    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 11 Feb 2016 11:20:54 -0800 (PST)
    Subject: Czym wywiercić otwory
    From: r...@g...com

    Chciałbym się was poradzić w jednej sprawie.
    Otóż chodzi oto ze robię zabezpieczenie do mebli w warsztacie () lubię zabawy z
    metalem. W ziołem z warsztatu ojca płaski 2mm grubości płaskownik. I tu pojawia się
    problem bo tego płaskownika za huja nie da sie przewiercić! Próbowałem twierdzić 3
    rodzajami wierteł. wiertło kobaltowe wyszło zwycięsko w tego pojedynku ale nie
    przewierciło płaskownika na wylot lecz tylko zostawiło malutką kropkę podobną do tej
    jaką możną punktakiem zrobić. wiertło po prostu nie wierciło. n\a początku próbowałem
    małymi obrotami ze zwykłą siłą nacisku. zdołało tylko zrobić ten punkcik. potem
    próbowałem wiercić naciskając wiertłem na metal całym ciałem, nadal nic. podobną
    sytuacje miałem jak chwiałem wywiercić otwór w rękojeści w nożu. nie chciało za huja
    iść. myślałem że to wina moja, ale przed wierceniem w tym płaskowniku wierciłem
    większym wiertłem w dużo grubszej stali i szło jak w masło. Tak się zastanawiam czy
    aby to nie jest płaskownik z tej samej stali co nóż. może ktoś wie jak wywiercić
    otwór w tak twardej stali jak te co robi się noże?