  • 31. Data: 2015-04-17 02:02:51
    Temat: Re: Dokręcanie kół - skrajny debilizm ?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-04-16 o 11:45, Adam pisze:

    > Taka ogólna zasada:
    > inne są śruby do felg aluminiowych, inne do stalowych.

    Niekoniecznie. Ja mam zimówki na felgach stalowych, których otwory na
    śruby mają półkolisty profil i przykręcane są tymi samymi śrubami,
    którymi na lato przykręca się alu.

  • 32. Data: 2015-04-17 03:49:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > Szanowny Panie
    > Samemu w mechanika to mi się bawić nie chce - znam lepsze rozrywki ;)
    > Jednak posiadając kompletne koła wydaje mi się mało zasadnym
    > wożenie ich do warsztatu tam i z powrotem - pomijając płacenie za
    > spieprzoną robotę,

    "Nie znam się na stomatologii, ale sam se zęba wyrwe, bo wszystkie
    dentysty to nieuki i partacze".

    Ja też mam 2 komplety kół, ale co pół roku jeżdżę z nimi na wymianę i
    nie pamiętam, żeby mi źle to zrobiono, za to za każdym razem koła
    zostaną wyważone.
    ---
    Znaczy jak ? Zlecasz wymianę a oni wciskają jeszcze wyważanie ?

    > Przy okazji życzę powodzenia przy konieczności zmiany koła w trasie
    > przykręconego w taki sposób przez "fachowca"

    Ja dzwonię pod 801 102 102 i w ciągu pół godziny koło jest wymienione za
    darmo. A jak jest flak w zapasie, to dowiozą mnie do najbliższego
    oponiarza. Za darmo. Zresztą odkąd są opony bezdętkowe, to złapanie gumy
    niemal się nie przytrafia.
    ---
    Za darmo ? To chyba podatek powinieneś od tego zapłacić

  • 33. Data: 2015-04-17 03:53:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > Za darmo, to nawet w mordę nie dają. Masz odpowiednie ubezpieczenie. Za
    > darmo?

    Ale to jest dodatek do autocasco.
    ---
    Czyli nie dość, że trzeba zapłacić za AC to jeszcze za ten dodatek.

    Uważasz AC za zbędne ubezpieczenie?
    ---
    Co to ma wspólnego z dodatkami do tego ubezpieczenia ?

  • 34. Data: 2015-04-17 04:03:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Nie wiesz nie pisz.

    Kogutku, ja doskonale wiem i jak działa klucz udarowy i jak go używają
    gumiarze i wiem też jak należy go używać, a jak nienależy.
    I standardem jest używanie pneumatycznych kluczy, do dokręcania śrub, ile
    tylko taki klucz da radę.
    ---
    Jak zmieniałem to mi jednak ręcznie dokręcali i nie wyobrażam sobie by w
    porządnym warsztacie gumiarskim robili pneumatycznym.

    Potem użytkownik jak złapie gumę, zazwyczaj jedyne co może to połamać klucz
    do kół który dostał w komplecie z samochodem i wezwać assistance które
    przyjedzie z porządnym kluczem i długą rurą.
    ---
    Heh, chciałem te swoje koła sam zmienić tylko się zapiekły na piaście i
    dałem se spokój. Na drodze tym bardziej dałbym sobie spokój. A pamiętam jak
    to nie daliście mi dzwonić na 112 :-) , gdy klucze zabezpieczeń
    uniemożliwiły nastąpienie na fabrycznym kluczu .

  • 35. Data: 2015-04-17 08:40:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 01:27:02 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:

    > Klucze "fajkowe" zawsze miałem/mam w fabrycznym zestawie naprawczym.
    > Jednak krzyżak jakoś bardziej mnie przekonuje, jako sprzęt domyślnie
    > "oburęczny" ;)
    > IMO jest wygodniejszy w uzyciu, a poprzez przyłożenie siły po obu
    > stronach klucza, bardziej centrycznie można daną śrubę czy nakrętkę
    > potraktować

    Ja mam calkiem solidny krzyzakowy ( wytrzymal np. przedluzke ~1.2m ) + fajkowy
    teleskopowy z Lidla bodajze.
    Dluzszym zdecydowanie latwiej sie odkreca, jak trzeba to oburacz.
    Tak wiec uzywam teleskopowego do ruszenia sruby, pozniej odkr. i zakrecenie krzyz.

    WS

  • 36. Data: 2015-04-17 23:26:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Waldek pisze tak:

> [...]
    4d0012219-i526

> [...]
    > IMO jest wygodniejszy w uzyciu, a poprzez przyłożenie siły po obu
    > stronach klucza, bardziej centrycznie można daną śrubę czy

    Mnie wręcz odwrotnie. Oburęczny uważam za niewygodny, niestabilny i
    trudno na nim stawać przy odkręcaniu śrub.

    --
    Piter

    golf mk2
    nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 37. Data: 2015-04-18 11:18:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "PiteR"

> [...]

    Mnie wręcz odwrotnie. Oburęczny uważam za niewygodny, niestabilny i
    trudno na nim stawać przy odkręcaniu śrub.
    Ale jak masz nasadkę do zabezpieczenia to na kluczu nie staniesz bo Ci się
    zsunie.

  • 38. Data: 2015-04-19 22:57:54
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 16 Apr 2015 11:45:12 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Taka ogólna zasada:
    >inne są śruby do felg aluminiowych, inne do stalowych.

    Nie w każdym aucie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 39. Data: 2015-04-19 23:01:45
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-04-19 22:57, jerzu wrote:

    > Nie w każdym aucie.

    inne moga być również śruby/nakrętki dla różnych felg aluminiowych w tym
    samym aucie (a letnich felgach mam nakrętki z podkładkami, w zimowych -
    stożkowe).

  • 40. Data: 2015-04-20 08:24:38
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.04.2015 o 23:23, Waldek pisze:

    > Nabyłem dziś klucz krzyżakowy ze stali Cr-V o gwarantowanej twardości
    > 41-45 HRC

    Miałem kiedyś przypadek że przez jednego palanta przeleciałem przez
    krawężnik, felga pokrzywiona, na oponie bąbel.. była policja itp..

    Chciałem wymienić koło żeby jechać dalej.. w moim kluczu oderwała się
    nasadka od rączki klucza, pożyczyłem więc klucz od policjantów,
    certyfikowany, z naklejką jakąś - nasadka pękła i klucz objechał na
    śrubie.. skończyło się lawetą.