  • 21. Data: 2019-07-18 13:58:53
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jul 2019 20:33:25 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Bo autoryzowany komputer na kilka marek np. VAG kosztuje 15k zł, używka
    > 4k zł. Amortyzację tego, mechanik ma rozłożyć sobie na 10 lat? Ogólnie
    > stwierdzenia typu "jemu to zajęło tylko 15 min" są dziecinne.

    Dziecinne? A niedziecinne zachowanie to jakie jest - łykanie bezkrytycznie
    każdej, nawet najbardziej porąbenej kwoty?

    Dziecinna, panie kolego, to jest wiara, że istnieje coś takiego jak etyczne
    wyznaczanie cen usług. Kto może, winduje je w kosmos.

    Na marginesie, mówimy o warsztacie, przez który codzienie przechodzi 10, 15
    a czasem i 20 samochodów. Niech polowa ma robioną diagnostykę komputerową.
    Maszyna za 15k zwróci sie po niecałym roku.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 22. Data: 2019-07-18 15:07:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lipca 2019 13:58:48 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Dziecinne? A niedziecinne zachowanie to jakie jest - łykanie bezkrytycznie
    > każdej, nawet najbardziej porąbenej kwoty?

    Dokładnie tak
    Jak fachowcy wyczują jelenia to go kroją
    Przykład z wiosny
    Wymiana chłodnicy klimy w peugeocie 307
    Jeden z warsztatów zaśpiewał mi cenę 350zł bo to ponoć 5 godzin roboty bo cały przód
    auta trzeba rozbierać
    Na szczęście w necie sa filmiki i manuale jak taką chłodnice wymienić. Czas maks pół
    godziny i nie trzeba rozkręcać połowy auta
    Drugi przykład z innej branży: kilka lat temu kupiłem używana zamrażarkę żeby ją
    wstawić do garażu i tam mrozić co potrzeba
    Jednak jakoś słabo mroziła, zawołałem wiec fachowca żeby zerknął co i jak.
    Człowiek przyjechał, rozkręcił obudowę coś tam w okolicach agregatu oglada i
    stwierdził ze musi zamrażare zabrać na warsztat bo konieczne jest uzupełnienie
    czynnik a i takie tam i lutować musi a tego u mnie nie zrobi
    Pytam o cenę to powiedział że jak innych niespodzianek nie będzie to kilka
    stów(dokładnej kwoty nie pamiętam)
    Kwota była wyższa od tej za jaką klamota kupiłem wiec zrezygnowałem z naprawy. Gość 5
    dych za fatygę skasował i pojechał
    coś mnie tknęło i rozkręcam dolną obudowę żeby na agregat popatrzeć.
    Odkręcam dwie śrubki zdejmuję kratkę a tam przy agregacie ładne pokrętko od
    termostatu(niewidoczne z zewnątrz)
    Przekręciłem z min na maks i zamrażarka zaczęła mrozić nawet za mocno. Za kilka dni
    trochę musiałem nastaw zmniejszyć. Ponad 5 lat już pewnie minęło i sprzęt mrozi do
    dzisiaj.
    W życiu nie uwierzę że fachowiec nie widział tego pokrętła i tego ze jest ono w
    pozycji min. Chciał głupa przypalić, zamrażarka by ze dwa dni u niego na aucie
    postała, on by pokrętło przekręcił a mnie kilka stów skasował za wymianę czynnika i
    coś tam jeszcze by wymyślił.

  • 23. Data: 2019-07-19 07:09:04
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-18 12:59, Budzik wrote:
    [...]
    > Jakis czas temu robiłem inna rzecz.
    > Czas pracy około 30minut, moze godzina chociaz zdziwiłbym sie.
    > Cena - prawie 200zł czesci plus 150zł robocizna.
    > Cena na allegro czesci - 90zł.
    Ale części tego samego producenta? Bo np. cena popychaczy hydraulicznych
    do mojego silnika w tym samym sklepie (iparts.pl) waha się od 20 do 60
    zł/szt w zależności od producenta. Uszczelka pokrywy zaworów od jakichś
    45 do 90. Czujnik ciśnienia oleju to 11-12 zł za krzaka i jakieś 25 zł
    za markowy z tego co pamiętam z przed kilku lat.

    > Czyli jak zrobie w 2h chociaz nie wiem co by mi miało tyle czas zajac to
    > jestem 260zł do przodu... Cóż...
    >
    > No i satysfakcja - bezcenne :))))
    Hehe, z miesiąc temu wymieniałem wspomniane popychacze, odkręcałem miskę
    olejową w celu wyczyszczenia smoka, zrobiłem kontrolne czyszczenie EGR-a
    bo znowu lampka zaczęła się czasami zapalać. Ze 12 godzin rozłożone na
    piątek i sobotę mi to zajęło. :-) Ale robiłem to po raz pierwszy w
    życiu. W każdym razie tak się zastanawiam ile czasu to by zajęło
    zawodowemu mechanikowi i ile by za tę robotę skasował. Ja musiałem
    dodatkowo zainwestować jeszcze 300 zł w narzędzia, więc myślę, że
    wszystko ponad 3,5 godziny to mój zysk. Chociaż w sumie narzędzia to też
    zysk... :-) Inna sprawa, że w tej całej robocie to pewnie ze 3 h spędziłem
    na czyszczeniu smoka i innych elementów silnika (tam gdzie się dało) z
    mazi pozostałej po starych olejach.

  • 24. Data: 2019-07-19 10:32:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-19 o 07:09, JDX pisze:

> [...]
    > życiu. W każdym razie tak się zastanawiam ile czasu to by zajęło
    > zawodowemu mechanikowi i ile by za tę robotę skasował

    Kiedyś też sprawiało mi satysfakcję grzebanie w aucie,
    ale z tego wyrosłem.

  • 25. Data: 2019-07-19 10:38:06
    Od: p...@g...com

    --Kiedyś też sprawiało mi satysfakcję grzebanie w aucie, ale z tego wyrosłem.

    pokolenie A.Slodowego odchodzi :-) nadciaga generacja ktora wymienia filtry czy olej
    za pomoca smartfona :-)

  • 26. Data: 2019-07-19 11:43:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lipca 2019 10:38:08 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:

    > pokolenie A.Slodowego odchodzi :-) nadciaga generacja ktora wymienia filtry czy
    olej za pomoca smartfona :-)

    Bo do tej pory było tak ze Polak uważał że jak się nie ubrudzi i nie zmęczy to
    wynagrodzenie się nie należny(autor Kogutek)
    Młode pokolenie mądrzeje i woli zapłacić fachowcowi zamiast się samemu brudzić.

  • 27. Data: 2019-07-19 11:49:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 11:43, Kris pisze:

    > Bo do tej pory było tak ze Polak uważał że jak się nie ubrudzi i nie zmęczy to
    wynagrodzenie się nie należny(autor Kogutek)
    > Młode pokolenie mądrzeje i woli zapłacić fachowcowi zamiast się samemu brudzić.

    Przecież pisałeś o czynnościach, przy których się ubrudzi.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2019-07-19 11:50:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 11:49, Liwiusz pisze:

    > Przecież pisałeś o czynnościach, przy których się ubrudzi.

    * to znaczy nie ubrudzi.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2019-07-19 12:08:27