  • 11. Data: 2014-04-20 03:01:38
    Temat: Re: Cichy i wydajny komputer
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    2late pisze:

    > W grudniu skladalem peceta i jest nieslyszalny a stoi kolo lewej nogi,
    > 50 cm od mojego ucha. 20 cm dalej stoi malutki NAS Zyxel nsa 310 i
    > slysze jego wiatraczek.
    > http://www.corsair.com/en/hydro-series-h90-140mm-hig
    h-performance-liquid-cpu-cooler

    > http://www.fractal-design.com/home/product/cases/dis
    continued-products/define-r2-black-pearl

    > http://www.bequiet.com/en/powersupply/303
    > 4 wiatraki chodza non-stop na najnizszych obrotach (przelacznik z przodu
    > obudowy pozwala przelaczyc na srednie i maksymalne obroty). To samo
    > mozna zrobic software'owo w programie dolaczonym do plyty glownej.

    Dzięki za podpowiedź, a czy znasz inne, najlepiej mniejsze, ciche obudowy?

  • 12. Data: 2014-04-20 08:53:03
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    2late pisze:

> [...]
    > obudowy pozwala przelaczyc na srednie i maksymalne obroty). To samo
    > mozna zrobic software'owo w programie dolaczonym do plyty glownej.

    Pamiętasz jeszcze jaką kartę grafiki zainstalowałeś? Potrzebuję czegoś
    co obsłuży mi 2x DVI-D 1920x1200. Gry? raz na jakiś czas Call of Duty :)

  • 13. Data: 2014-04-20 09:44:01
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/04/2014 02:01, Piotr Rezmer wrote:

    h-performance-liquid-cpu-cooler

    continued-products/define-r2-black-pearl

    > Dzięki za podpowiedź, a czy znasz inne, najlepiej mniejsze, ciche obudowy?

    Niestety nie, skladalem sobie i podrazylem temat ale nie probowalem innych.
    Na ale moze sprawdz na stonie www.fractal-design.com, ta ktora wybralem
    jest najwieksza, chociazby dla porownania cen i mozliwosci.

  • 14. Data: 2014-04-20 09:47:38
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/04/2014 07:53, Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    >
    > Pamiętasz jeszcze jaką kartę grafiki zainstalowałeś? Potrzebuję czegoś co
    > obsłuży mi 2x DVI-D 1920x1200. Gry? raz na jakiś czas Call of Duty :)

    Korzystam z zintegrowanej. Nie gram w zadne gry a obsluguje (grafika)
    QuickSync i rewelacyjnie szybko kompresuje filmy, a to juz bardzo mnie
    interesuje.
    Super widok kiedy kompresujesz film i uzycie procesora wynosi 3%. :)

  • 15. Data: 2014-04-20 10:32:08
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    2late pisze:

    > Korzystam z zintegrowanej. Nie gram w zadne gry a obsluguje (grafika)
    > QuickSync i rewelacyjnie szybko kompresuje filmy, a to juz bardzo mnie
    > interesuje.

    To napisz jeszcze jaki wstawiłeś CPU/MB i będę mieć komplet informacji
    do skopiowania ;)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2014-04-20 12:17:10
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/04/2014 09:32, Piotr Rezmer wrote:

    > To napisz jeszcze jaki wstawiłeś CPU/MB i będę mieć komplet informacji do
    > skopiowania ;)

    http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20Extreme6ac/
    http://ark.intel.com/products/75122/

    Asrock tylko ze wzgledu na obsluge wirtualizacji. Wszyscy producenci podaja
    ze obsluguje ale tylko Asrock jest potwierdzony przez zwyklych uzytkownikow
    (chodzi o plyty desktopowe).

  • 17. Data: 2014-04-20 14:07:48
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętasz jeszcze jaką kartę grafiki zainstalowałeś? Potrzebuję czegoś co
    > obsłuży mi 2x DVI-D 1920x1200. Gry? raz na jakiś czas Call of Duty :)

    Wystarczy integra. Obecnie płyty główne często mają i DVI i HDMI (można użyć
    przejściówki HDMI-DVI), oczywiście działające niezależnie. I oczywiście
    standardem jest obsługa przez oba wyjścia rozdzielczości Full HD.

  • 18. Data: 2014-04-20 17:09:24
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > B) wymiana notebooka na cichego i wydajnego desktopa, notebook
    > pozostanie do pracy w terenie

    Wymyśliłem sobie taki zestaw na podstawie Waszych postów:

    Obudowa: Fractal Design DEFINE Mini micro-ATX(producent z polecenia
    2late, większej obudowy nie potrzebuję)

    Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro 10 (z polecenia 2late) 550W (nie ma
    słabszego)

    CPU: core i7 4770T (z powodu sensownego poboru mocy i przyzwoitej
    wydajności)

    Cooler: Corsair Hydro Series H60 (120mm)

    RAM: byle jaki 16GB (nie wiem jaką prędkość dobrać do CPU) np GoodRam 2x
    8GB 1600MHz CL10

    MB: Asrock H87 Pro4 (bo ponoć Asrock to teraz dobra firma, 4 sloty RAM,
    LAN Intel, obsługa >1 monitora)
    lub: Asrock B85M Pro4
    lub: Asrock Z87M Pro4

    Dysk: Samsung 840 Pro (już mam)

    (Opcja)
    GPU: Zotac 640 Zone Edition ZT-60207-20L (bo 2xDVI i pasywna, ale nie
    wiem czy pociągnie 2 x 1920x1200 - brak specyfikacji na stronie
    producenta, teoretycznie nawet moja laptopowa nvidia 2100M daje sobie z
    tym radę)

    Co sądzicie o powyższej specyfikacji?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2014-04-20 17:40:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "fifak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > bo ja w pewnym okresie też świrowałem na punkcie wyciszania PECETA i
    > ostatecznie udało mi się osiągnąć poziom stacjonarnego kompa na CORE i3 +HD
    > 5570 z tylko jednym wentylatorem BIGFAN 12cm w zasilaczu na wolnych obrotach,
    > później stwierdziłem że otoczenie w mieście bardziej hałasuje wpadałem w coś
    > co przypominało "dzień świra" ale na szczęście wyszedłem z tego
    No nie wiem czy tło bardziej hałasuje.

  • 20. Data: 2014-04-21 00:01:52
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-04-20 17:09, Piotr Rezmer pisze:

    Może coś takiego Cię zainteresuje:
    http://hardforum.com/showthread.php?t=1776053

    https://www.google.com/search?q=itx+water+cooled&cli
    ent=firefox-a&hs=yrL&rls=org.mozilla:pl:official&cha
    nnel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Jz9UU8nHO
    eHC7AbJx4BA&ved=0CCoQsAQ&biw=1280&bih=870
    Tu fajnie wygląda ta biała - chyba lianli, gdzieś widziałem forum z
    pełnym opisem co i gdzie, ale nie pamiętam gdzie.

    Będzie cichuteńko i wydajnie, kwestia tylko, co tam włożysz do środka :P