  • 21. Data: 2014-07-25 12:58:03
    Temat: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-25 12:07, WW wrote:

    > Dzięki za wyjaśnienie.
    > Mam wrażenie, że dotyczy to jazdy na zbyt niskich obrotach na danym
    > biegu i przy skrzyni ręcznej.

    Według mnie bez znaczenia (prawie). Moc na silniku musi być mniej więcej
    ta sama, to co jest za skrzynią to inna bajka. Inna sprawa, że żeby
    uzyskać ta samą moc na 2000 obrotów moment musiałby być dwa razy większy
    niż przy 4000 - po prostu silnik nie wydoli przy przyspieszaniu - ani to
    ekonomiczne ani zdrowe ani przyspieszenie dupy nie urywa.

    > Sam miałem tendencje zbyt wczesnego
    > właczania najwyższego biegu. Teraz mam skrzynie DSG i to ona decyduje,
    > na jakim biegu jadę i rzadko kiedy w trasie dochodzę do 3000. Przez 5
    > lat raz jedyny włączyłem tryb "sport" - jak kupowałem i sprawdzałem czy
    > się da.
    > Jak się to ma do takiego przypadku?

    Po prostu 3000 jest już dla silnika w miarę zdrowe przy delikatnym
    przyspieszaniu - tak założył producent w kompromisie między ekonomią,
    przyspieszeniem i trwałością silnika - co stawiał na 1 miejscu co na
    drugim ciężko powiedzieć - zresztą dociśnij pedał do podłogi to powinien
    chyba iść do czerwonego pola, bo wtedy priorytet zmienia się na
    przyspieszenie.

    Shrek.

  • 22. Data: 2014-07-25 12:58:08
    Temat: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazowa?"?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-07-25 12:37, A.L. pisze:
    > Dobrze jest tes okadzac od czasu do czasu. Kadzidlem
    >
    > A.L.

    A co najmniej raz w roku pokropić kropidłem. W niedzielę.
    pwz

  • 23. Data: 2014-07-25 13:13:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-25 12:09, WW wrote:

    > Tak, ale ułamkowa w stosunku do mocy znamionowej, a więc tolerowanej
    > przez dany silnik.

    Ale moc maksymalna występuje gdzieś w okolicach odcinki - u mnie przy
    gdzieś 6500 - wtedy moment wynosi X.

    Przy tym samym momencie X przy powiedzmy 1500 obrotów (w praktyce nie da
    się osiągnąć takiego samego momentu) moc już będzie tylko 1500/6500=0,23
    mocy maksymalnej w moim przypadku około 30 koni.

    Z 30 koni to raczej do dupy przyspieszanie - w praktyce będzie z 10-15 -
    to jakby silniekiem od skutera rozpedzać 1,5 tonową brykę - na zdrowie
    mu nie wyjdzie;) do jazdy ze stałą prędkością wystarczy, choć też raczej
    nie zdrowo dla silnika.

    Ponadto (uwaga teraz zgaduje i mogę się mylić) - czas spalania mieszanki
    jest taki sam. Jak masz wysokie obroty to zawory wydechowe się otwierają
    prawie natychmiast. Porównajmy to do strzały z pistoletu - strzelasz
    pocisk natychmiast opuszcza lufę koniec. Jak masz za wolne obroty to
    mieszanka spali się równie szybko, ale zawory otworzą się znacznie
    później, tłok wolniej pracuje siły na tłok i cylinder są większe - tak
    jakby zatkać czymś lufę - broni to dobrze nie robi;)

    Wie ktoś czy mam rację?

    Shrek.

  • 24. Data: 2014-07-25 13:22:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-25 12:58, Użytkownik pwz napisał:

    > A co najmniej raz w roku pokropić kropidłem. W niedzielę.
    > pwz
    Zapomniałeś dopisać ze przez "licencjonowanego" księdza, popa,
    rabina, muezina czy innego kapłana z religii w którą wierzysz.
    Ateiści mogą zamówić pokropienie spirytusem przez kolegę
    (też ateistę) np. na grillu. :-)

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2014-07-25 13:51:13
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-07-25 13:22, RadoslawF pisze:
    > Zapomniałeś dopisać ze przez "licencjonowanego" księdza, popa,
    > rabina, muezina czy innego kapłana z religii w którą wierzysz.
    > Ateiści mogą zamówić pokropienie spirytusem przez kolegę
    > (też ateistę) np. na grillu. :-)

    Śmichy - chichy, ale na mnie te sposoby działają. Mam pod osłoną
    p.słoneczną małą naklejkę ze św. Krzysztofem i "Modlitwą kierowcy". Nie
    to, żebym sam był święty, ale: rzucam okiem i noga jakoś tak sama
    schodzi z gazu. Kiedyś chyba była nawet taka akcja, podczas której
    gliniarze razem z księdzem w sutannie rozdawali obrazki. Refleksja,
    przemówienie do rozumu i emocji z prośbą o zastanowienie chyba lepiej
    działają niż ukryty w krzakach radar.
    pwz

  • 26. Data: 2014-07-25 15:46:31
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-25 13:51, pwz pisze:

> [...]
    > gliniarze razem z księdzem w sutannie rozdawali obrazki. Refleksja,
    > przemówienie do rozumu i emocji z prośbą o zastanowienie chyba lepiej

    Na innego będzie podobnie zdjęcie jego dziecka czy żony no ale jak kto
    woli...

    Lewis

  • 27. Data: 2014-07-25 18:56:52
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-07-25 03:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik megrimsES m...@i...pl ...

    > Czy Ty czasem nie przedstawiałes ostatnio listy usterek bardzo
    > niecharakterystycznej dla niewielkich przebiegów aut? ;-)

    Pisałem o samochodach, a nie o Skodzie Yeti.

  • 28. Data: 2014-07-25 18:58:04
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2014-07-29 16:10, Bugatti pisze:

    > Pytania na tej grupie stają się coraz bardziej dziecinne.

    Masz rację, pytanie nie należy do szczególnie inteligentnych. Może
    dlatego, że wiele osób używa i się nie zastanawia. Tak jak z soleniem
    wody do gotowania jajek - wiele osób soli, a nie każdy wie po co.
    M.in. od mechaników słyszy się takie teksty. Ja nie dłubię w
    samochodach, więc pytam jak to rzeczywiście jest... Niestety, trzeba
    mieć wiedzę by odpowiedzieć nawet na dziecinne pytanie. Odpowiedź w
    stylu "tak jest i koniec" nawet dzieci nie satysfakcjonuje... :)

    > Za nie długo mogą być pytania:

    Kiedy?! ;>

    > Do autora tematu:
    >
    > "Gazowanie" auta na jałowym nic nie daje. A wręcz szkodzi, ponieważ silnik doznaje
    większego przyspieszenia niż podczas obciążenia.

    Ale brak jest obciążenia, przez co i naprężenia chyba mniejsze (nie ma
    przenoszenia mocy na koła).
    Aha, ja o "gazowaniu na jałowym" nie pisałem... ;)

    > Silnik w aucie jest po to aby wykorzystywać jego power-band w pełnym jego zakresie
    - nie raz na miesiąc, tylko co kilka(-naście) kilometrów podczas jazdy!

    Ale pełną moc można wykorzystywać tylko wtedy, kiedy jest taka potrzeba.
    I tak robi większość. Jeżeli nie mam potrzeby, na przyjemności mi nie
    zależy, to po cholerę mam "gazować" (od świateł do świateł)? Żeby więcej
    paliwa spalić? :)

    > Na pewno mu to nie zaszkodzi - wręcz przeciwnie...

    O właśnie - a dlaczego "wręcz przeciwnie"? Co konkretnie zyskujemy?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 29. Data: 2014-07-25 20:44:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik megrimsES m...@i...pl ...

    > Pisałem o samochodach, a nie o Skodzie Yeti.

    ROTFL :)
    Taka udana fabia, octavia a yeti zepsuli?

  • 30. Data: 2014-07-25 22:15:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** RadoslawF pisze tak:

    > Mało kto wie że jadąc na za niskich obrotach zużywasz silnik
    > (konkretnie to wał, cylindry i pierścienie) dużo mocniej
    > niż jadąc na normalnych i nawet na większych (ale nie na czerwonym)
    > obrotach.

    i dlatego właśnie kiedy jadę na normalnych i nawet na większych
    (ale nie na czerwonym) obrotach firma FIAT przemawia do mnie SHIFT UP ^

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.