  • 11. Data: 2019-08-24 18:43:26
    Temat: Re: Czy w benzynie rozpuszcza się sól? [Mycie płytki]
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej P. Wozniak napisał:

    > Skoro chciałeś myć benzyną, to mogłeś przecież przemyć roztworem wodnym
    > izopropanolu. Schnie szybciej niż sama woda.

    Skoro już przy roztworach jesteśmy, to zauważę, że tequila dobra jest
    w towarzystwie soli.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2019-08-24 22:46:39
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Skoro już przy roztworach jesteśmy, to zauważę, że tequila dobra jest
    > w towarzystwie soli.

    I może się palić równie dobrze jak benzyna.

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2019-08-24 23:13:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > I może się palić równie dobrze jak benzyna.

    Taką anegdotkę mogę przytoczyć. Znajomy dostał kiedyś w prezencie
    dużą flachę tequili. Spróbował, stwierdził, że to paskudztwo, więc
    przeznaczył do przemywania. Wprawdzie nie płytek i gniazd procesorów,
    bo produkuje mechanikę precyzyjną i optykę całkiem niezłej klasy, ale
    na tyle to blisko, że opowieść nie będzie off-topic. Jak już zużył pół
    butelki, ktoś go oświecił, że trzeba z plasterkiem cytryny i odrobiną
    soli. Sprawdził. Tequilę z warsztatu wycofał.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2019-08-25 00:43:09
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Znajomy dostał kiedyś w prezencie dużą flachę tequili. Spróbował,
    > stwierdził, że to paskudztwo, więc przeznaczył do przemywania.

    Co może być dobrego w bimbrze z gorzkiego kaktusa? :)

    W zbliżonym klimacie:
    Moja ś.p. Babcia, zaprzysięgła abstynentka, mimo tego robiła nalewki,
    ajerkoniak (pychota!), i "koniak". W skład / recepturę tego ostatniego
    wchodziły m.in. suszone śliwki. Kiedyś na bazarku sprzedano jej, nie
    zauważyła, wędzone. Sporządziła napój wg swej receptury, i, jak to
    czyniła z innymi tego typu produktami, po-roz-darowywała po rodzinie.

    "Koniaku" ze tym nietypowym smakiem nikt jakoś nie chciał przyswajać, aż
    wpadła do nas znajoma mej (również już ś.p.) Matki, i wypiła bez
    wzdragania, jedynie zaznaczając, że po raz pierwszy zdarzyło się jej pić
    alkohol, zawierający sam w sobie... przekąskę (no bo ten zapach
    wędzonki) :)

  • 15. Data: 2019-08-25 00:59:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JaNus napisał:

    > Co może być dobrego w bimbrze z gorzkiego kaktusa? :)

    No, jakieś 40% tego dobrego tam było.

    > W zbliżonym klimacie:
    > Moja ś.p. Babcia, zaprzysięgła abstynentka, mimo tego robiła nalewki,
    > ajerkoniak (pychota!), i "koniak".

    Ani jedno, ani drugie, nalewką nie jest (więc wierzę w zaprzysięgłość).

> [...]
    > Kiedyś na bazarku sprzedano jej, nie zauważyła, wędzone. Sporządziła
    > napój wg swej receptury, i, jak to czyniła z innymi tego typu produktami,

    Coś mi ta opowieść dziwną się wydaje. Z niewędzoną śliwką, pod nazwą
    "kalifornijska", zetknąłem się stosunkowo niedawno. Zrazu wydała mi
    się produktem całkiem bezużytecznym. Teraz się przyzwyczaiłem, ale
    też niecałkiem.

> [...]
    > wzdragania, jedynie zaznaczając, że po raz pierwszy zdarzyło się jej
    > pić alkohol, zawierający sam w sobie... przekąskę (no bo ten zapach

    Whisky nigdy nie piła?! Przecież tam zapach dymu z wrzosowisk jest
    obowiązkowy.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2019-08-25 01:08:09
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Ani jedno, ani drugie, nalewką nie jest (więc wierzę w zaprzysięgłość).

    Z Księżyca spadłeś?
    Zwróć uwagę na PRZECINKI!

  • 17. Data: 2019-08-25 01:10:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Z niewędzoną śliwką, pod nazwą
    > "kalifornijska", zetknąłem się stosunkowo niedawno. Zrazu wydała mi
    > się produktem całkiem bezużytecznym. Teraz się przyzwyczaiłem, ale
    > też niecałkiem.

    Czy keks, też byś robił na wędzonej?

  • 18. Data: 2019-08-25 12:53:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JaNus napisał:

    > Z Księżyca spadłeś?
    > Zwróć uwagę na PRZECINKI!

    Zwróciłem uwagę na cudzysłów. A to skłoniło mnie do przyjęcia takiej
    interpretacji zdania, w którym pierwszy przecinek w wyliczeniu ma
    odmienne znaczenie. Przyjmuję do siebie grzeczną uwagę, że pomyliłem
    się. Mógłbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat babcinej techologii
    "robienia koniaku"?

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2019-08-25 12:54:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JaNus napisał:

    > Czy keks, też byś robił na wędzonej?

    Keks to nie ciasto śliwkowe. Znany był na długo prze pojawieniem
    się niewędzonych śliwek.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2019-08-25 21:24:51
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 15:27:35 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Bez przesady, kranówa i szybko zdmuchnąć, żeby osad nie został.

    Lepiej użyć odkurzacza i resztki wody odessać. Kilka kropel wody odkurzaczowi nie
    zaszkodzi a ssanie dokładnie wysuszy resztki wilgoci.