  • 21. Data: 2014-04-21 11:13:20
    Temat: Re: Cichy i wydajny komputer
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "2late" <d...@w...pl> wrote in message
    news:livu3i$fo1$1@dont-email.me...

    > Super widok kiedy kompresujesz film i uzycie procesora wynosi 3%. :)

    No wlasnie - a jakim narzedziem wykorzystujesz Quicksynca?

  • 22. Data: 2014-04-21 11:35:15
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/04/2014 16:09, Piotr Rezmer wrote:

    > Wymyśliłem sobie taki zestaw na podstawie Waszych postów:

    > Obudowa: Fractal Design DEFINE Mini micro-ATX(producent z polecenia 2late,
    > większej obudowy nie potrzebuję)

    Ja nie tyle polecam, co odpowiadam co kupilem. I oznacza to mniej wiecej
    tyle, ze gdybys sie na to zdecydowal, to odpowiem na kazde pytanie na temat
    uzywania tego sprzetu w praktyce, na ktore nie odpowie ci zaden marketoid. ;)
    Dla przykladu obudowa ma wiatrak od spodu, osloniety siateczka, co
    powstrzymuje mase kurzu i nie wpuszcza do srodka. Szkoda tylko ze ten filtr
    wyjmuje sie tylko od tylu obudowy i musze odsunac komputer od sciany na
    glebokosc obudowy zeby wyciagnac ten filtr i go przeczyscic.

    > Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro 10 (z polecenia 2late) 550W (nie ma
    > słabszego)
    >
    > CPU: core i7 4770T (z powodu sensownego poboru mocy i przyzwoitej wydajności)

    Dwa dni temu ktos wrzucil na grupe:
    http://pclab.pl/art53333-11.html

    > Cooler: Corsair Hydro Series H60 (120mm)
    >
    > RAM: byle jaki 16GB (nie wiem jaką prędkość dobrać do CPU) np GoodRam 2x
    > 8GB 1600MHz CL10

    Z reguly na plytach glownych jest ograniczona ilosc slotow (np: 4).
    W przypadku upgrade'u za rok lub dwa, z reguly nie wiadomo co zrobic ze
    starym RAMem 4 x 4 GB jesli nagle chcemy 4 x 8GB. Warto o tym pomyslec.

    > MB: Asrock H87 Pro4 (bo ponoć Asrock to teraz dobra firma, 4 sloty RAM, LAN
    > Intel, obsługa >1 monitora)
    > lub: Asrock B85M Pro4
    > lub: Asrock Z87M Pro4

    Kupilem plyte z wbudowana bezprzewodowa karta sieciowa (a/c) i poki co nie
    uzywam tego, niepotrzebnie przeplacilem ale kto wie co bedzie za rok. ;)
    Ultra szybkie uruchamianie (w 2 sec.) Windowsa 8.1 nie dziala. Intel LAN
    teaming tez nie dziala ale to wina switcha raczej.
    Polecam jednak najnowszy, mozliwy, model, nawet nie zauwazysz jak 2 lata
    przeleca i czegos tam bedzie brakowac. Nie przypuszczam zeby znalazla sie
    osoba, ktora przetestowala wszystkie podane przez ciebie modele plyt
    glownych wiec czytaj wczystkie manuale, od deski do deski, zanim cos kupisz.

    > Dysk: Samsung 840 Pro (już mam)

    No, to teraz tylko dobry program do backupu trzeba kupic.

  • 23. Data: 2014-04-21 13:00:53
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 21/04/2014 10:13, ggs wrote:

    > No wlasnie - a jakim narzedziem wykorzystujesz Quicksynca?

    MediaConverter 8
    Zanim kupisz sciagnij trial na kilka tygodni.
    Poza tym kupilem sporo oprogramowanie przed swietami kiedy bylo sporo
    promocji wiec gdybys sie zdecydowwal popatrz na strone facebooka, twittera
    itp... czy przrypadkiem nie maja regulrnych promocji.

    Poza tym, nawet przy odtwarzaniu filmow, zaznaczam w VLC sprzetowa
    akceleracje i uzycie procesora spada drastycznie.

  • 24. Data: 2014-04-21 14:17:40
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro 10 (z polecenia 2late) 550W (nie ma
    > słabszego)

    Do twojego zestawu wystarczy i 350W, aby był markowy i cichy.

    > CPU: core i7 4770T (z powodu sensownego poboru mocy i przyzwoitej
    > wydajności)

    Tak jak w sąsiednim wątku pisałem o i5T - tą "energooszczędność" uzyskano
    obniżając częstotliwość względem zwykłego i7 4770 (2.5 GHz zamiast 3.4 GHz).
    Podobny spadek poboru mocy uzyskasz na zwykłym 4770 jeśli zmniejszysz mu
    częstotliwość o 900 MHz i obniżysz napięcie zasilające. Tyle że 4770 ma tą
    przewagę nad 4770T że w razie potrzeby możesz mu przywrócic maksymalną
    wydajność (3.4 GHz), a 4770T niekoniecznie pójdzie na 3.4 GHz. No i 4770
    jest też tańszy od 4770T.

    > RAM: byle jaki 16GB (nie wiem jaką prędkość dobrać do CPU) np GoodRam 2x
    > 8GB 1600MHz CL10

    Na LGA1150 małe znaczenie ma częstotliwość pamięci.

    > MB: Asrock H87 Pro4 (bo ponoć Asrock to teraz dobra firma, 4 sloty RAM,
    > LAN Intel, obsługa >1 monitora)

    Na wszystkich 3 wyjściach wizyjnych obsługuje rozdzielczość 1920x1200, czyli
    wystarczy.

> [...]
    > czy pociągnie 2 x 1920x1200 - brak specyfikacji na stronie producenta,
    > teoretycznie nawet moja laptopowa nvidia 2100M daje sobie z tym radę)

    Musi mieć conajmniej 2x 1920x1200. Inna rzecz że (skoro z jakichś przyczyn
    nie chcesz przejściówki HDMI-DVI) możesz używać jednego DVI z płyty głównej,
    a drugiego z karty graficznej. Wtedy wystarczy karta graficzna z tylko
    jednym DVI (czyli jakiś Geforce 610 z pasywnym chłodzeniem).

  • 25. Data: 2014-04-21 17:10:28
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    maX pisze:

    > Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Do twojego zestawu wystarczy i 350W, aby był markowy i cichy.

    Też tak sądzę, ale chyba nie ma nic zdecydowanie cichszego niż ten Dark
    Power? Zapas mocy może też się przydać, jak mnie najdzie ochota na jakąś
    grę :)

> [...]
    > zamiast 3.4 GHz). Podobny spadek poboru mocy uzyskasz na zwykłym 4770
    > jeśli zmniejszysz mu częstotliwość o 900 MHz i obniżysz napięcie

    Tak też myślałem. Natomiast trochę mnie zaskakuje całkiem dobry wynik
    4770T w teście Passmark. 9k5 vs 8k8 dla 4770 przy teście wszystkich
    rdzeni. Test pojedynczego rdzenia wypada nawet minimalnie lepiej na
    korzyść 4770T (wyniki z CPUBoss). Przy tak duże różnicy w maksymalnym
    zegarze (bez trybu turbo) 3,5 vs 2.5 GHz (czyli 40%) można by się
    spodziewać dużo większej różnicy w wynikach. Widać, że przełożenie
    zegara na wynik testu nie jest liniowe.

    > Na LGA1150 małe znaczenie ma częstotliwość pamięci.

    Tak też myślę, sprawdzę tylko ba pamięć miała CL8 i powinno być ok.

> [...]

    > przyczyn nie chcesz przejściówki HDMI-DVI) możesz używać jednego DVI z
    > płyty głównej, a drugiego z karty graficznej.

    Nie mam nic przeciwko przejściówce. Po prostu często dane marketingowe
    nie zawsze idą w parze z rzeczywistością. No ale jak zachce mi się
    zagrać nawet w najprostszą grę to pewnie iGPU się zadławi. Ciekawe czy
    przy obciążeniu grafiki w CPU spada wydajność CPU?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2014-04-21 17:48:21
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-20 03:01, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    h-performance-liquid-cpu-cooler

    continued-products/define-r2-black-pearl

    > Dzięki za podpowiedź, a czy znasz inne, najlepiej mniejsze, ciche obudowy?
    Niewielka, a cicha: fractal design core 1000 - mATX, bardzo przewiewna,
    ale z racji gąbki-filtra za przednim panelem (który w całości robi za
    wlot powietrza) - szum/wysokie tony z wnętrza nie wydostają się tak
    łatwo. W dodatku każdą obudowę można znacznie wyciszyć w własnym
    zakresie - oklejając blachy matami bitumicznymi, by zwiększyć ich
    sztywność i spowodować brak rezonansów własnych.
    coś takiego:
    http://www.centrumaudio.pl/userdata/gfx/154e75d7961a
    6dbc3441efe921280bb0.jpg
    - do dostania w sklepach car-audio w wysokich cenach, w sklepach
    budowlanych - z pokryciem folią aluminiową na dziale dekarskim, oraz na
    allegro (apama)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 27. Data: 2014-04-21 21:18:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Rezmer wrote:
    > Stan obecny:
    > notebook + stacja dokująca + 2 x Monitor 24" DVI. CPU Core i5 M520,
    > 8GB RAM, SSD 512GB, Szumiący wentylator, piszczące dławiki
    >
    > Stan oczekiwany:
    > Wzrost wydajności, cisza na biurku.
    >
    > Możliwe opcje:
    > A) wymiana notebooka na cichy i wydajny
    > B) wymiana notebooka na cichego i wydajnego desktopa, notebook
    > pozostanie do pracy w terenie

    dobra solidna obudowa z dużymi wolnoobrotowymi wentylatorami, dobrze
    zaprojetkowana jeśli idzie o przypływ powietrza...
    dobry markowy zasilacz ze sporym zapasem mocy

    to jest podstawa cichego komputera

  • 28. Data: 2014-04-21 21:38:20
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-04-21 21:18, Marek Dyjor pisze:

    > dobra solidna obudowa z dużymi wolnoobrotowymi wentylatorami, dobrze
    > zaprojetkowana jeśli idzie o przypływ powietrza...
    > dobry markowy zasilacz ze sporym zapasem mocy

    Jak ma mieć spory zapas mocy, to musi mieć też certyfikat 80+ gold
    minimalnie, a zasilacz dałbym pasywny przy takim sprzęcie - jakiś
    Seasonic. Skoro karty graficznej praktycznie nie będzie, to bez sensu
    kupować zasilacz niewiadomo jak wielkiej mocy.

  • 29. Data: 2014-04-22 08:56:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-21 21:38, BQB pisze:

> [...]
    > Seasonic. Skoro karty graficznej praktycznie nie będzie, to bez sensu
    > kupować zasilacz niewiadomo jak wielkiej mocy.

    Dokładnie. "kadłubek" tej klasy, bez mocnej grafiki, pobiera w idle
    45-55W, pod pełnym obciążeniem może z 80W - na nic się zda zasilacz
    550W, który przy tak niskim obciążeniu będzie miał marną sprawność, i
    drugie np 30W będzie sam w sobie generował w ciepło.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 30. Data: 2014-04-22 10:12:51
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > 550W, który przy tak niskim obciążeniu będzie miał marną sprawność, i
    > drugie np 30W będzie sam w sobie generował w ciepło.

    Czyli jak, poszukać pasywnego zasilacza 200W? Myślę, że takich nie
    produkują. Jeśli dołożyłbym w przyszłości kartę grafiki np GT640 wtedy
    wymienić zasilacz na mocniejszy? Ma to sens?

    --
    pozdrawiam
    Piotr