  • 91. Data: 2017-06-23 07:58:55
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.06.2017 o 19:47, Mateusz Bogusz pisze:

    > A Ty masz auto "ogólnego przeznaczenia"? Lodówkę przewiezie? Wiedzie do
    > centrum Berlina czy Monachium?

    Lodówki i szafy rackowej nie przewiezie. Do centrum Berlina chyba
    wjedzie, nad morze i w góry dojedzie, nawet niekoniecznie nasze góry.

    Dlaczego - jakiś zakaz?

    Shrek

  • 92. Data: 2017-06-23 08:05:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.06.2017 o 21:32, re pisze:

    > Nie - nie udaję. Wady elektryka nie mają znaczenia jeśli w razie czego
    > masz drugi samochód. W sumie jeśli zamiast elektryka masz powiedzmy
    > grzechotkę to też działa tak samo:P Możesz sobie pogrzechotać a jak
    > potrzebujesz samochód... to wziąć samochód. Genialne.
    > ---
    > Nie wiem o co Ci chodzi. Te 2,5km do pracy mogę jechać elektrykiem.
    > Nawet rodzinę odwiedzić mogę. Na wczasy tylko nie pojadę. Dla tych
    > wczasów nawet nie opłaca się mieć drugiego samochodu.

    O to, że samochód elektryczny w obecnej postaci ma wady i to poważne.
    Dla sporej części ludzi dyskwalifikujące.

    Co to za argumentacja - kup sobie zamiast samochodu coś droższego i
    gorszego, niż to, co masz teraz, jak będziesz potrzebował prawdziwego
    samochodu, to kup drugi dobry albo sobie wypożycz?

    Shrek

  • 93. Data: 2017-06-23 08:10:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.06.2017 o 20:33, Mateusz Bogusz pisze:

    > W koszcie paliwa, miejsc parkingowych, możliwość jeżdżenia po bus
    > pasach, bezproblemowy wjazd do centrum miast (niektórzy sobie chyba nie
    > zdają sprawy że niedługo będą mieli z tym problem).

    Czyli wszytko to wynika nie z obiektywnych zalet elektryków, a pomysłów
    polityków i urzędników jak ludzi do elektryków _zmusić_. Skoro takie
    dobre, to po co przymuszać?

    Shrek

  • 94. Data: 2017-06-23 09:13:01
    Od: p...@g...com

    Diesle tak trują że przesiadka na elektryki to mus ;-)
    Ps rynek zdecyduje czy elektryki się przyjmą na razie w Europie jest to coś poniżej
    1% więc przyrosty będą dramatyczne, kupujcie akcje i inwestujcie w przyszłość ;-)

  • 95. Data: 2017-06-23 09:35:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2017 o 09:13, p...@g...com pisze:
    > Diesle tak trują że przesiadka na elektryki to mus ;-)

    Przypomnę, że te dizle również wprowadzano pod płaszczykiem ekologii;)

    Teraz będzie super ekologicznie - masz mieć dwa samochody;)

    > Ps rynek zdecyduje czy elektryki się przyjmą.

    Jak rozwiążą problem akumulatorów i ich ładowania to się przyjmą. Jak
    nie to... nie.

    Shrek

  • 96. Data: 2017-06-23 11:52:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Gdyby dało się ładować z gniazdka i skoro 40% ludzie mieszka w domach to
    > raczej nie byłoby problemu gniazdka.

    Dalej byłby problem. W powszechnej świadomości prąd się bierze z
    gniazdka, a tak prosto nie jest. Bierze się z elektrowni i do gniazdka
    idzie kablami. A te kable były projektowane z założeniem, że wszyscy na
    raz nie będą ładować samochodów.
    ---
    No i wszyscy od razu nie będą a ze wzrostem zapotrzebowania system
    dystrybucji rozbuduje się tak jak rozbudowują się np drogi czy cokolwiek na
    co jest zapotrzebowanie.

  • 97. Data: 2017-06-23 12:02:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

> [...]

    gorszego, niż to, co masz teraz, jak będziesz potrzebował prawdziwego
    samochodu, to kup drugi dobry albo sobie wypożycz?
    Wyliczamy wady. Wychodzi, że:
    - nie opłaca się bo można mieć coś normalnego za te same pieniądze
    - nie można nim jechać raz/dwa do roku na wakacje

    Coś jeszcze ?

  • 98. Data: 2017-06-23 18:28:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > gniazdka, a tak prosto nie jest. Bierze się z elektrowni i do gniazdka
    > idzie kablami. A te kable były projektowane z założeniem, że wszyscy na

    Haha, już tezy o braku gniazdek nie uratujesz, to teraz elektrownie. W
    następnym kroku będzie, że węgiel którym palą jest nie taki jak trzeba? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 99. Data: 2017-06-23 18:36:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Lodówki i szafy rackowej nie przewiezie. Do centrum Berlina chyba
    > wjedzie, nad morze i w góry dojedzie, nawet niekoniecznie nasze góry.

    Czyli podsumujmy:

    a) jazda na co dzień do pracy - ja elektrykiem, żona spalinówką
    b) potrzebuje pojechać w delegację - zamieniam się z żoną samochodami
    c) jedziemy na wakacje - pakujemy się do spalinówki

    Podaj przykład kiedy mając dwa auta, elektryk mnie ogranicza?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 100. Data: 2017-06-23 18:50:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2017 o 18:28, Mateusz Bogusz pisze:

    > Haha, już tezy o braku gniazdek nie uratujesz, to teraz elektrownie.

    Elektrownie potem. Na razie przyłącza. Pewnie nie wiesz, ale elektrycy
    operują tak zwanym kajotem czyli współczynnikiem jednoczesności. I jest
    on zaskakująco niski. To znaczy mimo, że zakłada się, że przeciętne
    gospodarstwo domowe może pociągąć 12,5kW, to liczy się, że nie robią
    tego jednocześnie. Tu masz jak się liczy - strona 26:

    http://www.nhsep.pl/dokumenty/Wykon_instal_nowe_prze
    _%2022.09.09r.pdf

    Jak widzisz w tabelce - dla 100 mieszkań jak w 50 włączysz czajnik, to
    wywali zabezpieczenie. Jak dla każdego mieszkania dołożysz w garażu
    gówniane gniazdko 16 A, to jak pod wszystkie 100 gniazdek podłączysz w
    nocy samochody, to wyjdzie ci ponad 350 kW na same smochody, podczas gdy
    zakładano, że cały budynek może ciągnąć trochę ponad 100kW. Cztery razy
    za dużo. To problem na poziomie bloku. Dalej też są kolejne kajoty i
    wychodzi że całkiem duże osiedla to raptem 50 megawatów. Tu masz mapę z
    mocami dla Warszawy. Bemowo (praktycznie cała dzielnica) to raptem 80MW.

    > następnym kroku będzie, że węgiel którym palą jest nie taki jak trzeba? :-D

    Słuchaj - nie chcesz wierzyć to nie wierz. Pisze ci tylko jakie są
    problemy do rozwiązania - nie mówię, że są one nie do przeskoczenia, ale
    bez ich rozwiązania masowa motoryzacja elektryczna nie zaistnieje,
    choćbyś nie wiem jak je wyśmiewał.

    Na razie elektryczne samochody mają tyle wad, że kupują je jedynie
    hipsterzy.

    Shrek.