  • 21. Data: 2015-04-16 20:05:47
    Temat: Re: Co za silnik montują w Nissanach Note ?.
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Ale wiesz, że powstaje na lekko zmodyfikowanej płycie podłogowej Sandero?
    > I wymiary, poza długością, przekładającą się głównie na bagażnik, ma z
    > grubsza podobne?

    Tak. Widziałem stały obok siebie Stepway i Duster. Wymiarami to one
    rzecywiście praktycznie się nie różnią.
    Wiesz rozmawiałem z jakimś bodajże wysoko postawionym w hierarchi
    kierownikiem, bo na hasło HR16DE szeregowi pracownicy robili szerokie oczy i
    skierowali mnie do jakiegoś wyższego rangą majstra. Ten zmarszył czoło,
    pokopał w papierach, wyszukał i w końcu rzeczywiście znalazł kartkę o w/w
    zmianach, lecz wprowadzanie tego silnika będzie miało miejsce dopiero w
    sierpniu tak, że jest czas na przemyślenia.

    Gdyby to montowali w stepwayu, to po prostu nie ma dyskusji, brałbym w
    ciemno, bo pojazd po prostu bardzo mi sie podoba i jest zgrabny jak diabli a
    i lekko podwyższony/uterenowiony.
    Co do Dustera mam zagwozdkę czy czasami nie wziąść i20, bo Duster to jedak
    taka trochę krowa, a ja nie jestem przyzwyczajony do takich
    większogabarytowych wozideł, i nie wiem czy mi się toto do garazu zmieści
    :).
    Ileż to razy parkowało się w takich miejscach golfiaczem, w któych o 5
    centów większy wóz już by nie zaparkował.....

    Endriu

  • 22. Data: 2015-04-16 20:51:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Endriu" <p...@i...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

> [...]
    > taka trochę krowa, a ja nie jestem przyzwyczajony do takich
    > większogabarytowych wozideł, i nie wiem czy mi się toto do garazu zmieści

    Przecież Duster ma wymiary zwykłego kompakta i to nie kombi.
    Jest tylko trochę wyższy, ale nie na tyle żeby nie wchodził w to samo
    miejsce i to z antenką od cb, w które wcześniej wchodził kompakt.
    To tylko jego przetłoczenia i bojowy wygląd sprawiają że odnosisz wrażenie
    iż to duże auto.

  • 23. Data: 2015-04-16 21:06:45
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

> [...]
    > miejsce i to z antenką od cb, w które wcześniej wchodził kompakt.
    > To tylko jego przetłoczenia i bojowy wygląd sprawiają że odnosisz wrażenie

    Trzeba przyznać że kolega Laisar ciekawoskę wrzucił interesującą.

    Trochę też mi zależy na wyższym zawieszeniu, bo już mam dość tarcia miską o
    glebę w moim golfiaczu. Moj kloga w golfie 1,9 tdi już dwa razy michę
    zmieniał bo jeździ z ubezpieczneiami jako przedstawiciel i dużo kilometrów
    robi rocznie. Ja na razie nie wymieniałem, ale za każdym razem jak wjeżdżam
    w jakąs muldę to mam podwyższone ciśnienie i w obawie o to że mi olej z
    silnika zaraz znajdzie się na jezdni, bo za każdym razem z pod spodu słychac
    jakieś tarcie. Masakra. Po prostu Golfiacze mk4 są na nasze drogi za niskie,
    i chętnie pojeździłbym czymś wyższym.

    Nie ma co gadać kolego Cavalino, Duster z tym zagazowanym japońskim
    silnikiem 1,6, byłby zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od i20 .....

    Endriu

  • 24. Data: 2015-04-16 22:52:47
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 19:17:29 UTC+2 użytkownik Endriu napisał:

    > Duster dla mnie to za duża krowa

    Konstrukcyjnie duster to tylko trochę przedłużone sandero na większych kołach (;

    30 cm dłuższy od stepwaya, szerokość z lusterkami taka sama, wyższy o 10 cm (ale
    połowa z tego to prześwit).

    Wymiary wewnętrzne kabiny są niemal takie same - tylko bagażnik 1,5x większy, dzięki
    większej długości.

    (Nie namawiam - to tylko fakty).

    > [w note] 1,2 też jest ze sprężarką i kompresorem

    Tylko w wersji 98 KM - ten 80-konny to wolnossak.

  • 25. Data: 2015-04-17 10:42:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Apr 2015 13:52:47 -0700 (PDT), w
    <4...@g...c
    om>, laisar <k...@o...pl>

    No proszę... tylko tyle, a cena x 2 :).

  • 26. Data: 2015-04-17 12:11:52
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 10:47:18 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > No proszę... tylko tyle, a cena x 2 :).

    sandero od 30 tys. vs duster od 40 tys. - jeśli to jest "x 2" to raczej używamy innej
    matematyki <;

  • 27. Data: 2015-04-17 17:48:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > spodu słychac jakieś tarcie. Masakra. Po prostu Golfiacze mk4 są na nasze
    > drogi za niskie, i chętnie pojeździłbym czymś wyższym.

    Właśnie z tego powodu zmieniłem świetnego i bezproblemowego Ceeda na
    Dustera.
    Ale Stepway też styknie, jest raptem o 1 cm niżej zawieszony.
    Tylko że silniki słabsze i ogólnie auto uboższe.

    > Nie ma co gadać kolego Cavalino, Duster z tym zagazowanym japońskim
    > silnikiem 1,6, byłby zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od i20 .....

    Oba równie kiepskie, bo żaden nie ma turbiny i nie jedzie.

  • 28. Data: 2015-04-19 13:49:47
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Oba równie kiepskie, bo żaden nie ma turbiny i nie jedzie.

    Opowieści o kupnie nowego pojazdu ciąg dalszy.
    Tym razem wstąpiłem do salonu Kia i .... znowu się wk...rwiłem. Dowiedziałem się, że
    Kia to właściwie to samo co Hundai. W pojazdach mnie interesujących montują silniki
    1,2 i 1,4 DOHC (to samo co w Hundaiach i20 i i30). Zajebiście spodobał mi się Kia
    Rio. Mały zgrabny. Dostępny z w/w silnikami mówiłem. Wiadomo idealnie by było aby
    takie Rio miało 135 konny beznynowy (najlepiej zagazowany) silnik 1,6 GDI (dostępny w
    Ceed):

    http://images70.fotosik.pl/811/b97be3bfa125fe87.jpg

    ...ale oczywiście nie można zamówić sobie takiej konfiguracji. No coż machnąłęm ręką,
    niech będzie ten 1,4 ze 100 koniami. Pytam kosultatnta: Panie gazujecie fabrycznie
    ten 1,4 który w Rio jest jak najbardziej dostępny w tym modelu:

    http://images66.fotosik.pl/811/425f47a03f87040e.jpg

    ...na co oczywiście konsultant odpowiada z uśmiechem na ustach: "Nie gazujemy tego
    silnika, w Rio gazujemy tylko silnik 1,2"... grrrrrr......

    Endriu

  • 29. Data: 2015-04-19 14:05:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Endriu wrote:

    > Tym razem wstąpiłem do salonu Kia i .... znowu się wk...rwiłem. Dowiedziałem się,
    że Kia to właściwie to samo co Hundai.

    wow! Szybki jesteś :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl