  • 21. Data: 2014-09-02 05:54:49
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Radek D" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:5404d3b8$0$2245$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale na podporządkowanej są dwa pasy - wiec 2 samochody mogę przepuścić
    > jednocześnie.

    Skąd pomysł że do Ciebie należy kierowanie ruchem na tym skrzyżowaniu?
    Nie sądzisz że właśnie dlatego Cię omijają czy trąbią na Ciebie bo nie
    masz koguta na dachu i nie wiadomo co się dzieje, czemu stoisz?

    Moje podejście jest takie, że ZAWSZE jak robisz coś niezgodnego z
    przepisami,
    a więc niezgodnego z oczekiwaniem innych użytkowników drogi, narażasz
    wszystkich na niebezpieczne sytuacje - właśnie takie jak opisałeś wcześniej.

  • 22. Data: 2014-09-02 06:26:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-02 05:54, Pszemol wrote:

    > Skąd pomysł że do Ciebie należy kierowanie ruchem na tym skrzyżowaniu?

    Stąd, że inaczej będą tam stali do końca porannego szczytu? Taki lokalny
    zwyczaj - wpuść kogoś, żeby mógł wyjechać - jak cię wpuszczają to spójrz
    czy nikomu innemu nie wyjedziesz i jazda.

    > Moje podejście jest takie, że ZAWSZE jak robisz coś niezgodnego z
    > przepisami,

    Podaj przepis:P Nawiązując do wątku o suwaku, wpuszczając kogoś na suwak
    też łamiesz przepisy twoim zdaniem?

    > a więc niezgodnego z oczekiwaniem innych użytkowników drogi, narażasz
    > wszystkich na niebezpieczne sytuacje - właśnie takie jak opisałeś
    > wcześniej.

    Nie wiem jak gdzie indziej, ale w DC wręcz oczekuje się, że co któryś
    kogoś wpuści.

    Shrek.

  • 23. Data: 2014-09-02 09:29:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    01 Sep 2014 22:43:39 GMT, tᴏ

    > Czasem widzę gości, którzy przed podporządkowaną zatrzymują się zupełnie
    > i nie dają żadnych znaków tym, których chcą wpuścić, w związku z czym
    > tamci się wahają i cała zabawa trwa dość długo. Może robisz coś takiego?

    Ja spotykam czasem takich: http://youtu.be/au_g_Cwq81g
    Nie, nie było za mną korka. ;>

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2014-09-02 10:16:37
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-01 20:59, Radek D pisze:
> [...]
    > promieniu nie ma świateł więc główną ulicą samochody jadą ciągiem. I
    > tak w dzień w dzień tworzy się korek.
    > Więc by go trochę rozładować staram się choćby na kilka sekund
    > zatrzymać się lub choćby zwolnić przed skrzyżowaniem i wypuścić z 1-2
    > samochody z podporządkowanej. I do k....y nędzy dzień w dzień albo
    > jakiś palant wymija mnie przejeżdżając przez środek skrzyżowania albo
    > mnie obtrąbi bo musi na 5-10 sekund zwolnić. Co z tego, że jakby tak
    > co 2.-3. samochód przyhamował to by korka nie było.
    > PJ mam od niedawna i powiedzcie mi czy łamię rażąco jakiś przepis czy

    Przepisów nie łamiesz, ale Twoje zachowanie może stwarzać zagrożenie na
    drodze. I tak już nawiasem jako do "świeżego" kierowcy, - bardzo uważaj
    na tzw. "dobrych wujków" co to altruistycznie wpuszczają Cię z
    podporządkowanej.

  • 25. Data: 2014-09-02 10:39:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Radek D" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > PJ mam od niedawna i powiedzcie mi czy łamię rażąco jakiś przepis czy po
    > prostu trafiam na samych buraków ?

    Stwarzasz zagrożenie. Rozumiem, że chcesz być uprzejmy, ale skoro ty
    skręcasz to inny ma prawo Cię wyprzedzić i może się wpakować w tego którego
    ty przepuszczasz.

    Jak chcesz pomóc innym to wykonuj manewry sprawnie. Ty szybciej znikniesz to
    inni szybciej przejadą i szybciej się pojawi ktoś kto jadąc prosto wpuści
    tych z podporządkowanej - a wtedy będzie to bezpieczne bo nikt go nie będzie
    wyprzedzał.

    A kierowcy trąbią pewnie dlatego że z ich punktu widzenia wygląda to tak
    jakbyś zwalniał przed skrętem bardziej niż to konieczne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2014-09-02 10:58:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    >
    > Stwarzasz zagrożenie. Rozumiem, że chcesz być uprzejmy, ale skoro ty
    > skręcasz to inny ma prawo Cię wyprzedzić i może się wpakować w tego którego

    wyprzedzić na skrzyżowaniu?
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 27. Data: 2014-09-02 11:00:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.09.2014 10:39, Ergie pisze:

    > Stwarzasz zagrożenie.

    Och?

    > Rozumiem, że chcesz być uprzejmy, ale skoro ty
    > skręcasz to inny ma prawo Cię wyprzedzić i może się wpakować w tego
    > którego ty przepuszczasz.

    Wyprzedzić? Na skrzyżowaniu z niekierowanym ruchem?

    Zdaj prawko, proszę...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 28. Data: 2014-09-02 11:22:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Tuesday, September 2, 2014, 10:58:13 AM, you wrote:

    > wyprzedzić na skrzyżowaniu?

    Sygnalizującego zamiar skrętu? Art. 24 ust. 9.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2014-09-02 12:26:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-02 11:00, Andrzej Lawa wrote:

    > Wyprzedzić? Na skrzyżowaniu z niekierowanym ruchem?
    >
    > Zdaj prawko, proszę...

    Uważaj bo się wygłupiasz - skoro ma kierunek wrzucony, to znaczy że
    można go ominąć (wyprzedzić chyba też).

    Shrek.

  • 30. Data: 2014-09-02 13:21:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Wyprzedzić? Na skrzyżowaniu z niekierowanym ruchem?

    "przejeżdżać obok skręcającego", lepiej?

    Pozdrawiam
    Ergie