  • 91. Data: 2019-07-21 14:51:51
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Jakie wykorzystanie? - rozważam sytuację, kalkuluję, daję cenę i termin.
    > Klient może zostawić auto lub pojechać poszukać innego, gdzie będzie
    > miał szybciej i taniej.

    Trzeba mu to powiedzieć, że spokojnie znajdzie coś za 1/10 ceny i nie
    będzie problemu.
    Albo w wycenie podać mu cenę 500 zł + 4500 za swoje ryzyko.

  • 92. Data: 2019-07-21 14:55:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale ponoszę dodakowy koszt związany z zatrudnieniem osobnego gościa od
    > "dociągania" (podówjna kontrola)

    A ten który mi dociąga, to za darmo pracuje?

    >i za serwis maszyn co tydzień. Stali
    > klieńci wiedzą, że przez 30 lat nie zdarzył się u mnie przypadek złago
    > wyważania lub niedokreecenia koła.

    > Dalej naciągam?

    Jeśli masz 10% kosztów w stosunku do przychodów - to i owszem.

    > Jesteś pewien, że w "Twoich" 50 zł też jest to wszystko wliczone? A jak
    > Ci odpadnie koło w 12 km? (zanim pojedziesz je dociągnąć)...

    Wcześniej też dociągają dynamometrykiem.
    Czyli robią dwa razy to, co Ty tylko raz.
    Oczywiście możesz mieć większe koszty i wyższa cena może być uzasadniona.
    Przy czym koszt leasingu mercedasa i inne sztuczne pompowanie kup, nie
    wliczam do tego typu kosztów.

  • 93. Data: 2019-07-21 15:01:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 14:51 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Trzeba mu to powiedzieć, że spokojnie znajdzie coś za 1/10 ceny i nie
    > będzie problemu.
    > Albo w wycenie podać mu cenę 500 zł + 4500 za swoje ryzyko.

    Ale wtedy to ja muszę ponieść dodatkowe koszta związane z poznaniem rynku
    w wymianie sprzęgła w tym modelu. Dlaczego ja mam je ponosić? Poradzę
    sobie z tą wymianą (w życiu wymieniłem z 1000 sprzęgieł), biorę na siebie
    ryzyko i wyceniam swoją pracę na 5k.
    Nie wiem ile inni biorą za tą usługę (nie wiem czy to jest 500 czy 1500) -
    nie interesuje mnie to.
    Ja to zrobię za 5k lub wcale - zajmę się następnym autem z placu.

    TG

  • 94. Data: 2019-07-21 15:05:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Piszesz jak osoba, która nigdy sama i nie prowadziła żadnego biznesu.

    Mylisz się - do tego też jestem programistą, więc wiem o czym mówisz.
    Ale nadal uważam, ze w cenach dyktowanych przez wszelkiej maści Prokomy,
    tak z 90% to ich nieuzasadniony realiami zarobek (kosztów łapówek też
    nie wliczam i też traktuję jako oszustwo).

    Naprawdę prezes nie musi i wręcz nie powinien zarabiać miliona zł
    miesięcznie.

    > To nie jest "bo coś tam" - to są realne koszty, które mogę ponieść w
    > związku z tym zleceniem.

    Jak nie poniesiesz, to mu oddasz?
    Czy jak już złapałeś jelenia, to go ostrzyżesz do cna?

    Informuję klienta, że u mnie wymiana w tym
    > modelu kosztuje 5k i potrwa 3 dni. Nie muszę przy okazji obdzwonić pół
    > województwa aby poinformować klienta ile wynosi średnia za sprzęgło w
    > regionie.

    Nie musisz, bo dobrze wiesz że to 500 zł.
    I jak zaproponujesz 5000, bez informacji że 4500 to twoje widzimisie, to
    go po prostu naciągasz, choćbyś nie wiem jak teorię do tego dorabiał.

    > Dokładnie tak samo robię w IT - informuję, że taka
    > procedura/skrypt/program u mnie kosztuje  5k i będzie za tydzień
    > (ponoszę ryzyko dotrzymania ceny i terminu). Nie interesuje mnie ile
    > inni za to biorą - ja swoją pracę i czas w tym zleceniu wyceniam na 5k.

    Ale zawsze 5k, czy czasem 5k a czasem 5k/10?

    > Wg Ciebie jestem oszust bo inni robią "to samo" za 500 zł.

    Zależy jacy to inni - jak studenci, bez kosztów, to 5k może być realne.
    Jak większość Twojej konkurencji robi to jednak za 500, i 90% Twojej
    ceny to Twój zysk - to tak - jesteś oszust.

    > Na szczęście czasy na "ceny urzędowe" bezpowrotnie mineły...

    I dlatego naciągacze robią co chcą.

    > A jak zostało wycenione to pierwsze "100" - wg średniej z regionu? -
    > każdy ma inne koszta, jeden jest na rynku 50 lat inny dopiero zaczyna.
    > Jeden ma sieć 100 warsztatów, inny naprawia w garażu u teścia..

    No i co, masz koszty na 900 zł (albo chociaż 700-800) w jego przypadku
    czy nadal 100?

    Ja nie mówię, że ceny muszą być takie same, tylko o ich uczciwym wyliczaniu.
    Tak jak piszę - 50% marży, po uwzględnieniu WSZYTSKICH realnych kosztów,
    to jest ta granica.
    Można dyskutować o 10 czy 20 procenta w obie strony.
    O kilku tysiącach procent, już nie - to czyste oszustwo.

    Ten z
    > siecią ma rabat na częściach sięgający 70% ceny jaką płaci "garażowiec"

    No to oszukuje ktoś inny, ale to nadal jest tylko 70% ceny i może
    zaistnieć (sam to już tu pisałem), a nie 1000% ceny.

  • 95. Data: 2019-07-21 15:09:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 14:55 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Jeśli masz 10% kosztów w stosunku do przychodów - to i owszem.
    A czemu nie 5 lub 20% - nie ma na szczęście rządowego cennika
    "zwyczajowych kosztów".
    To moja i klienta sprawa ile zapłaci za usługę.
    Jak przesadzę z ceną to nie będę miał klientów - jak mam klientów to
    urzędnikom nic do tego jakie mam ceny.

    > Oczywiście możesz mieć większe koszty i wyższa cena może być uzasadniona.
    Dokładnie, nie bez przyczyny podałem przykład z kalibracją maszyny.
    Takich dodatkowych kosztów o których klient z ulicy nie ma pojęcia może
    być więcej.

    TG

  • 96. Data: 2019-07-21 15:10:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 13:37, Cavallino pisze:

    > Owszem - można zostać oszukanym.
    > I nie ma to nic wspólnego z uczciwością takich oferentów.

    Ale też nie traktuj każdej oferty nieco droższej
    jako oszustwo.

    > Dlatego oszuści sobie wygodnie żyją.
    > Ale nadal to nie zdejmuje z nich łatki oszustów.

    Ale nie przypinaj tej łatki każdemu nieco droższemu oferentowi.

    > Nie - to jest wolny rynek, ale z całą masą oszustów, którzy chcą w rok
    > zarobić na Mercedesa albo w dwa na dom.

    Cała masa oszustów?
    Jest ich tyle samo co tych do bólu uczciwych.

    > I co w związku z tym?
    > Nadal oceniam to jako obronę przez oszustwami, a nie żaden tam wolny rynek.
    > Są mniej rozgarnięci, którzy mają prawo tacy być, w przeciwieństwie do
    > rzekomego prawa oszusta do dowolnego zawyżania ceny.

    Jeśli każdą droższą ofertę traktujesz jak oszustwo, to możesz to
    traktować jako obronę.
    Ale jest to normalny wybór na rynku.

    > Ale o nim mówimy.
    > Zorientowanego nie oszukasz.

    Ale spotkanie niezorientowanego z ceną z kosmosu, to nie jest
    przypadek standardowy na rynku.
    Poza tym niezorientowany nie ma najmniejszej szansy
    nawet ocenić czy zapłacił dużo, bo taka wybrał ofertę
    czy nastąpił skrajny przypadek (a Ty uważasz, że to norma)
    i został oszukany.
    Oszustów nie jest cała masa a tylko akceptowalny statystyczny procent na
    rynku.

    Rozumiem, że masz żal, bo parę razy przepłaciłeś,
    ale to nie powód, żeby wszędzie widzieć samych oszustów.
    Bardziej narzekałbym na brak fachowości i klasy przy
    wyjaśnianiu niepowodzeń swoich działań przez warsztaty samochodowe.
    To większy problem niż cena.

  • 97. Data: 2019-07-21 15:17:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 15:05:08 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > nie wliczam i też traktuję jako oszustwo).
    >
    > Naprawdę prezes nie musi i wręcz nie powinien zarabiać miliona zł

    Ale jak spolka zarabia 100mln zl, to moze :-)

    J.

  • 98. Data: 2019-07-21 15:17:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale wtedy to ja muszę ponieść dodatkowe koszta związane z poznaniem
    > rynku w wymianie sprzęgła w tym modelu.

    Nie - wystarczy podać mu swoją realną cenę wykonania takiej usługi, a
    nie dokonywać jej patrząc w sufit.
    Realna cena to tak, która opiera się na kosztach.

    Jak nie potrafisz tego zrobić, to nadal to jest Twój problem i problem
    Twojej uczciwości, albo brak wiedzy.

    Taka cena w przykładzie była podana - wynosiła 500 zł (dla innych
    przypadków).

    >Dlaczego ja mam je ponosić?

    Bo to Ty zdecydowałeś się na prowadzenie biznesu.
    Umiejętność wyceny, jest jednym z jego podstawowych założeń.

> [...]
    > na siebie ryzyko i wyceniam swoją pracę na 5k. > Nie wiem ile inni biorą za tą
    usługę (nie wiem czy to jest 500 czy 1500)

    Ale nie o to chodziło w przykładzie, tylko o wymianę sprzęgła kosztującą
    500 zł, która dla danego typu miałaby kosztować 5 tys.
    A jakbyś chciał wymieniać zawsze sprzęgło za 5 tys, to spokojna głowa,
    że w życiu nie wymienisz 1000 zł sprzęgieł w swojej karierze.

    > Ja to zrobię za 5k lub wcale - zajmę się następnym autem z placu.

    A wymienisz w nim za 5 tys, czy jednak za 500?

  • 99. Data: 2019-07-21 15:20:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A czemu nie 5 lub 20% -

    Bo przykład na który odpowiadałeś zawierał dwie kwoty - 500 zł jako
    realną cenę, razem z marżą, i 5 tys dla tego konkretnego przypadku jako
    widzimisie usługodawcy.

    > Jak przesadzę z ceną to nie będę miał klientów - jak mam klientów to
    > urzędnikom nic do tego jakie mam ceny.

    Urzędnikom nie, co najwyżej sądowi.
    Przegrałbyś, ale mało kto będzie się Tobą po sądach o to ciągał,
    zwłaszcza z tych nieświadomych, którzy dadzą się zrobić w jelenia.
    Na tym oszuści bazują.

  • 100. Data: 2019-07-21 15:26:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 14:48:08 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Nic nie wymieniam, nic nie naprawiam - moja branża to IT :-)
    > Ale analogię widzę sporą. Można napisać program bez projektu, testów,
    > dokumentacji i zaoferować 5x mniej niż z powyższym. Klient powie, że ten z
    > testerami to oszust - przecież program robi to samo, ale czy na pewno?

    Ale branza mniej wymierna.

    Przy wymianie opon wszyscy wiedza, ze cena ok 80, za 60 trudno
    znalezc, 100 to drogo, a 200 to juz oszust :-)

    I jakby mial na bramie wyraznie napisane 200, to by chyba nie musial
    tej bramy otwierac :-)

    A co wiecej - wszyscy sie spodziewaja w miare typowego wykonania
    uslugi, i co tu ma byc lepiej czy gorzej - ze masz jednego
    "umyslowego" od dokrecania srub ?
    On az takich kosztow nie generuje.

    I gdzies tam tylko ASO mozna postawic dla przykladu, bo u nich jakos
    drogo, a niektorzy klienci nie omijaja, nawet jak nie musza ...

    J.