  • 11. Data: 2018-02-18 07:50:34
    Temat: Re: CEPIK 2.0 fuszerka
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-17 o 22:29, Kris pisze:
    > Kilkadzisesiąt lat już przeglądy w swoich i najbliższej rodziny autach przegądy
    robię ale takiego zaświadczenia ani razu nie dostałem
    > Pieczątka w dowód zawsze i paragon na potwierdzenie wpłaty czasami

    Zaświadczenie dają gdzies od dwóch lat.
    Wcześniej tylko paragon
    Gdzie Ty te przeglądy robisz?
    Skoro innym dają bez pytania, to pewnie jest na to jakiś
    przepis - znajdź go, powołaj się i się upomnij.

  • 12. Data: 2018-02-18 08:25:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-02-2018 o 21:52, Alf/red/ pisze:

    > Powinieneś zostać głównym wdrożeniowcem w MC. Bo tam sami dyletanci i
    > partacze są. Student w godzinę potrafi, a oni dobrych kilka miesięcy
    > (nie licząc poprzednich mutacji) uruchamiają.

    Weź spróbuj jpk wysłać do urzędu skarbowego.
    Zobaczysz jak bardzo można skomplikować prostą sprawę, gdy się pracuje
    za państwowe pieniądze.

    Aplikacja która nie robi nic poza sprawdzeniem pliku tekstowego i
    przesłaniem go na serwer w sieci, uruchamia się i pracuje w takim
    tempie, jakby sama była jądrem dużego systemu operacyjnego, albo wręcz
    kompilowała go w trakcie swojego uruchamiania.

    A logiki na jaką wpadli autorzy tego procesu wysyłania i podpisywania
    pliku, bez instrukcji nie jesteś w stanie pojąć, nawet jeśli jesteś
    informatykiem z zawodu.

  • 13. Data: 2018-02-18 08:30:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 lutego 2018 07:50:36 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Zaświadczenie dają gdzies od dwóch lat.
    > Wcześniej tylko paragon
    > Gdzie Ty te przeglądy robisz?
    > Skoro innym dają bez pytania, to pewnie jest na to jakiś
    > przepis - znajdź go, powołaj się i się upomnij.

    Ale mi to do niczego niepotrzebne

  • 14. Data: 2018-02-18 09:13:33
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 lutego 2018 08:25:18 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
    > Weź spróbuj jpk wysłać do urzędu skarbowego.
    > Zobaczysz jak bardzo można skomplikować prostą sprawę, gdy się pracuje
    > za państwowe pieniądze.
    To lepiej zobacz jak się wysyła deklaracje VAT. Podpowiem, że przy pomocy napisanej
    przez rządowych programistów wtyczki do Acrobata a cały proces przypomina łapanie się
    lewą ręką za prawe ucho.
    Ale mnie osobiście to nie dziwi, bo zarobki doświadczonych programistów i architektów
    w tzw. sektorze prywatnym oscylują w okolicach 15 - 20 tys. zł. Czyli pewnie więcej
    niż jakiś dyrektor departamentu w budżetówce.

  • 15. Data: 2018-02-18 11:02:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-02-2018 o 09:13, CTP pisze:
    > To lepiej zobacz jak się wysyła deklaracje VAT. Podpowiem, że przy pomocy napisanej
    przez rządowych programistów wtyczki do Acrobata a cały proces przypomina łapanie się
    lewą ręką za prawe ucho.

    Wiem, bo pity od dawna wysyłą się tak samo, ale jpk jest jeszcze
    bardziej porąbany.

  • 16. Data: 2018-02-18 12:32:21
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Za drugim powinny być dwie dwójki a nie trzy (1 802 228 -> 180 228), a
    > za trzecim chyba 223kkm->203. To by dawało mniej-więcej przebiegi
    > kilkanaście tysięcy rocznie. No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o
    > przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" gdzie jakieś (zakładam:
    > poprawne) przebiegi można znaleźć. Wyrzucałeś? Nie zapisujesz nic? To
    > przepadło.

    Nie mam zwyczaju wyrzucania kwitów, nie pamiętam także, abym je
    dostawał. Ale chodzi nawet nie o kwity, a o to, że wkurwia mnie ta
    wszechobecna fuszerka, że trzeba każdemu patrzeć na ręce nawet kiedy
    robi coś pozornie nieskomplikowanego jak wpisanie sześciu cyferek...

  • 17. Data: 2018-02-18 13:00:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-02-17 o 22:29, Kris pisze:
    > Zdaniem niektórych nowy DR musze wyrobić ale póki co jeżdze na starymi i tej
    kartce.

    Co się stało z tym rozporządzeniem które jednym papierkiem załatwiało
    wieloletni problem z brakiem miejsca na pieczątki?
    Przecież "dobra zmiana" miała pokazać że się da.
    Jednak się nie da?

  • 18. Data: 2018-02-18 13:09:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-18 o 08:30, Kris pisze:

    > Ale mi to do niczego niepotrzebne

    Skoro dają, to weź i możesz przeczytać i wyrzucić.
    Może diagnosta wiedział, że nie potrzebujesz i nie dawał :-)

  • 20. Data: 2018-02-18 14:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Wiem, bo pity od dawna wysyłą się tak samo, ale jpk jest jeszcze
    > bardziej porąbany.

    Ale co wy chcecie od e-deklaracji?
    Proste wysyłanie, podpis za pomoca podanie jednej kwoty, proste łatwe i
    działa.
    Do tego najwidoczniej otwarte zrodła bo wysyłanie działa tez z aplikacji
    zewnetrznych.
    Nie wiem jak mogłoby to prosciej działac.
    No dobra, mogłoby kwote zapamietywac etc ale bez przesady - imo to wielki
    krok w strone przyjaznosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 19. Data: 2018-02-18 14:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    >
    > A logiki na jaką wpadli autorzy tego procesu wysyłania i podpisywania
    > pliku, bez instrukcji nie jesteś w stanie pojąć, nawet jeśli jesteś

    Uuu, przyznaje ze po wdrozeniu systemu e-deklaracje liczyłem ze cos
    poszło w dobra strone.
    Prosty system, działa całkiem ok.

    Ale widze ze wracaja do tradycji płacznikowej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"