  • 21. Data: 2015-04-16 12:24:23
    Temat: Re: Dokręcanie kół - skrajny debilizm ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-04-16 o 11:58, Waldek pisze

    >Chodzi o to, że w oponie dętkowej jest tak, że dętka zawsze trochę
    >ociera się o oponę. Rowerem robię rocznie ~3000 km i tak dwa razy do
    >roku łatam którąś dętkę.

    Ale od przetarcia czy od gwozdzia ?

    Samochodowe sie raczej nie przecieraja.
    Roznica jest taka ze z gwodziem w oponie bezdetkowej mozesz jezdzic i
    powietrze schodzi powolutku - raz na dwa tygodnie przy tankowaniu
    podpompujesz i bedziesz jezdzil dalej.
    Z dziurawej detki schodzi szybko.

    >W samochodzie złapałem gumę pierwszy raz po przejechaniu 200 000 km.

    Opony tyle nie wytrzymaja.

    Ale fakt - dawniej pare razy zlapalem gume ... bezdetkowa. Od paru lat
    spokoj. Gwozdzie przestali wozic i gubic czy co ?

    Choc cos za czesto musze pompowac :-)
    Ale opony juz do wymiany, to moze zdaze kupic nowe :-)

    J.

  • 22. Data: 2015-04-16 13:48:50
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.04.2015 12:24, J.F. pisze:

> [...]
    > spokoj. Gwozdzie przestali wozic i gubic czy co ?
    >
    > Choc cos za czesto musze pompowac :-)
    > Ale opony juz do wymiany, to moze zdaze kupic nowe :-)

    W latach 1995-2000 (dokładniej nie pamiętam) miałem dwa przypadki takie,
    że koło zrobiło pyf-klap-klap-klap i po zatrzymaniu miałem widok
    gumiastych farfocli do wyrzucenia, plus raz musiałem wymieniać na
    szosie, bo całkiem powietrze zeszło.

    A później już nie, nawet jak był gwóźdź, to wystarczyło dopompować, żeby
    spokojnie dojechać do wulkanizatora. I żarówki jakoś rzadziej wymieniam...

    MJ

  • 23. Data: 2015-04-16 13:51:19
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-04-16 o 11:45, Adam pisze:

    > Taka ogólna zasada:
    > inne są śruby do felg aluminiowych, inne do stalowych.
    >
    > Uważaj, abyś nie "przeflancował" alu-felg skręcając je śrubami o innym
    > profilu.

    Zapamiętam - choć to w moim przypadku niemożliwe
    gdyż nakrętki do stalówek maja większą średnicę zewnętrzną
    i nie wejdą w otwory w feldze alu (zaznaczam ze u mnie)

    Pozdro

  • 24. Data: 2015-04-16 14:30:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Waldek pisze tak:

    > niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego

    tanie bywają w Lidlu i są w unRealu po 85zł

    > i tu pytanie jak mocno dokręcacie swoje koła klasycznym kluczem
    > krzyżakowym zakładam że do oporu śruby i tylko rękoma bez
    > "tupania" po kluczu ?

    Nie mam krzyżaka ale mam Hazet co dają z vw o długości około 40cm
    dokręcam ręką do oporu. Żadne tupania.

    http://allegro.pl/klucz-do-kol-vw-golf-iv-4-17-stka-
    4d0012219-i5266713062.html

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 25. Data: 2015-04-16 15:00:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości

> [...]
    >takie, że koło zrobiło pyf-klap-klap-klap i po zatrzymaniu miałem
    >widok gumiastych farfocli do wyrzucenia, plus raz musiałem wymieniać

    No, ja rak mialem w samochodzie wibracje, coraz wieksze, potem jakos
    dziwnie sie prowadzil - ale przez 200km dogladalem pare razy i nic nie
    bylo widac dziwnego.
    A ~kilometr za ostatnim ogladem farfocle i druty sterczace.

    Nastepnym razem poczulem ze powietrza kompletnie brak, ale jeszcze z
    kilometr musialem przejechac do pierwszego parkingu ... i opona to
    przezyla.

    Ale od dluzszego czasu przygod brak.

    J.

  • 26. Data: 2015-04-16 16:20:02
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-16 o 11:59, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Ale to jest dodatek do autocasco. Uważasz AC za zbędne ubezpieczenie?

    to zależy jakie auto i czyje.
    Dla mnie AC jest zbędne - w normalnej wersji 2500zł rocznie, a jako że
    nie mam zamiaru rozbić auta ze swojej winy... :)
    Po prostu w razie czego jestem w stanie się pogodzić ze stratą tego auta
    i jeździć tańszym.

    Łukasz

  • 27. Data: 2015-04-16 16:22:42
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-16 o 12:24, J.F. pisze:

    > Opony tyle nie wytrzymaja.
    >
    > Ale fakt - dawniej pare razy zlapalem gume ... bezdetkowa. Od paru lat
    > spokoj. Gwozdzie przestali wozic i gubic czy co ?

    to może ja wcześniej wstaję bo jakoś ostatnio częściej coś się wbija w
    oponę :P

    Łukasz

  • 28. Data: 2015-04-16 18:56:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-04-16 o 11:59, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > Ale to jest dodatek do autocasco. Uważasz AC za zbędne ubezpieczenie?
    Uważam, czy nie - ma to drugorzędne znaczenie. "Darmowa" usługa, o
    której wspominałeś kosztuje Cię tyle, ile wynosi Twoja składka autocasco.

    Maciek

  • 29. Data: 2015-04-16 20:07:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 15 Apr 2015 16:19:41 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Nie wiesz nie pisz.

    Kogutku, ja doskonale wiem i jak działa klucz udarowy i jak go używają
    gumiarze i wiem też jak należy go używać, a jak nienależy.
    I standardem jest używanie pneumatycznych kluczy, do dokręcania śrub, ile
    tylko taki klucz da radę.
    Potem użytkownik jak złapie gumę, zazwyczaj jedyne co może to połamać klucz
    do kół który dostał w komplecie z samochodem i wezwać assistance które
    przyjedzie z porządnym kluczem i długą rurą.

  • 30. Data: 2015-04-17 01:27:00
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-04-16 o 14:30, PiteR pisze:

    > Nie mam krzyżaka ale mam Hazet co dają z vw o długości około 40cm
    > dokręcam ręką do oporu. Żadne tupania.
    >
    > http://allegro.pl/klucz-do-kol-vw-golf-iv-4-17-stka-
    4d0012219-i5266713062.html

    Klucze "fajkowe" zawsze miałem/mam w fabrycznym zestawie naprawczym.
    Jednak krzyżak jakoś bardziej mnie przekonuje, jako sprzęt domyślnie
    "oburęczny" ;)
    IMO jest wygodniejszy w uzyciu, a poprzez przyłożenie siły po obu
    stronach klucza, bardziej centrycznie można daną śrubę czy nakrętkę
    potraktować

    Chyba najfajniejsze są klucze planetarne
    gdzie "zapieczoną" śrubę można odkręcić bez wysiłku (albo urwać)
    No ale to już raczej do większych pojazdów niż osobówka

    Kupowanie "elektryka" udarowego do okazjonalnego użycia 2x w roku
    nie bardzo ma sens, no chyba że się więcej dłubie przy aucie we własnym
    zakresie

    Pozdro