  • 11. Data: 2018-05-14 11:49:52
    Temat: Re: Co się stało z tarczą?
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-05-12 o 21:42, m4rkiz pisze:

    > to juz malo, zwlaszcza jezeli nie obejrzales ich z kazdego brzegu

    Mało od razu...
    Kolega mój, jak w jego beemwicy kloców już nie było bo poodpadały,
    to gdy nadjeżdżał, ludzie uciekali w popłochu myśląc że to lądowanie awaryjne
    aeroplanu.

  • 12. Data: 2018-05-14 14:15:37
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-05-14 o 01:08, pueblo pisze:
    > Witaj PiteR, 14 maj 2018 w news:XnsA8E1EC698CD7Cdayrider@localhost.net

    > Też to w końcu wczoraj zauważyłem. Wcześniej jak patrzyłem to widziałem
    > tę grubszą częśc i myśłałem że jest ok.
    > Pytanie, dlaczego starł się tak krzywo? Powinno ocierać tak samo na całym
    > obwodzie, a tak nie jest.

    Obstawiam zatarte prowadnice w zacisku i dlatego krzywo ściera klocek.
    Porządnie wyczyścić zacisk, oczyścić prowadnice, wymienić gumki na nich,
    do tego nowe tarcze z klockami i wszystko powróci do normy

  • 13. Data: 2018-05-14 18:12:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]

    > tę grubszą częśc i myśłałem że jest ok.
    > Pytanie, dlaczego starł się tak krzywo? Powinno ocierać tak samo na całym

    Okładziny klocka przymocowane są do niego nitami. Zdarłeś klocek
    najpierw prawie do zera - wtedy nity demolowały Ci tarczę. Potem zdarłeś
    resztę i jechałeś metalem po metalu. dopełniając dewastacji. Pewnie od
    temperatury metal się wyginał i cholera wie co jeszcze i darł dalej tarczę.

    No cóż... czekają Cię wydatki skoro tak zaniedbałeś sprawę. Ciesz się,
    że żyjesz. Ta reszta klocka mogła zaklinować koło.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2018-05-14 20:17:52
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > No cóż... czekają Cię wydatki skoro tak zaniedbałeś sprawę. Ciesz się, że
    > żyjesz. Ta reszta klocka mogła zaklinować koło.

    okładzina klocka mocowana nitami?? gdzieś ty coś takiego widział?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2018-05-14 23:04:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-14 o 20:17, tck pisze:

    > okładzina klocka mocowana nitami?? gdzieś ty coś takiego widział?

    Na zjechanych klockach. W samym środku wykładzin 2 metalowe, błyszczące
    punkty wielkości 1-groszówki. Tak to "coś" nazwał mechanik więc
    nazewnictwo może być niewłaściwe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2018-05-15 18:35:38
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Kamil 'Model', 14 maj 2018 w news:pdbul8$57e$1@gioia.aioe.org
    napisałeś/aś:

> [...]
    > klocek. Porządnie wyczyścić zacisk, oczyścić prowadnice, wymienić
    > gumki na nich, do tego nowe tarcze z klockami i wszystko powróci do

    Kolega chyba wygrał nagrodę główną. Klocek starty krzywo jak fix. Akurat
    najlepiej widoczna część jest gruba. Wymienione prowadnice tego zacisku,
    klocki i tarcze tył.
    No i co? To wszystko przez jedną zaciętą prowadnicę? Dziwi mnie, że
    tarcze z tyłu nie wyglądają jakby klocki je brały jakoś szczególnie. No i
    gryzie mi się to z tym, że mech. powiedział, że tarcza (mówił o prawej
    tył) i tak przegrzana. Jak może być przegrzana, skoro nie widać żeby
    klocki jakoś mocno ją dociskały? Różnica między przodem a tyłem rażąca.
    U nas wymiana klocków 2x50, tarcz 50, czyszczenie zacisków oraz wymiana
    prowadnic(jednego zacisku) 135( w tym skrzętnie wliczony zmywacz do
    hamulców - nie wiem czemu, przecież to powinno być w cenie wymiany tarcz)
    Pytam się, czy sprawdzają tarcze na bicie - nie.
    Piszę to bo pewnie większość z was nie wie ile za takie frykasy, bo sami
    takie proste rzeczy robicie.
    https://www.dropbox.com/sh/f7ms55ksxddvrbq/AAAi9-3b7
    5Vz6f8c_6DJek0ca?dl=0

  • 17. Data: 2018-05-15 20:40:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.05.2018 o 18:35, pueblo pisze:
    > czyszczenie zacisków oraz wymiana
    > prowadnic(jednego zacisku) 135

    A wymienił przy okazji tłoczek, czy tylko gumki? Wymienił gumkę pod
    zimeringiem za tłoczkiem? Jak dokręcał przewód to dał nową podkładkę
    medzianą? Przewód po odkręceniu zacisnął szczypcami czy wkręcił śrubkę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2018-05-15 21:54:17
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Mateusz Bogusz, 15 maj 2018 w news:pdf9je$b07$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > A wymienił przy okazji tłoczek, czy tylko gumki? Wymienił gumkę pod
    > zimeringiem za tłoczkiem? Jak dokręcał przewód to dał nową podkładkę
    > medzianą? Przewód po odkręceniu zacisnął szczypcami czy wkręcił śrubkę?

    Raczej na pewno nie, bo to by kosztowało, że ho ho i by się pochwalili.
    Czyszczenie zacisków to chyba trochę szczotką, jakimś środkiem i wsio.
    Zresztą nie widziałem - tyle, co widze jak sie schylę pod samochód.
    Swoją drogą, widziałem rachunki ze stycznia tamtego roku z innego
    warsztatu na naprawy obu tylnych zacisków - łącznie prawie 500. Zabawne
    kuźwa jest to, że w każdym występuje inna reperaturka zacisków - do dwóch
    różnych średnic tłoczka. Powiedziałem o tym temu dzisiejszemu, ale on
    mówi, że nie widzi żeby te zaciski były robione.
    I jak tu im ufać? Naprawdę, aż się człowiekowi nie chce dbać o samochód,
    jak sobie pomyślisz, że kuźwa wydasz tę swoją krwawicę, a tu i tak wuj z
    tego i jak jeździłeś, tak nadal jeździsz rzęchem.
    A jak już trafisz na równego gościa, to inaczej zaskoczy. Pytam takiego
    jednego ostatnio, co jest z tym kółkiem od pompy wspomagania, bo chodzi
    jak pijane na boki i piszczy. A on na to, że no nie powinno tak, ale nie
    wie dlaczego i co się powinno z tym zrobić.

  • 19. Data: 2018-05-17 10:29:49
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Panowie, macie jakieś teorie dlaczego tylnie koła są cieplejsze po
    jeździe niż przednie?
    Na tyle nowe klocki i tarcze, na przodzie - nowe klocki. Nie wiem jak
    było wcześniej.

  • 20. Data: 2018-05-17 10:58:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Panowie, macie jakieś teorie dlaczego tylnie koła są cieplejsze po
    >jeździe niż przednie?
    >Na tyle nowe klocki i tarcze, na przodzie - nowe klocki. Nie wiem jak
    >było wcześniej.

    Takie "wyczuwalnie cieplejsze", czy parzą ?

    Podnosnik i zobaczyc czy sie kolo swobodnie obraca.

    J.