  • 11. Data: 2017-06-14 10:02:47
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Jun 2017 00:25:54 -0700 (PDT), p...@g...com

    > pod dieselgate podpadaja auta z E5 ale wg badan wszystko przebijaja auta z E6

    Ponawiam. Czy diesle z E5/6 produkują z rury więcej PMów niż diesle E2/3/4?
    W poniższych linkach na próżno szukać o tym informacji -- bo tam się
    skupiają głównie na CO2.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2017-06-14 11:47:25
    Od: p...@g...com

    --Ponawiam. Czy diesle z E5/6 produkują z rury więcej PMów niż diesle E2/3/4?
    W poniższych linkach na próżno szukać o tym informacji -- bo tam się
    skupiają głównie na CO2.

    nie na CO2 tylko NOx bo tego dotyczy Dieselgate, nie sadze zeby ktos przeprowadzal
    takie badania ale jesli cos znajdziesz daj znac :-)

    P.

  • 13. Data: 2017-06-14 11:48:52
    Od: p...@g...com

    --no no, ciekawe kto zaplacil za badania w ADAC :-)

    np ja jako placacy skladki :-) chcesz liste czlonkow ADAC czy moze masz juz jakas
    teorie spiskowa pod reka ?

  • 14. Data: 2017-06-14 12:52:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >--no no, ciekawe kto zaplacil za badania w ADAC :-)
    >np ja jako placacy skladki :-) chcesz liste czlonkow ADAC czy moze
    >masz juz jakas teorie spiskowa pod reka ?

    Juz zapomniales jak to z oponami bylo ?
    Skladki sa, ale po co je wydawac, skoro BMW moze zaplacic :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-06-14 13:26:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jest tez wrzutka z USA gdzie klientka oddala VW Golfa odebrala pelna
    >cene jaka za niego dala i dodatkowo 3000 USD.

    I jak myslisz - VW to przetrwa, czy teraz to niech sie Merkel martwi ?

    Czy szczesliwie diesle w USA to jakis margines byl, wiec przetrwa ...
    chyba, ze tak bedzie tez w UE.

    >Sa tez obrazki z Detroit gdzie na placach stoja setki aut VW i
    >czekaja na update ktory nigdy nie nastapi :-)

    Ale czym sie roznia inne marki, ze tam takich cudow nie ma ?

    J.

  • 16. Data: 2017-06-14 15:10:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Jun 2017 02:47:25 -0700 (PDT), p...@g...com

    > nie sadze zeby ktos przeprowadzal takie badania ale jesli cos znajdziesz daj znac
    :-)

    Nikt nie przeprowadzał, bo wiadomo że DPFy działają, póki się ich nie
    wytnie. Tymczasem NOx są znacznie mniej groźne bez PMów na których fruwają
    i kleją się do płuc, z wnikaniem do krwioobiegu włącznie, dlatego pomimo
    tej "afery" i tak nowe diesle są znacznie mniej szkodliwe dla ludzi niż
    stare dymiące trupy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2017-06-14 19:41:12
    Od: p...@g...com

    Myślę że kupowanie diesla teraz to średni pomysł. W wiadomościach było że Monachium
    też przymierza się do zakazu a później może już pójść bardzo szybko i obudzisz się z
    autem którym nie można pojechać tam gdzie się chce. Merkel zeznała podczas
    przesłuchania że nic nie wiedziała więc pewnie poświęcą pionka ministra który już
    jest umoczony po uszy. Po cichu liczę na ofensywę Tesli w Niemczech ale lokalsi
    zrobią wszystko żeby im się nie powiodło.

  • 18. Data: 2017-06-14 19:43:34
    Od: p...@g...com

    CARB ma na ten temat inne zdanie i raczej nie liczyłbym na zmianę ich stanowiska.
    Nowe diesle mają emitować mniej NOx albo nie będzie nowych diesli :-)

  • 19. Data: 2017-06-14 19:54:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Jun 2017 10:43:34 -0700 (PDT), p...@g...com

    > CARB ma na ten temat inne zdanie i raczej nie liczyłbym na zmianę ich
    > stanowiska. Nowe diesle mają emitować mniej NOx albo nie będzie nowych
    > diesli :-)

    Może i mają, bo tak wynika z założeń. Ale to jest pieprzenie, że nowe
    diesle, nawet te co "źle działają", trują bardziej niż stare. Jak ktoś tak
    twierdzi, to musi mieć w tym twierdzeniu jakiś swój interes. Co nie zmienia
    faktu, że mnie wcale boleć nie będzie jak diesle z aut "cywilnych" zupełnie
    znikną. Podobnie jak mnie nie będzie martwić zniknięcie benzynowców. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2017-06-14 20:18:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2017 o 08:51, Lisciasty pisze:

    > Może chodzi o ilość substancji na przejechany km. Moja advanced super
    > zaawansowana green tojota verso chleje 9 litrów diesla na 100km
    > i jest przedstawiana jako pojazd ekologiczny, a niewiele mniejsza
    > octavia paliła mi 5,5 litra i jest przedstawiana jako syfowóz.
    > Wszystko zależy od tego kto ma lepszy PijaR ;)

    Mnie bawi, że na każdym nowym autobusie stoi napisane EEV (energy
    efficient vehiucle czy jakoś tak), a każdy z nich pali co najmniej 10
    litrów więcej niż ikarus 20 lat temu;)

    Shrek