  • 21. Data: 2016-08-29 18:22:27
    Temat: Re: Bydgoszcz - Wetlina
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-08-29 o 10:22, Miroo pisze:

    > A ja w długie trasy jeśli mogę, to jeżdżę głownie w nocy, w weekend. Z
    > wielu powodów. Po pierwsze dziecko śpi i nie marudzi (żona zresztą też),
    > po drugie pusto na drogach, po trzecie mało jest takich, którym się
    > bardzo śpieszy.

    Zestarzejesz się, to będziesz jeździł w dzień :-)
    Pusto jak pusto, w nocy - a do tego w weekend to naprawdę jest dużo
    niespodzianek na drodze.

    > Taka jazda jest wręcz przyjemnością w porównaniu do jazdy krajówką w
    > dzień w tygodniu, gdzie ciągle ktoś z przeciwka wyprzedzając spycha Cię
    > na pobocze, TIRY wymuszają jazdę 90km/h w terenie zabudowanym, co
    > kawałek stoisz w korku z niewiadomego powodu, itd itp

    To chyba lepiej wybrać jakieś "żółte" drogi, nawet trochę kilometrów
    dołożyć.
    Mniejszy ruch, bez dużych ciężarówek, ale w dzień.

  • 22. Data: 2016-08-29 18:25:43
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]

    > wielu powodów. Po pierwsze dziecko śpi i nie marudzi (żona zresztą też),
    > po drugie pusto na drogach, po trzecie mało jest takich, którym się

    Byłbym zapomniał. Od kilku lat się nigdzie na drodze nie spieszę.
    I to jest recepta na długie trasy :-)

  • 23. Data: 2016-08-29 19:13:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28.08.2016 o 20:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Cavallino,
    >
    > Sunday, August 28, 2016, 2:01:48 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To ma być przejazd z punktu A do punktu B. Albo się starzejesz albo
    > kapelusz w uszy już uwiera :( / :P

    Tylko raz jechałem na jeden skok w dalszą trasę (do Paryża) i mi się nie
    podobało zbytnio.
    A od wielu lat na wakacje jadę tak, że pół dnia jadę, a drugie pół
    zwiedzam okolice gdzie akurat zatrzymuję się na nocleg.
    Względnie włażę popołudniu do jakichś wód termalnych.

    > Dwa postoje po 15 minut wydłużą przejazd o pół godziny zaledwie.

    Jak długo jechałeś na zlot w Bieszczady, tak szczerze?
    Bo do Bydgoszczy to trzeba to mocno pomnożyć, pewnie *2.

    > Ja pisze o jednym długim postoju - 45 minut, jak w ciężarówce - po 4
    > godzinach. Posiłek, kawa, chwila odprężenia.

    > Podróż w nocy odrzucam. Niepotrzebne ryzyko.

    Dokładnie.
    Ale w dzień średnia 100 tym bardziej jest nierealna.

  • 24. Data: 2016-08-29 22:44:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Monday, August 29, 2016, 7:13:28 PM, you wrote:

    > Tylko raz jechałem na jeden skok w dalszą trasę (do Paryża) i mi się nie
    > podobało zbytnio.

    Ale z Poznania do Paryża to nie z Bydgoszczy do Wetliny. Drobne 500 km
    różnicy. Swoją drogą kiedyś nie narzekałeś na tę trasę...

    > A od wielu lat na wakacje jadę tak, że pół dnia jadę, a drugie pół
    > zwiedzam okolice gdzie akurat zatrzymuję się na nocleg.
    > Względnie włażę popołudniu do jakichś wód termalnych.

    Zdecydowanie się starzejesz.

    > Jak długo jechałeś na zlot w Bieszczady, tak szczerze?

    Wyjazd z domu o 11:16, w ośrodku byłem o 17:54. Ale po drodze miałem
    przystanki - obiad z czekaniem na posiłek (Zajazd Magyar - odradzam
    szczerze) i Ewa coś w Sanoku miała do załatwienia i dość długo szukałem.

    > Bo do Bydgoszczy to trzeba to mocno pomnożyć, pewnie *2.

    780/450 = 1.733

    Ale inaczej jedzie się mając do pokonania 450 km a inaczej mając do
    pokonania 780 km.

    > Dokładnie.
    > Ale w dzień średnia 100 tym bardziej jest nierealna.

    Nadal zapominasz, że większość trasy to droga dwujezdniowa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2016-08-29 23:08:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Cavallino,
    >Wyjazd z domu o 11:16, w ośrodku byłem o 17:54.

    Z Opola w Bieszczady to sie teraz elegancko jedzie :-)

    Ja tak nie potrafie, ale znajomy wsiada o 8 rano w auto, a wieczorem
    jest juz w Grecji.
    Choc i mnie nie przeszkadza jakos nadmiernie 10h za kolkiem ...

    J.

  • 26. Data: 2016-08-29 23:24:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, August 29, 2016, 11:08:36 PM, you wrote:

    > Z Opola w Bieszczady to sie teraz elegancko jedzie :-)

    Wtedy też się dobrze jechało. Tylko niepotrzebnie do tego zajazdu
    zjechaliśmy.

    > Ja tak nie potrafie, ale znajomy wsiada o 8 rano w auto, a wieczorem
    > jest juz w Grecji.
    > Choc i mnie nie przeszkadza jakos nadmiernie 10h za kolkiem ...

    Ja jednak wolę mniej przerw i rozłażenia się po drodze a więcej
    konkretnej jazdy. Nie zawsze się da.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2016-08-29 23:30:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-08-29 o 23:08, J.F. pisze:

    > Ja tak nie potrafie, ale znajomy wsiada o 8 rano w auto, a wieczorem
    > jest juz w Grecji.

    "To mów pan też."

    MJ

  • 28. Data: 2016-08-29 23:58:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości
    >"To mów pan też."

    W tym przypadku naprawde tak jedzie.
    To nie jest jakies nadzwyczajne osiagniecie - tylko jak RoMan pisze -
    trzeba sobie powiedziec - jedziemy, a nie szwedamy sie po okolicy.

    Jeszcze niuans - jest w Grecji, ale na granicy, do docelowego miejsca
    daleko. A spac sie juz chce.

    J.

  • 29. Data: 2016-08-30 08:27:47
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-08-29 o 18:22, cef pisze:
    > Pusto jak pusto, w nocy - a do tego w weekend to naprawdę jest dużo
    > niespodzianek na drodze.

    Dlatego na drogach <=90km/h się nie śpieszę, a jak jest pusto to można
    sobie zrobić "dzień" włączając długie.

    > To chyba lepiej wybrać jakieś "żółte" drogi, nawet trochę kilometrów
    > dołożyć.
    > Mniejszy ruch, bez dużych ciężarówek, ale w dzień.

    Żółte drogi w dzień to mnóstwo rowerzystów i tabuny "kolarzy" jadących
    po 50 stuk w jednym peletonie. Żeby ich pop...ieściło. Zajmują
    kilkadziesiąt metrów drogi na całą szerokość pasa, a pod górkę jadą
    <5km/h. Wyprzedzić niebezpiecznie, bo u nas górki i zakręty.
    Niby zorganizowana grupa, a w zadzie mają swoje bezpieczeństwo i jazdę
    zgodnie z przepisami.

    Ale masz rację, w dzień wolę drogi lokalne niż jednojezdniową zatłoczoną
    krajówkę.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2016-08-30 15:41:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dlatego na drogach <=90km/h się nie śpieszę, a jak jest pusto to
    >można sobie zrobić "dzień" włączając długie.

    Coraz rzadziej jest pusto, a za to trudno wyprzedzic jakiegos
    zawalidroge.

> [...]
    >jazdę zgodnie z przepisami.

    >Ale masz rację, w dzień wolę drogi lokalne niż jednojezdniową

    Owszem, na bocznej bywa mniejszy ruch i nie ma tirow ... ale jak sam
    piszesz - rowerzysci, traktory w zniwa, kombajny, no i wioski bywaja
    dlugie.

    J.