  • 21. Data: 2017-11-27 16:53:45
    Temat: Re: Czy kondensatory muszą mieć zawsze taką samą pojemność?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 13:12, Adam Wysocki pisze:

    > Ok, nie wiedziałem o tej zależności.

    Elektrolit o 2 x większej pojemności to w pewnym sensie jakby dwa
    połączone równolegle. Przy takim połączeniu pojemność wzrośnie 2x a ESR
    spadnie 2x.
    P.G.

  • 22. Data: 2017-11-27 17:38:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Elektrolit o 2 x większej pojemności to w pewnym sensie jakby dwa
    >połączone równolegle. Przy takim połączeniu pojemność wzrośnie 2x a
    >ESR spadnie 2x.

    Z tym, ze Piotrze - niekoniecznie.
    Moze w srodku jest jest zwitek folii, ale dluzszy.
    I cienszej, zeby sie zmiescila :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-12-08 22:45:33
    Od: "nom" <n...@g...com>

    Użytkownik "rageofhonor" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Strzeliło mi kilka kondensatorów na płytce zasilacza od odtwarzacza i
    niesatety nie było w sklepie dokładnie takich samych kondensatorów.
    Powiedzieli że mogę zastosować o wyższej pojemności. Czy nie wpłynie mi to
    negatywnie na pracę urządzenia.

    Kup na 105*C, może dłużej posłużą niż te na 85*C.
    A pojemność i napięcie może być wyższe, byle miejsca na wlutowanie
    wystarczyło. :-)