek. Dopiero jak zaczniemy mówić
    o proporcjach, czego ile, to będzie wiadomo co to jest.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Titanium_alloy

  • 42. Data: 2018-08-28 02:44:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-27, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > z dość wysokimi dopuszczalnymi granicami zanieczyszczeń. Żeby to było
    > naprawdę obojętne dla człowieka to by musiał byś ELI, czyli z grubsza

    Nie wszystkie domieszki są przeciez szkodliwe, ale jakiś atest
    dopuszcajacy do produktów spozywczych powinien byc.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2018-08-28 02:53:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-27, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    avy_Metals_in_Bottled_Natural_Spring_Water

    > Dać się zwariować to może nie, ale na przykład popatrz na miedź. Wiemy
    > że zanieczyszczenie płodów rolnych miedzią jest szkodliwe. Jak
    > poszukasz, to producenci nawozów sztucnych specyfikują dużo niższą
    > dopuszczalną zawartość miedzi niż normy ogólnego zastosowania w
    > materiałach z których produkowana jest aparatura chemiczna którą
    > zamawiają. Pomyślałbyś że to ma jakiś mierzalny związek z bochenkiem
    > chleba w Lidlu na półce?

    Pomyślałbym, bo metale ciężkie się lubią kumululowac. Ale tez trzeba by
    wiedziec dokładnie co gdzie i jakim stopniu przenika i zostaje. Innymi
    słowy, nie musi być dokładnego przełożenia pomiedzy opryskami z
    zawartoscią soli miedzi i tym co siedzi w chlebie, wiec lepiej mierzyc w
    chlebie a w opryskach to tylko jako orientacyjny wskaźnik/limit.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2018-08-28 03:06:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-27, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Na jednym wdechu wymieniłeś korozję wżerową, galwaniczną i SCC. Ja
    > dodam tylko że to zupełnie co innego, a wielu zastosowaniach to nawet
    > nie są najistotniejsze formy korozji :-)

    No ale ja daję perzykłady pewnych warunków granicznych, gdzie wiadomo,
    że nawet ss316l zaczyna się roztwarzać, a nie wykładam systematycznie
    korozję metali :)

    Nb. z jeszcze innej beczki, jako wskazanie, że nie można ot tak sobie
    stwierdzic, że fakt, ze cos zawiera np. zelazo (konsekwetnie wymieniane
    jako metal, którego sole rozkładają witaminy) - taki np. szpinak:

    http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&d
    bid=43

    Kupa metali (żelazo, miedź etc) i witamin w jednym. Także, aby
    stwierdzic, czy stal nierdzewna ukatrupia witaminy to trzebaby by miec
    dane konkretnie o tej stali, bo ze jakieś tam sole coś katalizują to nie
    musi być bezposredniego przełożenia na metal w stopie i pewnie jeszcze w
    okreśłonej formie krystalicznej.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2018-08-28 06:52:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 02:44:48 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Nie wszystkie domieszki są przeciez szkodliwe, ale jakiś atest
    > dopuszcajacy do produktów spozywczych powinien byc.

    Co najwyżej badanie typu.

  • 46. Data: 2018-08-28 07:42:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Aug 2018 00:53:26 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > zawartoscią soli miedzi i tym co siedzi w chlebie, wiec lepiej mierzyc w
    > chlebie a w opryskach to tylko jako orientacyjny wskaźnik/limit.

    A chleb wyrosnie ?
    Bo o ile pamietam to zwiazki miedzi sa grzybobojcze, a drozdze
    piekarskie tez grzyby.

    J.

  • 47. Data: 2018-08-28 07:46:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 21:52:42 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Co najwyżej badanie typu.

    A potem atesty z huty.
    Zegarki porzadnej szwajcarskiej marki uznano kiedys za produkt
    niebezpieczny, bo dekielek uwalnial za duzo niklu ...

    J.

  • 48. Data: 2018-08-28 08:04:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A chleb wyrosnie ?
    > Bo o ile pamietam to zwiazki miedzi sa grzybobojcze, a drozdze
    > piekarskie tez grzyby.

    Dobrze pamiętasz. Nie wiem jak to działa, ale miedź jest równie
    krytycznie niezbędna dla roślin, wieć jest pewnie jakiś zakres
    tolerancji. Poza tym nie wiadomo ile tego przechodzi do ziarna.

    https://www.crop.bayer.com.au/find-crop-solutions/by
    -product/fungicides/blue-shield-copper-fungicide

    Wodorotlenek jest praktycznie nierozpuszczalny w wodzie, wiec być może
    to działa jako trucizna kontaktowa.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2018-08-28 10:19:40
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-28 o 07:46, J.F. pisze:

    > Zegarki porzadnej szwajcarskiej marki uznano kiedys za produkt
    > niebezpieczny, bo dekielek uwalnial za duzo niklu ...

    Przedwojenne zegarki ze świecącymi w nocy wskazówkami, kolekcjonerzy
    trzymają w ołowianych pudełkach.
    Poziom promieniowania jest szkodliwy dla zdrowia.

    WM

  • 50. Data: 2018-08-28 10:34:25
    Od: s...@g...com

> [...]
    > dane konkretnie o tej stali, bo ze jakieś tam sole coś katalizują to nie
    > musi być bezposredniego przełożenia na metal w stopie i pewnie jeszcze w

    Antyszczepionkowscy głoszą że szczepionki ble bo mają metale ciężkie.
    Ale tatuaże można mieć.
    A co tam chińczyk dodał do tego to już nikt się nie pyta,

    I tak jeszcze apropo
    Znajoma studiowała kiedyś na AR w Krakowie.
    Miała zbadać zawartość metali ciężkich w sałacie rosnącej
    na terenie Krakowa.
    Okazało się żę wystarczy sałate rosnącą przy alejach (główa arteria komunikacyjna w
    Krakowie) i już można ją jeść.

    Wniosek nr 1:
    technologia pozwala nam załatwić wiele problemów któe po części sami sobie
    stowrzyliśmy

    Wniosek nr 2
    Niestety albo i stety postęp nauki jest tak duży że teraz
    fizyk z fizykiem ma problem żeby się dogadać.

    A co dopiero normalny zjadacz chleb który chce kupić
    sobie butelkę do picia.