  • 11. Data: 2018-12-08 09:18:03
    Temat: Re: Drukarka+kopiarka+skaner: BROTHER DCP-J105
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 01:20:58 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > Czy ktoś z grupowiczów ma taką plujkę Brothera ze skanerem?
    >
    > Czy ma ona ficzerek okresowego "ożywiania"/czyszczenia głowic
    > zapobiegającego ich wysychaniu przy rzadkim drukowaniu w domu?
    >
    > https://www.brother.pl/printers/all-in-one-inkjet/dc
    p-j105

    > - Drukowanie, kopiowanie, skanowanie
    > - Wysokowydajne kartridże z atramentem zapewniające niskie koszty wydruku
    > - Prędkość druku do 11 ipm mono / 6 ipm kolor
    > - Rozdzielczość druku do 6,000 x 1,200dpi
    > - Interfejs sieci bezprzewodowej
    > - Wymiary Bez kartonu: 435 x 374 x 161 mm (szer. x gł. x wys.)/ 7.1kg

    Mam jakiegoś innego Brothera, chyba xp-530Premium. Ostatnio używany raz w miesiącu
    jak córce bilet miesięczny drukuje. Nic nie zasycha. Raczej funkcji o które piszesz
    nie ma bo po prostu po drukowaniu się wyłącza i nie zauważyłem żeby coś tam robiła
    Kartridże tanie jak barszcz- dwa komplety za ok 40zł kupiłem, samo urządzenie coś
    koło 200zł
    A ostatnio jakaś reklamę brothera dostałem to wyprodukowali urządzenie gdzie się z
    wymiana kartridży nie bawisz tylko po prostu dolewasz tuszu z butelek.
    A co do zasychania to mam wrażenie że problem dotyczy urządzeń z poprzedniej epoki. Z
    10lat temu jakaś drukarkę miałem to faktycznie po kilku tygodniach nieużywania coś
    tam zaschło. Teraz myślę ze producenci problem rozwiązali bo ani ja u siebie ani
    wśród znajomych nie słyszałem żeby był problem z zasychaniem

  • 12. Data: 2018-12-08 10:23:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > Czym różni się atrament od tuszu?

    Jedno jest rozpuszczalnikowe, a drugie pigmentowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2018-12-08 13:23:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" pug2hj$k3p$1$A...@n...chmurka.net

    > Jedno jest rozpuszczalnikowe, a drugie pigmentowe.

    Tusz jest pigmentowy a atrament rozpuszczalnikowy?
    Pigment nie rozpuszcza się? Jest ciałem stałym?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2018-12-08 13:55:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    p-j105

    > Tylko przy twoim stylu "trzy kartki na rok", to tuszu zuzyjesz za 50
    > zl :-)
    >
    > Fakt, ze amortyzacja laserowki bedzie kosztowac wiecej ;-)

    To jest bardziej 200-300 stron raz na rok a potem długo, długo nic.
    I te 50zł mnie nie przeraża - raczej nie chcę się użerać z niesprawnym
    sprzętem w momencie gdy właśnie go potrzeba użyć.

  • 15. Data: 2018-12-08 13:56:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message

    > moja skończyła tak:
    >
    > https://www.optima-md.com/blog/drukarka-brother-blad
    -4f-unable-to-print,453,1.html

    > jako życiowa rada polecam: kup starą (lub odbierz z oddam gratis), jak
    > najstarszą drukarkę którą da sie używać w Twoim systemie operacyjnym, kup
    > do niej tusze, masz rozwiązany problem.

    Interesują mnie ficzerki, które nie były popularne w starszych modelach.
    Ficzerki takie jak: wifi, wifi direct, Apple AirPrint itp, itd.

  • 16. Data: 2018-12-08 14:03:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:puetpc$lc1$1@node2.news.atman.pl...
    > W Carrefourze można za stówkę kupić Canona z WiFi do którego można
    > lać bezproblemowo tani tusz.

    O... to ciekawe.

    > Minęło ~11 miesięcy -- wczoraj trzeci
    > raz dolałem czarny atrament a z ryzy niewiele zostało kartek...
    >
    > Drukuję, gdy mam potrzebę drukowania -- ~5 razy w miesiącu.

    5 razy w miesiącu to częstotliwość przy której plujki sprawują się bardzo
    dobrze.
    Nie służy im zostawienie na parę miesięcy nieużywania.

    > Za każdym razem wyjmuję drukarkę z szafki, zdejmuję z niej plastykowy
    > worek, podłączam (niestety moja, choć kosztowała stówkę, nie ma WiFi
    > -- tylko USB) przewody (zasilający i USB) przed drukowaniem czy
    > skanowaniem, aby za jakiś czas włożyć drukarkę w worek i schować
    > do szafki...
    >
    > Do drukowania i skanowania tekstu -- bardzo dobry nabytek!!

    Za stówkę? No jasne.

    W Stanach widzę Brothera MFC-J497DW za $55.
    To jest kombajn 4 w 1 (z faksem).

    Niestety nie widzę takich cen w Polsce.

    > Czym różni się atrament od tuszu?

    Dobre pytanie!
    Tusz to zawiesina cząstek stałych pigmentu w wodzie
    a atrament to roztwór barwnika w wodzie.
    Tusz, po wyschnięciu, jest odporny na zamazania,
    zmoczenie, atrament niestety nie jest.

  • 17. Data: 2018-12-08 14:03:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:pugdnl$24f$1@node1.news.atman.pl...

    http://sierysuje.pl/atrament-tusz-roznice/

  • 18. Data: 2018-12-08 14:15:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <b...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Moja uwaga do tej drukarki - można się zestarzeć czekając na wydruk.

    Dzięki za tą uwagę. Porównując prędkość druku aktualnie posiadanej
    przez siostrę drukarki (HP DeskJet 2050 z zaschniętymi głowicami)

    Print speed at 4800 dpi: HP Deskjet 2050 (J510) All-in-One Printers*
    Paper type
    Fast Draft
    Black text, plain paper
    Up to 20 pages per minute (ppm) after first page
    Color
    Up to 16 ppm after first page

    Natomiast Brother dla J105 podaje prędkość:

    "Prędkość druku do 11 ipm mono / 6 ipm kolor"

    No i jak to porównać ze sobą? Ktoś potrafi to przeliczyć?

    Interesuje mnie, z oczywistych względów, aby nowa drukarka
    nie była powolniejsza od starej :-)

  • 19. Data: 2018-12-08 14:19:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Dec 2018 12:36:00 +0100, Marek napisał(a):

    > Nie zauważyłem by cups "porzucił" obsługę jakiejkolwiek drukarki, gdy
    > już ją raz posiadał.

    W cups byc moze, w Windowsie juz nie ma tak dobrze.

    Rezygnacja z USB nam chyba nie grozi przez pare lat, i kompatybilnosc
    zachowaja, ale ciekaw jestem czy nie maja jakis innych mozliwosci
    wymuszenia zmiany sprzetu - po stronie softwareowej ...

    J.

  • 20. Data: 2018-12-08 14:22:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    p-j105

    > Mam jakiegoś innego Brothera, chyba xp-530Premium.

    Obawiam się, że to Epson:
    https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2498043,00.asp

    > Ostatnio używany raz w miesiącu jak córce bilet miesięczny drukuje.
    > Nic nie zasycha. Raczej funkcji o które piszesz nie ma bo po prostu
    > po drukowaniu się wyłącza i nie zauważyłem żeby coś tam robiła

    Ja mam dwie drukarki Epsona u siebie w Stanach.
    Jedna "wół roboczy" do małego biura: Epson WorkForce WF-3540.
    A druga "fotograficzna" Epson XP600 i ta mniejsza się nie sprawdziła.
    Powolna i zasychają w niej głowice.

    > Kartridże tanie jak barszcz- dwa komplety za
    > ok 40zł kupiłem, samo urządzenie coś koło 200zł

    Ta Twoja jest podobna do mojego Epsona XP-600 któremu
    właśnie głowice zaschły jeszcze na gwarancji i nie dały się
    uruchomić mimo współpracy z serwisem - mało tego,
    przysłali drukarkę na wymianę, i z tą też były duże problemy.
    Była oczywiście "refurbished" i zajęło godzinę na telefonie
    z serwisem aby ją "uruchomić" kosztem 2/3 dostarczonych tuszów.
    Ta wymieniona popracowała miesiąc aż znowu zaschły jej
    głowice, tym razem po gwarancji. Nie polecam.

    > A ostatnio jakaś reklamę brothera dostałem to wyprodukowali
    > urządzenie gdzie się z wymiana kartridży nie bawisz tylko po
    > prostu dolewasz tuszu z butelek.

    No tak, z tym że to ma sens jak masz drukarnię w domu :-)
    A nie jak drukujesz coś raz na miesiąc czy dwa.

> [...]
    > tam zaschło. Teraz myślę ze producenci problem rozwiązali
    > bo ani ja u siebie ani wśród znajomych nie słyszałem żeby

    Być może nie słyszałeś, bo ludzie dziś dużo mniej drukują
    generalnie niż 10 lat temu się drukowało... Papier powoli
    wychodzi z użytku i przełączamy się na drogę elektroniczną.