  • 11. Data: 2017-11-24 12:20:58
    Temat: Re: Czy kondensatory muszą mieć zawsze taką samą pojemność?
    Od: Bytomir Kwasigroch vel SOT666 <b...@g...com>

    użytkownik rageofhonor napisał:

    > Zastanawia mnie czemu w sklepach elektronicznych mówili że mogę zastąpić
    > uszkodzone kondensatorami o wyższej pojemności jeśli nie jest to prawdą.

    Jak wsadzisz takie jak były, znów spuchną. Trzeba wsadzić większe.

    > Kosztują grosze. Chyba nie z chciwości.

    Z chciwości były zamontowane mniejsze, bo kosztowały grosze, stąd twój problem.

  • 12. Data: 2017-11-24 16:41:58
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Bytomir Kwasigroch vel SOT666 <b...@g...com> wrote:

    > Jak wsadzisz takie jak były, znów spuchną. Trzeba wsadzić większe.

    Dlaczego kondensatory o mniejszej pojemności miałyby puchnąć, a o większej
    nie?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 13. Data: 2017-11-24 16:55:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 16:41, Adam Wysocki pisze:

    > Dlaczego kondensatory o mniejszej pojemności miałyby puchnąć, a o większej
    > nie?

    Te o mniejszej pojemności mają większe ESR i (przy pracy impulsowej)
    się będą bardziej grzały.
    P.G.

  • 14. Data: 2017-11-24 16:56:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Dlaczego kondensatory o mniejszej pojemności miałyby puchnąć, a o większej
    > nie?

    Bo mają mniejsze esr i się mniej nagrzewają?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2017-11-24 18:16:55
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 24.11.2017 o 12:10, Dariusz Dorochowicz pisze:
> [...]
    a.pl...

    > Wartość krytyczna oznacza jednak coś troszkę innego. Tam po prostu były
    > dziadowsko dobrane elementy.

    krytyczna znaczy istotna dla działania całości. w tym wypadku była
    krytyczna.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2017-11-25 02:51:19
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo generalnie mozna i tak sie robi, sam naprawiam to wiem.
    > Można trafić na specyficzne układy które mogą nie działać jak sie da
    > większą
    > pojemność ale szanse a to są na poziomie <1%, więc wlutuj i zdaj relację.

    Dzisiaj a raczej wczoraj specjalnie pojechałem chyba do jedynego sklepu w
    okolicy który je ma. Okazało się że są LOW ESR i mają takie same wartości.
    Wlutuję, jak znowu spuchną zamienię je na mocniejsze.

  • 17. Data: 2017-11-25 09:31:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 02:51, rageofhonor pisze:
    > zamienię je na mocniejsze.

    Ale wiesz, że większa pojemność nie przekłada się na mniejsze/późniejsze
    spuchnięcie? :-)

    Robert

  • 18. Data: 2017-11-25 12:32:12
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale wiesz, że większa pojemność nie przekłada się na mniejsze/późniejsze
    > spuchnięcie? :-)
    >
    > Robert

    nie wiadomo co miał na myśli pisząc mocniejsze- może wyższą temperaturę
    pracy? może wyższe napięcie? możliwe, że też pojemność...
    a na przedmiotowe pytanie odpowiedź padła 24go o 16:55-56;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 19. Data: 2017-11-25 18:31:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > w okolicy który je ma. Okazało się że są LOW ESR i mają takie same
    > wartości. Wlutuję, jak znowu spuchną zamienię je na mocniejsze.

    To daj większą pojemność i na wyższe napięcie, mniejsza szansa że szybko
    spuchną.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2017-11-27 13:12:21
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Te o mniejszej pojemności mają większe ESR i (przy pracy impulsowej)
    > się będą bardziej grzały.

    Ok, nie wiedziałem o tej zależności.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]