  • 21. Data: 2018-04-16 16:29:01
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 16 Apr 2018 15:38:37 +0200, sirapacz

    > Doblo 2007 bez DPF, ale z dwumasą (nie wiem czemu jej się tak wszyscy
    > boją...)

    Kupują zajechane trupy z 3x przekręconym licznikiem i potem jęk że dwumasa
    to gówno bo im adła po 20tkm. Podobnie jest z DPFem, najwięcej złych opinni
    narobili temu elementowi ignoranci motoryzacyjni.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2018-04-16 17:36:14
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 16.04.2018 o 16:29, Myjk pisze:
> [...]
    > to gówno bo im adła po 20tkm. Podobnie jest z DPFem, najwięcej złych opinni
    > narobili temu elementowi ignoranci motoryzacyjni.

    nie. ja jestem zdania że lepiej kupić auto za 5 tyś i dać 5 tyś w
    naprawę niż kupić odpicowane za 10 tyś. to zasada działa przy dość
    dużych widełkach cenowych. Niestety z zastrzeżeniem że pieniądze pójdą w
    naprawę hamulców, zawieszenia, układu kierowniczego, a nie... dwumasy za
    2 tyś, albo dpfa za hw ile

    ToMasz

  • 23. Data: 2018-04-16 18:14:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-04-2018 o 07:01, abn140 pisze:

    > z ciekawosci - ile musiales wyjechac na to pln'ow?
    > thx
    > tak pytam bo cos mi sie wydaje ze z dieslem jest koniec.
    > nawet stare po 3-4 k w rok pospadaly z 10k i nikt tego nie chce.
    > auto za 2k

    To Ty w końcu mówisz o samochodach, czy jakimś złomie za kilka tys?

  • 24. Data: 2018-04-16 18:15:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-04-2018 o 13:31, s...@g...com pisze:

    > P807 120KM 2008r, bez DPF ale z dwumasą

    Syn ma Hultaja i30 z 2010.
    Bez dwumasy i bez dpf.

  • 25. Data: 2018-04-16 19:28:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kupują zajechane trupy z 3x przekręconym licznikiem i potem jęk że dwumasa
    > to gówno bo im adła po 20tkm. Podobnie jest z DPFem, najwięcej złych opinni
    > narobili temu elementowi ignoranci motoryzacyjni.

    Wiesz, ja też kupiłem zajechanego niby doblasa - miał bodajże 160kkm
    przebiegu w firmie cateringowej(chyba) (ale po stanie wnętrza i historii
    awarii jakie miałem, mam mocne przekonanie o autentyczności przebiegu).

    Jak sięgnę pamięcią to za mojej kadencji (a kupiłem go jakieś 6 lat
    temu) wymieniłem:
    -czujnik położenia wału (ponoć w tym silniku ten czujnik wybitnie jest
    padliwy - Bosch się nie popisał)
    -końcowy tłumik
    -rozrusznik
    -na ślepo pompkę sprzęgła (sprawną na sprawną) ale czeka mnie wymiana
    raczej całego sprzęgła bo coś słabo wysprzęgla
    -klocki i tarcze (obecnie jakieś 220-230kkm)
    -Może z raz wymieniłem olej (jakoś ani nie ubywa ani nie przybywa)
    -chłodnicę klimatyzacji + czynnik

    Reszta to konsekwencje 2 dzwonków (czyli zderzaki, klapa itd) czy
    opony/felgi ale z eksploatacyjnych rzeczy, tudzież awarii to tylko te co
    wyżej.

  • 26. Data: 2018-04-16 19:31:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > dużych widełkach cenowych. Niestety z zastrzeżeniem że pieniądze pójdą w
    > naprawę hamulców, zawieszenia, układu kierowniczego, a nie... dwumasy za

    przecież nie stoi to w sprzeczności z tym co napisał Myjk. Wychodzę z
    podobnego założenia, ale za piątkę to zazwyczaj masz auta skorodowane -
    a to istotny problem. O ile w d.pie mam skorodowane drzwi czy nadkole to
    już korozja podłogi a w szczególności wzmocnień już jest problematyczna.

  • 27. Data: 2018-04-16 19:38:04
    Od: p...@g...com

    Należałoby zdefiniować co znaczy niesprawny DPF. 3%, 10%, 20% zatkania?
    Czy może stan, w którym check engine się pojawia?

    Check engine bo później to już lotto

    --Diagnostyka pokazuje bardzo dobrze. Jednakże nie mam w zwyczaju
    notorycznego diagnozowania usterek gdy nic się nie dzieje.

    Oj działo się tylko nie zauważyłeś. Elm moze sobie siedzieć w złączu i raz w miesiącu
    tasker odpala Daimler DPF ;-)

    --A 60000km to jakieś 1.5 roku jazdy.

    Grubo. Aż dziwne że wytrzymał no i olej chyba trochę kiepski się zrobił ;-)

  • 28. Data: 2018-04-16 19:54:50
    Od: p...@g...com

    Męczę tego kolesia od VAG DPF żeby wrzucił do apki ciśnienie z czujnika. Do tego
    mógłby dokleić rozpiskę typowych błędów DPF np z rosstech plus prawidłowe wartości i
    już miałoby to ręce i nogi.

  • 29. Data: 2018-04-16 20:24:53
    Od: p...@g...com

    I tak przy okazji to jak ktoś ma ten trefny EA189 to zalecam częstszą wymianę oleju
    ;-) jeśli podnieśli częstotliwość wypalania to odbyło się to kosztem jakości oleju ->
    więcej cykli wtrysku paliwa

  • 30. Data: 2018-04-16 21:29:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-16 o 19:38, p...@g...com pisze:

    > Należałoby zdefiniować co znaczy niesprawny DPF. 3%, 10%, 20% zatkania?
    > Czy może stan, w którym check engine się pojawia?
    >
    > Check engine bo później to już lotto

    Stan check engine miałem przez może jeden dzień. Tak jak napisałem w
    wątku otwierającym - pojawił się 14go kwietnia a 15go usunąłem
    przyczynę. Jak dziś ponownie zweryfikowałem - problem rozwiązany.
    Natomiast jakiekolwiek "później" nie ma jak nastąpić bo autem nie da się
    po prostu jeździć w tym stanie. Więc nie ma czym DPFa dalej zatykać.

    > --A 60000km to jakieś 1.5 roku jazdy.
    >
    > Grubo. Aż dziwne że wytrzymał no i olej chyba trochę kiepski się zrobił ;-)
    Czemu tak sądzisz? Przecież na początku tych 60000km DPF był w
    idealnym stanie i stopniowo musiał się zatykać. Zresztą komputer nie
    dopuszcza do całkowitego zatkania lecz włącza awarię przy ok. 30% - jak
    napisałem. Podejrzewam, że kolejna niedokończona procedura wypalania
    dobiła progu zadziałania zabezpieczenia.

    Po drugie olej zmieniam co 12000km więc był w tym czasie 5x zlewany.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek